Με το σύστημα Plug-in Hybrid Q4, για πρώτη φορά στην ιστορία της Alfa Romeo ένα μοντέλο της έχει τη δυνατότητα κίνησης αμιγώς ηλεκτρικά για εκτεταμένο διάστημα. Η Tonale σημείωσε μια σειρά από πρωτιές για την Ιταλική μάρκα, αποτελώντας το πρώτο C-SUV στην ιστορία της Alfa Romeo, αλλά και το πρώτο με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης. Η έλευση της Tonale Plug-in Hybrid Q4 φέρνει ακόμα μια πρωτιά, με τη συγκεκριμένη έκδοση να φέρνει την τεχνολογία φόρτισης μέσω δικτύου ηλεκτροδότησης στον κόσμο της Ιταλικής μάρκας.
H Tonale Plug-in Hybrid Q4 εφοδιάζεται με ένα σύνολο τεχνολογίας αιχμής που προσφέρει κορυφαία αποδοτικότητα, με σεβασμό όμως την ίδια στιγμή στον ιδιαίτερο χαρακτήρα της μάρκας. Για να το επιτύχουν αυτό, οι μηχανικοί της Alfa Romeo βασίστηκαν σε μια σειρά αποκλειστικών στοιχείων, τα οποία περιλαμβάνουν ένα Turbo βενζινοκινητήρα με μέγιστη απόδοση 180 ίππους και 270Nm ροπής και ένα ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 90kW (122,4 ίπποι) με ροπή 250Nm.
Το κύκλωμα τάσης των 306V, το οποίο χάρη στην μπαταρία τεχνολογίας λιθίου-ιόντων χωρητικότητας 15,5kWh τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα με την απαραίτητη για τη λειτουργία του ενέργεια. Ειδικότερα η μπαταρία έχει τη δυνατότητα παροχής ισχύος έως 100kW, υπερκαλύπτοντας τις ανάγκες του ηλεκτροκινητήρα, ενώ παράλληλα διαθέτει δικό της κύκλωμα ψύξης για βέλτιστη απόδοση και αντοχή.
Το σύστημα τετρακίνησης Q4 που για πρώτη φορά συνεργάζεται με εξηλεκτρισμένο σύστημα κίνησης και εξασφαλίζει εντελώς αυτόματα και με άμεσο τρόπο τη διαχείριση της ροπής μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Τα παραπάνω στοιχεία ενισχύουν περαιτέρω τα ήδη προηγμένα μηχανικά χαρακτηριστικά της Tonale, τα οποία εκτός των άλλων περιλαμβάνουν ανεξάρτητη ανάρτηση και στους δύο άξονες (γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία, αλλά και σύστημα πέδησης brake-by-wire. Παράλληλα, η τοποθέτηση της μπαταρίας συνολικού βάρους 125 κιλών στο πίσω μέρος σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα προσφέρουν το ιδανικό ζύγισμα των μαζών του αυτοκινήτου, το οποίο στην Tonale Plug-in Hybrid Q4 προσεγγίζει το 50:50 ανάμεσα στους δύο άξονες, ενώ χαμηλότερο είναι και το κέντρο βάρους για ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα. Τέλος, η μεγάλη ισχύς του ηλεκτροκινητήρα που κινεί τους πίσω τροχούς βελτιώνει την ευελιξία του αυτοκινήτου, προσδίδοντάς του κατά περίπτωση χαρακτηριστικά αυτοκινήτων με μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς.
Με το σύστημα Plug-in Hybrid Q4 προσφέρει παράλληλα αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης που ξεπερνά τα 80χλμ. (άνω των 600χλμ. η συνολική αυτονομία), εκπομπές CO2 μόλις 26γρμ./χλμ., αλλά και δυνατότητα πλήρους φόρτισης σε λιγότερο από 2,5 ώρες.

Η BMW σαρώνει τις διακρίσεις σε θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς
Τα μοντέλα της BMW πρωταγωνίστησαν σε δύο σημαντικούς θεσμούς βραβείων της γερμανικής αγοράς. Η BMW iX3, το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse, κέρδισε το «Χρυσό Τιμόνι» ως η «Καλύτερη Καινοτομία» του 2025. Μία ακόμα διάκριση «Χρυσό Τιμόνι» που απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό Auto Bild και την εφημερίδα Bild am Sonntag απονεμήθηκε στην BMW M5 Touring, το οποίο επικράτησε με άνεση στην «Ανώτερη/Πολυτελή Κατηγορία». Οι αναγνώστες του γερμανικού περιοδικού Auto Zeitung ανέδειξαν επίσης τα μοντέλα της BMW νικητές σε οκτώ κατηγορίες οχημάτων. Στις διακρίσεις περιλαμβάνονται μοντέλα από την BMW Σειρά 1 έως την BMW Σειρά 5, καθώς και από την BMW iX1 έως την BMW X5. Τα οχήματα με συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης ήταν εξίσου επιτυχημένα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, όπως η νέα BMW iX3. Επιπλέον, η BMW διατήρησε τον τίτλο της «Καλύτερης Μάρκας στον Κόσμο». Το βραβείο «Χρυσό Τιμόνι» απονέμεται από το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου «Auto Bild» και τη γερμανική εβδομαδιαία εφημερίδα «Bild am Sonntag», του εκδοτικού οίκου Axel Springer SE. Θεωρείται από τα πιο έγκυρα βραβεία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας ενώ απονέμεται από το 1976 και τιμά τα εξαιρετικά νέα οχήματα που κυκλοφορούν στη γερμανική αγορά. Οι υποψηφιότητες για την 49η διοργάνωση περιλάμβαναν 72 νέα μοντέλα από το 2025.
Παράλληλα, το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου Auto Zeitung απονέμει τα βραβεία «Auto Trophy» από το 1987, γεγονός που τα καθιστά από τα πλέον έγκυρα βραβεία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Το 2025, περίπου 400 μοντέλα/μάρκες διαγωνίστηκαν σε 18 κατηγορίες, αντικατοπτρίζοντας το ευρύ φάσμα μοντέλων της γερμανικής αγοράς. Το διάστημα μεταξύ 10 Σεπτεμβρίου και 21 Οκτωβρίου 2025, συνολικά 9.872 αναγνώστες συμμετείχαν στην ψηφοφορία, υποβάλλοντας τις ψήφους τους online ή ταχυδρομικά. Τελικά, οι αναγνώστες χάρισαν στην BMW και τα μοντέλα της εννέα διακρίσεις «Auto Trophy». Ποτέ στο παρελθόν ένας κατασκευαστής δεν είχε τόσο μεγάλη επιτυχία σε αυτό τον καταξιωμένο θεσμό.
Οι κατηγορίες στις οποίες τα μοντέλα BMW κατέκτησαν την πρώτη θέση:
«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην κατηγορία compact και οχημάτων πόλης»: BMW Σειρά 1
«Το καλύτερο αυτοκίνητο στη Μεσαία Κατηγορία»: BMW Σειρά 2 Gran Coup é
«Το καλύτερο αυτοκίνητο στην Ανώτερη/Πολυτελή κατηγορία»: BMW Σειρά 5
«Το καλύτερο SUV μεταξύ 30.000 και 60.000 ευρώ»: BMW X3
«Το καλύτερο SUV άνω των 60.000 ευρώ»: BMW X5
«Το καλύτερο ηλεκτρικό sedan»: BMW i5
«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV κάτω των 50.000 ευρώ»: BMW iX1
«Το καλύτερο ηλεκτρικό SUV άνω των 50.000 ευρώ»: BMW iX3
«Η καλύτερη μάρκα στον κόσμο»: BMW
