Συνεχίζοντας τη σταθερή συνεργασία της με την Google, η Volvo Cars θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα φέρουν την τεχνολογία χαρτών υψηλής ανάλυσης στα μοντέλα της αρχίζοντας με το Volvo EX90. Πρόκειται για το Google HD Maps, ένα ολοκληρωμένο χάρτη υψηλής ανάλυσης που σχεδιάστηκε ειδικά για κατασκευαστές αυτοκινήτων και παρέχει ενημερωμένες και ιδιαίτερα λεπτομερείς πληροφορίες.
Στο νέο Volvo EX90, το lidar, οι κάμερες και τα ραντάρ συνεργάζονται για να κατανοήσουν το εξωτερικό περιβάλλον του αυτοκινήτου κάνοντας ακόμα ένα βήμα ως προς την ολοκληρωμένη ασφάλεια οδηγού και επιβατών.
Χρησιμοποιώντας τον χάρτη υψηλής ανάλυσης της Google, η Volvo είναι σε θέση να συνδυάσει δεδομένα από το κορυφαίο πακέτο αισθητήρων που διαθέτει το Volvo EX90 με τα τοπικά εστιασμένα δεδομένα της Google. Κάτι που παρέχει ακρίβεια σε επίπεδο κυκλοφοριακής λωρίδας, ώστε να διευκολύνει λειτουργίες υποβοηθούμενης οδήγησης, όπως η υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας και η τεχνολογία Pilot Assist της Volvo Cars, καθώς και μελλοντικές λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης.
Αυτές οι πληροφορίες για τον δρόμο, σε συνδυασμό με δεδομένα από το lidar και άλλους αισθητήρες του Volvo EX90, θα υφίστανται επεξεργασία από την κεντρική υπολογιστική μονάδα του αυτοκινήτου που υποστηρίζεται από τις NVIDIA DRIVE AI πλατφόρμες Xavier και Orin.
Συνδυάζοντας δεδομένα από χάρτη υψηλής ανάλυσης με πληροφορίες που συλλέγονται από τους εξωτερικούς αισθητήρες, συμπεριλαμβανομένου ενός lidar, καθώς και λογισμικού που αναπτύχθηκε από την εταιρεία λογισμικού ασφαλείας, Zenseact, η Volvo στοχεύει να προσφέρει μία πιο προβλέψιμη, ασφαλή και άνετη οδήγηση.
Στο μέλλον, το Google HD Maps θα υποστηρίξει επίσης την εισαγωγή της τεχνολογίας μας Volvo για την αυτόνομη οδήγηση, σε συνδυασμό με το πακέτο αισθητήρων των μοντέλων της, που απαρτίζεται από ένα lidar ενσωματωμένο στην οροφή, ραντάρ, κάμερες και υπερηχητικούς αισθητήρες, για να βελτιώσει περαιτέρω τη δυνατότητα του αυτοκινήτου να κατανοεί το περιβάλλον του.
Δύο ειδικές εκδόσεις για την Toyota GR Supra
Με δύο ειδικές εκδόσεις ολοκληρώνεται η τρέχουσα γενιά της Toyota GR Supra, ενός καθαρόαιμου σπορ μοντέλου που μένει πιστό στο δόγμα «κινητήρας μπροστά, κίνηση πίσω» και ξεχωρίζει για την ιδανική κατανομή του βάρους του. Η πρώτη σταδιοδρομεί υπό την ονομασία “A90 Final Edition” και θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό κομματιών. Σύμφωνα με την Toyota, αποτελεί την κορυφαία έκφραση της τρέχουσας γενιάς, αλλά και ένα αυτοκίνητο μέσω του οποίου εκφράζει τις ευχαριστίες της στους απανταχού φίλους της GR Supra. Αυτή η ειδική έκδοση διαθέτει πολυάριθμα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά, όπως αυξημένη κατά 95 ίππους και 70 Nm, βελτιωμένη αεροδυναμική, σύστημα ανάρτησης KW από τους αγώνες και ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου. Παράλληλα με την αποκάλυψη της A90 Final Edition, η Toyota παρουσίασε και τη νέα GR Supra Lightweight EVO, με σημαντικές αναβαθμίσεις που υπόσχονται νέες οδηγικές εμπειρίες.
