F1

12 Dec, 2017 Ώρα 16:27

Στατιστικά στοιχεία για την Formula 1 που πρέπει να ξέρετε

Thumbnail

Στατιστικά στοιχεία για την Formula 1 με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έδωσε στην δημοσιότητα η Pirelli. Αριθμοί, ρεκόρ, στατιστικά που σίγουρα κεντρίζουν τους φίλους του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Close

Η ιταλική εταιρεία κατασκεύασε ελαστικά 25% φαρδύτερα από τα περσινά ώστε να μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στα υψηλότερα ενεργειακά φορτία και στις αυξημένες ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές. Παράλληλα τα φετινά ελαστικά επέτρεπαν στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος της χρήσης τους. Παρότι οι καταπονήσεις ήταν μερικές φορές μέχρι και 35-40% παραπάνω από το 2016 στις ταχύτερες καμπές, τα ελαστικά του 2017 πέτυχαν τους στόχους τους.

Close

Ελαστικά

•    Συνολικός αριθμός που διατέθηκαν το 2017: 38.788

•    Από αυτά τα 33.520 διατέθηκαν σε αγώνες και τα 5.268 σε δοκιμές. •    Από τα 38.788 ελαστικά, τα 25.572 ήταν σλικ και τα 13.016 βρόχινα ή ενδιάμεσα.

Close
•    Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων: 12.920, από αυτά τα 11.532 ήταν σλικ και τα 1.388 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα. •    Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακτήθηκαν μετά τη χρήση: Όλα

•    Μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων ανά γόμα και ανά οδηγό (χωρίς δοκιμές εξέλιξης):

Σκληρή:             74 χλμ. (Esteban Ocon, Force India)

Mέση:                587 χλμ. (Lance Stroll, Williams)

Μαλακή:        4,696 χλμ. (Lewis Hamilton, Mercedes)

Πολύ μαλακή:     6,261 χλμ. (Sergio Perez, Force India)

Πάρα πολύ μαλακή:     4,674 χλμ. (Stoffel Vandoorne, McLaren)

Ενδιάμεσα:        433 χλμ. (Lance Stroll, Williams)

Βρόχινα:        242  χλμ. (Felipe Massa, Williams)

PIT STOP

•    Συνολικός αριθμός πιτ στοπ: 533 (από αυτά 6 ήταν για ποινές διέλευσης και ένα ποινή στάσης 10 sec)

•    Αυτό μας δίνει ως μέσο όρο 26.7 πιτ στοπ ανά αγώνα και 1.5 πιτ στοπ ανά οδηγό σε κάθε αγώνα. •    Τα περισσότερα πιτ στοπ έγιναν: 41 στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν

•    Τα λιγότερα πιτ στοπ έγιναν: 18 στο Αυστριακό Grand Prix.

Προσπεράσματα

•    Συνολικά ήταν: 435, κατά μέσο όρο 21.8 ανά αγώνα. •    Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 42 στο Αζερμπαϊτζάν

•    Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα υπό βροχή: 31 στην Κίνα

•    Λιγότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 1 στη Ρωσία

•    Οδηγός που προσπέρασε περισσότερες φορές: Daniel Ricciardo, 43

•    Οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα σε έναν αγώνα: Daniel Ricciardo, 13 (Bρετανικό Grand Prix)

•    Οδηγοί που δέχτηκαν λιγότερα προσπεράσματα: Max Verstappen και Lewis Hamilton, 2 φορές (**). •    Ο οδηγός που κέρδισε περισσότερες θέσεις στον πρώτο γύρο: Lance Stroll, κέρδισε συνολικά 36 θέσεις στους πρώτους γύρους των αγώνων. •    Η ομάδα που πραγματοποίησε τα περισσότερα προσπεράσματα: Red Bull, 65 – από αυτά πραγματοποίησε 43 ο Daniel Ricciardo, και 22 ο Max Verstappen. •    Οι ομάδες που δέχτηκαν τα λιγότερα προσπεράσματα: 11, Red Bull (9 Daniel Ricciardo, 2 Max Verstappen) και Ferrari (8 Kimi Raikkonen, 3 Sebastian Vettel).

ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΣ

•    Μεγαλύτερος χρονικά αγώνας: Aζερμπαϊτζάν, 2 ώρες, 3 λεπτά και 55.753 δευτερόλεπτα

•    Μικρότερος χρονικά αγώνας: Mόντσα, 1 ώρα, 15 λεπτά και 32.312 δευτερόλεπτα. •    Ταχύτερος γύρος της χρονιάς: Mόντσα, μέση ωριαία ταχύτητα νικητή, (Lewis Hamilton) 243.626 kph

•    Υψηλότερη ταχύτητα που επετεύχθη με ελαστικό Pirelli P Zero Formula 1 κατά τη διάρκεια Grand Prix: 362.4 kph από το Sebastian Vettel στο Μεξικό. •    Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι: Lewis Hamilton, 18 (7 σε αγώνα και 11 σε κατατακτήριες δοκιμές). •    Περισσότεροι γύροι επικεφαλής αγώνα: 527, Lewis Hamilton.

Η PIRELLI ΣΤΗ FORMULA 1 (ΑΠΟ ΤΟ 1950)

•    Αγώνες:            340

•    Νίκες:                181

•    Pole positions:         184

•    Βάθρα:             550

•    Ταχύτεροι γύροι:         188

•    Τίτλοι οδηγών:         12

•    Tίτλοι κατασκευαστών:     7

 

ΑΛΛΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΑΡΙΘΜΟΙ

•    Οδηγοί που έχουν οδηγήσει μονοθέσιο F1 με ελαστικά Pirelli από το 2010: 112 (περιλαμβάνονται δοκιμαστές και τρίτοι οδηγοί). •    Συνολικά χιλιόμετρα με όλες τις γόμες φέτος: 329.170 km

•    Ανά γόμα:

Σκληρή                 1,549 χλμ. Mέση            20,259 χλμ. Μαλακή        94,893 χλμ. Πολύ μαλακή        118,729 χλμ. Πάρα πολύ μαλακή    83,465 χλμ. Ενδιάμεσα        7,089 χλμ. Βρόχινα         3,186 χλμ.  

•    Απόσταση που καλύφθηκε στους αγώνες του 2017: 102.856 χλμ. •    Απόσταση που καλύφθηκε σε δοκιμές εξέλιξης: 14.285 χλμ. •    Αριθμός ταχύτερων γύρων (σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες) από τον παγκόσμιο πρωταθλητή το 2017: 18 (7 σε αγώνες 11 σε κατατακτήριες δοκιμές)

•    Χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα νικητή σε στεγνό αγώνα: 148.176 χλμ. (Daniel Ricciardo, Grand Prix Αζερμπαϊτζάν)

•    Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Κυριακή): 14° στην Κίνα

•    Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 14° στην Κίνα. •    Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Κυριακή): 55° στην Ουγγαρία. •    Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο):56° στο Μπαχρέιν. •    Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 13° στην Κίνα. •    Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 13° στην Κίνα. •    Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 33° στην Ουγγαρία. •    Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 43° στο Μπαχρέιν.

Η ΟΜΑΔΑ ΤΗΣ PIRELLI ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΟΙ ΤΗΣ

•    Μέλη ομάδας Pirelli που ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα: 60 (κατά μέσο όρο)

•    Διαφορετικές εθνικότητες στην ομάδα της Pirelli Formula 1: 10

•    Διαφορετικές γλώσσες που μιλούν τα μέλη της ομάδας: 10

•    Δελτία Τύπου από την ομάδα Pirelli Formula 1: 210

•    Γραφήματα: 167

•    F1 Tweets που στάλθηκαν από το λογαριασμό @PirelliSport διαμέσου του Twitter: περίπου 2.400

•    Σημειωματάρια Pirelli που μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς: περίπου 3.000

•    Καλεσμένοι: 6.350

•    Καπέλα Pirelli που πουλήθηκαν:13.580

Η Φιλοξενεία της Pirelli το 2017

•    Γεύματα στο χώρο φιλοξενίας της Pirelli (των δοκιμών συμπεριλαμβανομένων): 15.900

•    Λίτρα νερού που καταναλώθηκαν: 14.400

•    Μακαρόνια που μαγειρεύτηκαν από τον σεφ της Pirelli: 870 κιλά

•    Ρύζι που ετοιμάστηκε: 320 κιλά

•    Παρμεζάνα που χρησιμοποιήθηκε: 120 κιλά

•    Κιλά προσούτο που φαγώθηκαν: 80

•    Πίτσες που ετοιμάστηκαν από το σεφ της Pirelli: 400

•    Αριθμός διαφορετικών γλυκών που φτιάχτηκαν: 55

•    Παγωτά που καταναλώθηκαν: 7.600

•    Καφέδες που σερβιρίστηκαν: περίπου 30.200

•    Λίτρα ελαιόλαδου: 520

 

