Μπορεί σήμερα να θεωρείται παραπάνω από δεδομένη η οθόνη αφής σε όλα τα αυτοκίνητα, την αρχή όμως είχε κάνει το 1986 η Buick με το Riviera.
Μεταφερόμαστε 36 ολόκληρα χρόνια πίσω και συναντάμε το πρώτο επιβατικό αυτοκίνητο με εργοστασιακή οθόνη αφής. Ο λόγος για το Riviera της Buick το οποίο στην 7η γενιά του διέθετε το Graphic Control Center με πράσινα γράμματα σε μαύρο φόντο και λειτουργία αφής. Οι διαστάσεις ήταν 3Χ4 ίντσες και μέσα σε αυτές ο οδηγός έβλεπε πληροφορίες όπως το απόθεμα βενζίνης, ο κλιματισμός, η κατάσταση της μηχανής και άλλα στοιχεία που συναντάμε στα σημερινά trip computers.

Η τεχνολογία της οθόνης ήταν παραπλήσια με αυτή που χρησιμοποιούταν στις τηλεοράσεις, δηλαδή καθοδικού σωλήνα (Cathode Ray Tube -CRT) και όχι τεχνολογίας LCD ή TFT που επικράτησε αργότερα.
Τελικά όμως μετά από τέσσερα χρόνια, η εταιρία απέσυρε την οθόνη αφής καθώς οι ιδιοκτήτες έκαναν αρκετά παράπονα πως τους αποσπούσε την προσοχή κατά την οδήγηη. Τελικά πέρασαν σχεδόν 15 χρόνια μέχρι να ξαναχρησιμοποιηθεί ευρέως η οθόνη αφής στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Το 1987 οι ιδιοκτήτες παραπονέθηκαν πως αυτή η μικρή η οθόνη αφής τους αποσπούσε την προσοχή κατά την οδήγηση και ζήτησαν από την εταιρία να μην συνεχίσει την χρήση της και αυτή τους άκουσε. Πλέον που οι οθόνες φτάνουν μέχρι και τις 18 ίντσες, υπάρχει κανείς που παραπονιέται για απόσπαση προσοχής ή όλοι αναζητούν το μοντέλο με τις περισσότερες ίντσες;

Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo
Τις δυνατότητες της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) αξιοποιεί η Volvo για τη δημιουργία εικονικών κόσμων που της επιτρέπουν να εξελίξει περαιτέρω το λογισμικό ασφαλείας των οχημάτων της, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού (ADAS). Συνδυάζοντας τα δεδομένα που έχουν συλλέξει οι αισθητήρες των οχημάτων της από πραγματικά περιστατικά, όπως τα φρεναρίσματα έκτακτης ανάγκης και οι απότομοι ελιγμοί, η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία μπορεί να προβλέψει δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις και να βελτιστοποιήσει τα συστήματα υποβοήθησης. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνικής Gaussian splatting που επιτρέπει τη δημιουργία ρεαλιστικών τρισδιάστατων περιβάλλοντων. Μέσα σε αυτά μπορεί να τροποποιήσει τις συνθήκες προσομοίωσης, προσθέτοντας ή αφαιρώντας οχήματα, πεζούς, εμπόδια ή αλλάζοντας τα κυκλοφοριακά δεδομένα.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει χιλιάδες διαφορετικά σενάρια και να αξιολογήσει το λογισμικό ασφαλείας της σε ακραίες μεν αλλά ρεαλιστικές συνθήκες. Επιπλέον, αυτή η προσέγγιση επιτρέπει στη Volvo να συρρικνώσει σημαντικά τον απαιτούμενο χρόνο για τη δοκιμή των συστημάτων υποβοήθησης στα εν λόγω σενάρια, μειώνοντάς τον από μήνες σε μόλις λίγες ημέρες. Αυτά τα εικονικά περιβάλλοντα αναπτύσσονται εσωτερικά (in-house) σε συνεργασία με τη Zenseact, μια εταιρεία Τεχνητής Νοημοσύνης και λογισμικού που ιδρύθηκε από τη Volvo Cars. Η πρωτοβουλία αποτελεί, επίσης, τμήμα μιας ερευνητικής διδακτορικής διατριβής από κορυφαία σουηδικά πανεπιστήμια η οποία εξετάζει τη δυνητική ενσωμάτωση τεχνικών νευρωνικής απεικόνισης (neural rendering) σε μελλοντικά συστήματα ασφαλείας.

Η Volvo διατηρεί μακρά ιστορία στη χρήση δεδομένων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, έχοντας καταφέρει να εξελίξει μερικά από τα πιο αποτελεσματικά συστήματα. Ήδη από τη δεκαετία του 1970, η ομάδα Έρευνας πάνω στην Ασφάλεια της μάρκας μετέβαινε στη σκηνή ατυχημάτων με μετροταινίες, καταγράφοντας ίχνη φρεναρίσματος και άλλους δείκτες σύγκρουσης. Αυτά τα δεδομένα οδήγησαν σε πολλές σωτήριες καινοτομίες όπως το σύστημα αποτροπής πρόκλησης τραυματισμού στον αυχένα (Whiplash Injury Protection System) και το σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις (Side Impact Protection System). Σήμερα, με τη χρήση προηγμένης τεχνολογίας, η Volvo μπορεί να αξιοποιεί τα δεδομένα με ακόμα πιο «έξυπνο» και αποτελεσματικό τρόπο, προβλέποντας ακόμα περισσότερες δυνητικά επικίνδυνες καταστάσεις.
Η Volvo μπορεί να εξερευνήσει τεχνολογίες όπως το Gaussian splatting (μέθοδος απεικόνισης που στοχεύει στην αντιμετώπιση των προκλήσεων οι οποίες σχετίζονται με την αναπαράσταση χώρων) χάρη στη διευρυμένη συνεργασία της με τη NVIDIA. Η νέα γενιά αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volvo -επικουρούμενα από την υπολογιστική τεχνολογία της NVIDIA, συλλέγουν δεδομένα από μια πληθώρα αισθητήρων, αποκτώντας ακόμα καλύτερη γνώση για τον περιβάλλοντα χώρο του οχήματος.