GR Supra A90 Final Edition
Η GR Supra A90 Final Edition θα παραχθεί σε συνολικά 300 αντίτυπα, με ένα κινητήρα τριών λίτρων και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο συνδυασμός των ισχυρών επιδόσεων, της ευελιξίας και της ακρίβειας χειρισμού συνεχίζει σε πρώτο πλάνο, χωρίς να απουσιάζουν οι αναβαθμίσεις που ενισχύουν περαιτέρω το δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου. Ειδικότερα, η απόδοση του κινητήρα έχει αυξηθεί από τους 340 στους 435 ίππους και από τα 550 στα 570 Nm για γρηγορότερες επιταχύνσεις, με την τελική ταχύτητα να φτάνει πλέον τα 270 χλμ./ώρα.
Έμφαση δόθηκε και στη βελτίωση της συμπεριφοράς στις στροφές, με την A90 Final Edition να εξοπλίζεται με ανάρτηση της KW η οποία προσφέρει 16 στάδια ρύθμισης της επαναφοράς της και 12 της συμπίεσης. Παράλληλα έχει γίνει αναθεώρηση στις γωνίες κάμπερ τόσο μπροστά όσο και πίσω και έχει βελτιστοποιηθεί το ενεργό διαφορικό για τη μείωση της υποστροφής. Νέες ρυθμίσεις φέρει και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης, ενώ επεμβάσεις έχουν γίνει στις αντιστρεπτικές δοκούς και στο σύμπλεγμα μπαρών που βρίσκονται στο χώρο αποσκευών, με φόντο την ενίσχυση της ακαμψίας του αμαξώματος.
Στην εξασφάλιση καλύτερης πρόσφυσης και σταθερότητας στις στροφές συνδράμουν τα φαρδύτερα κατά 10 χλστ. ελαστικά, με ζάντες 19 ιντσών εμπρός και 20 ίντσων πίσω που έχουν χαραγμένο το λογότυπο “TGR”, την ίδια ώρα που ενσωματώνονται ενισχυμένα φρένα 19 ιντσών της Brembo.
Σε επίπεδο εμφάνισης, εκτός από το μοναδικό μαύρο ματ χρώμα, το εξωτερικό της A90 Final Edition φέρει και αεροδυναμικές αλλαγές, αποτέλεσμα ενός εκτενούς προγράμματος δοκιμών σε αεροδυναμική σήραγγα που διεξήγαγε η Toyota Gazoo Racing Ευρώπης. Μεταξύ άλλων εξοπλίζεται με σπόιλερ από ανθρακονήματα εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και πίσω αεροτομή, ευθυγραμμισμένη στο στιλ της GR Supra GT4. Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα φουλ μπάκετ καθίσματα Recaro Podium CF σε κόκκινο και μαύρο χρώμα, οι κόκκινες ζώνες ασφαλείας, το ξεχωριστό τιμόνι και οι επενδύσεις από Alcantara.
GR Supra Lightweight EVO
Αξιοποιώντας τα σχόλια των πελατών της, η Toyota παρουσίασε και την αναβαθμισμένη GR Supra Lightweight EVO, εμπλουτίζοντας το «οπλοστάσιο» του μοντέλου με χαρακτηριστικά που ενισχύουν την εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Το ενεργό διαφορικό σε συνδυασμό με την αναθεωρημένη γωνία καμπέρ (εμπρός/πίσω) και ορισμένες άλλες στοχευμένες επεμβάσεις ενισχύουν την πρόσφυση και μειώνουν την υποστροφή, την ίδια ώρα που τα μεγαλύτερα δισκόφρενα προσφέρουν καλύτερο έλεγχο στο φρενάρισμα.
Παράλληλα, τα χαρακτηριστικά των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ και της μπροστινής αντιστρεπτικής δοκού έχουν αναθεωρηθεί για καλύτερη σταθερότητα. Και στη συγκεκριμένη έκδοση έχουν γίνει αεροδυναμικές βελτιστοποιήσεις, παρουσία μιας πίσω αεροτομής τύπου ducktail από ανθρακονήματα και νέων πτερυγίων στους θόλους των μπροστινών τροχών. Τη ξεχωριστή εμφάνιση της GR Supra Lightweight EVO αναδεικνύουν οι 19άρες μαύρες ματ ζάντες, τα δερμάτινα καθίσματα με επένδυση σε Alcantara και ενσωματωμένο το λογότυπο “GR” - με κόκκινες ραφές στο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων.
Οι νέες GR Supra A90 Final Edition και GR Supra Lightweight EVO θα είναι διαθέσιμες για παραγγελία στην Ευρώπη από τον Ιανουάριο του 2025.