04 Dec, 2025 Ώρα 08:31

Επισημοποιήθηκαν οι συνθέσεις των 11 ομάδων της F1 για το 2026

Thumbnail

Με την ανακοίνωση των ενδεκάδων των Red Bull και Racing Bulls, το grid του 2026 έχει επιτέλους ολοκληρωθεί. Ποιες ομάδες έχουν αλλάξει, λοιπόν, και ποιες ομάδες παραμένουν με τους τρέχοντες οδηγούς τους ενόψει μιας σεζόν όπου υπάρχει μια πολύ μεγάλη ανατροπή στους κανονισμούς; 

Close

McLaren: Lando Norris και Oscar Piastri

Η McLaren έχει αμετάβλητο δίδυμο οδηγών, καθώς παραμένει με τους Norris και Piastri για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Ο Norris θα μπει στην έβδομη σεζόν του, έχοντας οδηγήσει μόνο για τη McLaren από τότε που εντάχθηκε στο grid της F1. Το 2025 έγινε ο πιο έμπειρος οδηγός της McLaren, ξεπερνώντας τον αριθμό των 150 αγώνων του Ντέιβιντ Κούλθαρντ με την ομάδα. Όσο για τον Piastri, προκάλεσε τον Norris καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025 και αναμένεται να το κάνει ξανά το 2026, με την ομάδα να επιλέγει να αφήσει τους οδηγούς της να αγωνιστούν και να μην έχει έναν σαφή οδηγό Νο.1 και Νο.2.

Mercedes: George Russell και Kimi Antonelli

Η Mercedes περίμενε αρκετά για να επιβεβαιώσει τους οδηγούς της για το 2026, αφού φέρεται να είχε συνομιλίες με τον Max Verstappen. Αλλά επέλεξε να παραμείνει με το μακροχρόνιο “πιστόλι” της Mercedes, Russell, και τον εκπληκτικό Rookie, Antonelli.

Close

Red Bull: Max Verstappen και Isack Hadjar

Η Red Bull επέλεξε να αλλάξει την σύνθεση της για το 2026. Ο Ολλανδός παραμένει, αλλά θα έχει παρέα τον Hadjar, ο οποίος μετακομίζει από την Racing Bulls. Ο Hadjar εντυπωσίασε στην πρώτη του σεζόν, με αποκορύφωμα τερματισμό στο βάθρο στο Ζάντβορτ. Ο Verstappen θα μπει στην 11η σεζόν του με την ομάδα, έχοντας προαχθεί από την τότε Toro Rosso το 2016. Ο Hadjar είναι ο έβδομος teammate του στην Red Bull, με τον προηγούμενο οδηγό Tsunoda να γίνεται ο αναπληρωματικός οδηγός της ομάδας.

Ferrari: Charles Leclerc και Lewis Hamilton

Το δίδυμο των all-star οδηγών της Ferrari συνεχίζεται και το 2026, με τους Leclerc και Hamilton να παρατάσσονται για άλλη μια φορά με τις διάσημες κόκκινες φόρμες της Scuderia. Ελπίζουν ότι οι νέοι κανονισμοί θα δουν μια βελτίωση στην τύχη της ομάδας, η οποία μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει καταγράψει ούτε μία νίκη το 2025. Η πρώτη σεζόν του Hamilton με την ομάδα ήταν δύσκολη και ανυπομονεί να γυρίσει σελίδα σε μια σεζόν που δεν έχει ακόμη αποφέρει ούτε ένα βάθρο σε Grand Prix. Όσο για τον Leclerc, μετά τις νίκες πέρυσι στο Μονακό και τη Μόντσα, ο Μονεγάσκος οδηγός φαινόταν επίσης απογοητευμένος κατά καιρούς στην έβδομη σεζόν του με τη Ferrari.

Close

Williams: Alex Albon και Carlos Sainz

Η Williams είναι μια ακόμη ομάδα που θα διατηρήσει την υπάρχουσα σύνθεση της για το 2026, με τους Άλμπον και Σάινθ να έχουν κατακτήσει την πέμπτη θέση για την ομάδα στο Πρωτάθλημα Ομάδων το 2025. Ο Sainz κατέκτησε δύο βάθρα στην πρώτη του σεζόν με την ομάδα, ενώ ο Albon διέπρεψε στο πρώτο μισό της σεζόν.

