Τεχνολογία

16 Jan, 2024 Ώρα 07:51

Φωτορεαλιστική απεικόνιση σε πραγματικό χρόνο μέσα στα Volvo επόμενης γενιάς

Thumbnail

H Volvo Cars συνεχίζει να πρωτοπορεί στο χώρο της εφαρμοσμένης τεχνολογίας μέσα στα αυτοκίνητά της, προσφέροντας στους πελάτες της την καλύτερη δυνατή εμπειρία. Η Volvo Cars εισάγει την τεχνολογία φωτορεαλιστικής απεικόνισης στα επόμενης γενιάς ηλεκτρικά αυτοκίνητά της, μέσω μίας νέας συνεργασίας με την Epic Games. Οι δύο εταιρείες συμπράττουν για να φέρουν τη μηχανή παιχνιδιών της Epic, Unreal Engine, στα επόμενα μοντέλα Volvo, ώστε να προσφέρουν γραφικά ασύγκριτα υψηλής ποιότητας μέσα στην καμπίνα.

Close

Η Epic Games είναι εταιρεία με ηγετική θέση στα πεδία της διαδραστικής ψυχαγωγίας και του λογισμικού, ευρύτερα γνωστή από το Fortnite, ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια στον κόσμο. Η Epic Games αναπτύσσει επίσης το Unreal Engine, που θεωρείται ευρέως το πιο προηγμένο εργαλείο δημιουργίας υπερσύγχρονων τρισδιάστατων απεικονίσεων. Eκτός των παιχνιδιών, το Unreal Engine βρίσκει εφαρμογές σε διάφορους άλλους τομείς. Η Volvo Cars θα το χρησιμοποιήσει για την ανάπτυξη ψηφιακών interface και για την απόδοση γραφικών σε πραγματικό χρόνο μέσα στα αυτοκίνητά της.

 

Close

 

Η Volvo Cars είναι η πρώτη ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία που θα κάνει χρήση του Unreal Engine στην ανάπτυξη του Human Machine Interface (HMI: Διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής). Πιο συγκεκριμένα, σε πρώτη φάση θα εστιάσει στο Driver Information Module (DIM: Ενότητα Πληροφόρησης Οδηγού - Πίνακας Οργάνων), μία από τις οθόνες της καμπίνας που παρέχει στον οδηγό τις πληροφορίες που χρειάζεται αλλά και λειτουργίες infotainment. Στα μοντέλα Volvo επόμενης γενιάς, οι πελάτες θα απολαμβάνουν οθόνες με εντυπωσιακά γραφικά υψηλής ποιότητας. Χάρη σε αυτές τις τεχνολογίες, το σύστημα infotainment επόμενης γενιάς της Volvo Cars θα είναι πάνω από δύο φορές πιο γρήγορο σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ η παραγωγή γραφικών και η επεξεργασία μέσα στην καμπίνα θα είναι έως και δέκα φορές ταχύτερη.

Close

 

 

Μεταγενέστερα, η εταιρεία προβλέπει ότι το Unreal Engine θα προσφέρει επιπλέον δυνατότητες προόδου και σε άλλες τεχνολογίες των νέων μοντέλων Volvo, καθώς οι μηχανικοί της Volvo Cars συνεχίζουν να διερευνούν νέες εφαρμογές για αυτήν αλλά και για άλλες τεχνολογικές πλατφόρμες που βασίζονται σε λογισμικό, έχοντας πάντοτε την ασφάλεια ως ζωτική προτεραιότητα.

Στόχος της Volvo Cars είναι έως τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας να αναπτύσσει in-house το ήμισυ του συνόλου του λογισμικού που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητά της, και για αυτό προχωρά σε εκτεταμένες προσλήψεις στο πεδίο της ανάπτυξης λογισμικού. Με την ένταξή τους στην εταιρεία, οι ταλαντούχοι προγραμματιστές έχουν πολλές ευκαιρίες να εργαστούν πάνω σε νέες συναρπαστικές και πρωτοποριακές εφαρμογές και πλατφόρμες.  