Racing Bulls: Liam Lawson και Arvid Lindblad

Οι Racing Bulls έχουν μια αναγκαστική αλλαγή στην ομάδα τους το 2026, με τον Lawson να παραμένει στην ομάδα, αλλά να τον συνοδεύει ο rookie Lindblad μετά την αποχώρηση του Hadjar για την Red Bull. Ο Lindblad κάνει το βήμα από την F2, στην οποία και λίγες μέρες πριν στέφθηκε πρωταθλητής.

Aston Martin: Fernando Alonso και Lance Stroll

Οι Alonso και ο Stroll παραμένουν ως οδηγοί της Aston Martin για το 2026. Αυτή θα είναι η 23η σεζόν του Αλόνσο στην F1, με τον Ισπανό να πρόκειται να διευρύνει πολλά από τα δικά του ρεκόρ καθώς επιδιώκει το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την Aston Martin, σε ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εν μέρει από τον Άντριαν Νιούεϊ. Η Aston Martin είχε μια δύσκολη σεζόν του 2025, χωρίς να έχει κατακτήσει βάθρα. Επέλεξαν να σταματήσουν την ανάπτυξη του αυτοκινήτου πολύ νωρίς, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλες ελπίδες ότι ο Αλόνσο και ο Στρολ θα έχουν καλύτερα σύνολα το 2026.

Haas: Esteban Ocon και Ollie Bearman

Η αμερικανική ομάδα παρέμεινε στην ίδια σύνθεση για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, με τον Ocon να συνεργάζεται με τον Bearman στην Haas. Ο Bearman είχε μια εντυπωσιακή πρώτη σεζόν για την ομάδα, τερματίζοντας τακτικά στους βαθμούς, ειδικά στο τελευταίο μέρος της σεζόν, όταν η ομάδα ολοκλήρωσε την τελευταία μεγάλη αναβάθμιση.

Audi: Nico Hulkenberg και Gabriel Bortoleto

Μια άλλη ομάδα που επιμένει στην ομάδα των οδηγών της είναι η Kick Sauber, η οποία θα γίνει Audi του χρόνου. Η εμπειρία του Χούλκενμπεργκ συνδυάστηκε καλά με τον ενθουσιασμό του Rokkie Bortoleto το 2025, καθώς η Kick Sauber κατέγραψε μερικά καλά αποτελέσματα. Το πιο αξιομνημόνευτο ήταν ο Χούλκενμπεργκ που τελικά κατέκτησε το πρώτο του βάθρο στη F1, με τον Γερμανό να κατακτά την τρίτη θέση στο Σίλβερστοουν και να ανεβαίνει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 238 προσπάθειες.

Alpine: Pierre Gasly και Franco Colapinto

Η Alpine άλλαξε οδηγό μετά από μερικούς αγώνες το 2025, με τον Jack Doohan να δίνει τη θέση του στον Colapinto. Ο Αργεντινός οδηγός συνεργάστηκε με τον Gasly για το υπόλοιπο της σεζόν και η ομάδα επέλεξε να διατηρήσει αυτή την ομάδα και για την επόμενη χρονιά. Ο Gasly υπέγραψε νωρίς – ο Colapinto έπρεπε να περιμένει μέχρι τους τελευταίους αγώνες για να μάθει το μέλλον του. Είναι ο μόνος νυν οδηγός που δεν βαθμολογήθηκε το 2025, σε μια δύσκολη σεζόν για την ομάδα με ένα μη ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

Cadillac: Valtteri Bottas και Sergio Perez

Όχι ένας αλλά δύο βετεράνοι του αθλήματος θα επιστρέψουν στο grid το 2026, καθώς ο Valtteri Bottas ετοιμάζεται να συνεργαστεί με τον Sergio Perez στην Cadillac. Και οι δύο έχουν δεύτερες ευκαιρίες αφού έχασαν τις θέσεις τους στην Kick Sauber και την Red Bull αντίστοιχα στο τέλος του 2024. Μπροστά τους θα βρεθεί η δουλειά να μετατρέψουν τις νεοφερμένες Cadillac – οι οποίες γίνονται η 11η ομάδα της F1 – σε σοβαρούς ανταγωνιστές.