16 May, 2025 Ώρα 10:53

Τελικά, που εξυπηρετεί το start/stop;

Thumbnail

Ουκ ολίγοι οδηγοί, με το που ξεκινήσουν το αυτοκίνητο, αμέσως πατούν τον διακόπτη της απενεργοποίησης του συστήματος start/ stop. Μερικοί θεωρούν πως μακροπρόθεσμα θα προκαλέσει ζημιά, άλλοι ότι δεν εξοικονομεί πολύ καύσιμο, ενώ υπάρχουν και εκείνοι που απλά θεωρούν το «άναψε-σβήσε» εκνευριστικό.

Close

Ας το πάρουμε από την αρχή, για να ξεχωρίσουμε τι ισχύει και τι όχι. Το start/ stop εξυπηρετεί στο να λειτουργεί ο κινητήρας μόνον όταν είναι πραγματικά απαραίτητο. Αυτό συνδράμει αρχικά στην εξοικονόμηση καυσίμου και έπειτα στη μειωμένη εκπομπή ρύπων.

Το σύστημα έχει βελτιωθεί με την πάροδο του χρόνου και η λειτουργία του στα τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι τόσο ομαλή που η λειτουργία του είναι σχεδόν ανεπαίσθητη και η με χρονική υστέρηση ελάχιστη.

Close

Σύμφωνα με το ADAC, το start/ stop εξοικονομεί έως και 15% καύσιμο, τιμή που την έχουν αναφέρει και οι κατασκευαστές. Ωστόσο, ισχύει κυρίως όταν μιλάμε για συγκεκριμένες και ευνοϊκές συνθήκες κίνησης.

Σε μεικτά χιλιόμετρα, έχει υπολογιστεί ότι η κατανάλωση μειώνεται για 0,3 με 0,5 λίτρα ανά 100 χλμ. Η τιμή αυτή μπορεί να μας φαίνεται πολύ μικρή σε πρώτη φάση, αλλά εάν υπολογίσουμε το κόστος της βενζίνης σήμερα (ειδικά στην Ελλάδα), μπορείτε να εξοικονομείτε πάνω από 1 ευρώ ανά 100 χλμ.

Close

Από όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το start/ stop, οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποσχέθηκαν πως όλα τα εξαρτήματα που σχετίζονται και επηρεάζονται από το σύστημα θα ενισχυθούν και θα γίνουν πιο ανθεκτικά. Μερικά παραδείγματα αυτών είναι η μίζα, ο εναλλάκτης και η μπαταρία.

Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό, στην περίπτωση που προβείτε σε αντικατάσταση της μπαταρίας, η νέα που θα βάλετε να είναι εγκεκριμένη από τον κατασκευαστή για να συνεχίσει να συνεργάζεται το σύστημα εύρυθμα μαζί της.

Για αυτό οφείλετε να συμβουλευτείτε έναν ειδικό, όπως ένα εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή αυτό της αντιπροσωπείας, για να σας συμβουλεύσει τι μπαταρία πρέπει να βάλετε στο αυτοκίνητό σας που έχει start/ stop.

Επιπλέον, η απενεργοποίηση του συστήματος μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά λόγω των μικρότερων φθορών που προκαλούνται στα εξαρτήματα με τα οποία συνεργάζεται. Διότι εκτός από όσα προαναφέραμε, ο στροφαλοφόρος άξονας και το turbo επίσης επηρεάζονται.

Το αρνητικό βέβαια σε αυτή την περίπτωση με το σταθερά απενεργοποιημένο start/ stop, είναι ότι δεν αυξάνεται μόνο η κατανάλωση, αλλά και οι εκπομπές ρύπων, ενώ ενισχύεται η ηχορύπανση. Συν τοις άλλοις, μπορεί μακροπρόθεσμα να αντιμετωπίσεις προβλήματα στον τεχνικό έλεγχο του αυτοκινήτου.

Συνολικά, οι απόψεις διίστανται σχετικά με το start/ stop. Επιλέγεις ό,τι σε βολεύει, αλλά πρέπει πάντα να έχεις κατά νου τις εκάστοτε συνέπειες. Με σωστή συντήρηση, όμως, και ακολουθώντας κατά γράμμα τον «νόμο» του κατασκευαστή δύσκολα θα πάθεις σοβαρή ζημιά ακόμα και μακροπρόθεσμα.