Η αυλαία έπεσε στο 2024 MotoGP™ Sepang Shakedown με τον νεοεμφανιζόμενο στη μεγάλη κατηγορία, Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) στην κορυφή, με το νούμερο 31 να συνεχίζει να γίνεται πρωτοσέλιδο.
Ένα υπέροχο 1:58.189 την τελευταία μέρα τον είδε να οδηγεί μπροστά από τον αναβάτη δοκιμών της ΚΤΜ Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) με 0.066 δευτερόλεπτα και με τον νέο αναβάτη της CASTROL Honda LCR, Johann Zarco, να συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.

Ο Acosta εκθαμβωτικός
Παρά τα δύο μικρά ατυχήματα την τελευταία μέρα – ένα στο στεγνό στη στροφή 11 και ένα στο βρεγμένο στη στροφή 15 – ο Acosta συνεχίζει μόνο να εντυπωσιάζει. Ο χρόνος του μπορεί να τον τοποθετήσει στην 5η θέση στη συνολική κατάταξη του Sepang Test του περασμένου έτους και απομένουν ακόμη τρεις ημέρες σε αυτή τη δοκιμαστική περίοδο μέχρι την επόμενη εβδομάδα.

Παραλλαγή στο φέρινγκ του Pedrosa για την ΚΤΜ, ώστε να μην αναγνωρίζονται εύκολα οι αλλαγές!
Την τελευταία μέρα, ο Acosta χρησιμοποίησε το πλαίσιο από ανθρακονήματα της KTM και στις δύο μοτοσυκλέτες της GASGAS, υποδεικνύοντας ότι αυτή μπορεί κάλλιστα να είναι η κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθούν για τη σεζόν. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε ποια νέα εξαρτήματα θα δοκιμάσει ο Acosta την Τρίτη, την Τετάρτη και την Πέμπτη στη Μαλαισία, καθώς μαζί του είναι ο συναθλητής του Augusto Fernandez και οι δύο αναβάτες της Red Bull KTM Factory Racing Brad Binder και Jack Miller. Και μιλώντας για την πορτοκαλί ομάδα, ο Pol Espargaro της Red Bull KTM Factory Racing δήλωσε σε ένα βίντεο που δημοσίευσε η ομάδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι αισθάνεται «πολύ καλά» στη μοτοσυκλέτα, αφού ένας χειμώνας προπόνησης βλέπει τον αναβάτη δοκιμών να εισέρχεται στο 2024 πολύ καλύτερα σε φυσική κατάσταση. Ο Espargaro σχολιάζει επίσης πόσο καλά προσαρμόζεται ο Acosta στη μοτοσυκλέτα.

Το αναβαθμισμένο πίσω φτερό «stegosaurus» της Honda φαίνεται εδώ
Η ανάπτυξη των αεροδυναμικών ενισχύθηκε πριν από το τεστ στη Sepang
Όπως είδαμε τις προηγούμενες δύο ημέρες της δράσης του Shakedown, τα εργοστάσια ενίσχυσαν την επίδραση της αεροδυναμικής το 2024. Μπορούμε να δούμε το μπροστινό φτερό της KTM, το πίσω φτερό «Batmobile» της Aprilia και τις πρόσθετες αναβαθμίσεις του φέρινγκ στο πλευρικό τμήμα της Ducati που διαμορφώνουν τον διαχύτη, με τους αντίστοιχους αναβάτες να δοκιμάζουν όλες αυτές τις προσθήκες την τελευταία μέρα.

Ο Cal Crutchlow με ένα αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο
Honda και Yamaha:
Την 3η Ημέρα, ο Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) εντοπίστηκε να δοκιμάζει ένα διαφορετικό ψαλίδι και ο Joan Mir (Repsol Honda Team) επιβεβαίωσε ότι η μοτοσυκλέτα του 2023 της Honda δεν βρίσκεται στην Sepang. Η Honda επικεντρώνεται στο πακέτο που είχε στη δοκιμή της Βαλένθια και σε ένα νέο πρωτότυπο. Μια «αλλαγή κατεύθυνσης».

Ο Alex Rins μαθαίνει την Yamaha M1
Ο Zarco ήταν ο ταχύτερος για την Honda το Σάββατο, μπροστά από τον Mir και στη συνέχεια τον Luca Marini (Repsol Honda Team) και τον Nakagami, που ξεχώρισαν στην πρώτη δεκάδα. Εν τω μεταξύ, ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) ολοκλήρωσε το Shakedown στην 4η θέση, ενώ ο νέος συναθλητής του Alex Rins ήταν ένα δέκατο πίσω από αυτόν στην 7η θέση. Όσον αφορά τις καινοτομίες, ο δοκιμαστής της Yamaha Cal Crutchlow βγήκε στην πίστα με μια νέα, μεγαλύτερη εξάτμιση και ένα αναβαθμισμένο αεροδυναμικό πακέτο.

O Pirro δοκίμασε νέα αεροδυναμικά πράγματα για την Ducati
Περισσότερα για τη συνέχεια
Για την Ducati και την Aprilia, με τους Michele Pirro και Lorenzo Savadori, αντίστοιχα, υπήρξαν οι προαναφερθείσες αναβαθμίσεις αεροδυναμικών και αυτές ήταν εμφανείς, ενώ η δοκιμή είχε πολλές προετοιμασίες για τους υπόλοιπους αναβάτες που θα συμμετάσχουν στη μάχη στο τεστ της Sepang.

O Savadori με τη νέα Aprilia
Αυτές θα περιλαμβάνουν τον πρωταθλητή Pecco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) που θα συναντήσει τη νέα μοτοσυκλέτα του πριν από μια άλλη εκστρατεία υπεράσπισης του Τίτλου και τον αντίπαλό του το 2023, Jorge Martin (Prima Pramac Racing). Είναι επίσης μια άλλη ευκαιρία να δούμε τον Marc Marquez (Gresini Racing MotoGP™) να βγαίνει έξω στην πίστα, αν και δεν θα είναι σε μοτοσυκλέτα προδιαγραφών του 2024…
Εν τω μεταξύ, μαζί με τους Maverick Viñales και Aleix Espargaro στην Aprilia, υπάρχει επίσης μια εντελώς νέα προσθήκη διαφορετικού είδους στο στρατόπεδο του Noale καθώς η Trackhouse Racing ετοιμάζεται να ενταχθεί στο MotoGP™, με τους Miguel Oliveira και Raul Fernandez να εμφανίζονται σύντομα με τα νέα τους χρώματα στην πίστα για πρώτη φορά.
Αυτή ήταν η πρώτη δοκιμή σε ένα από τα πιο γεμάτα με αστέρια «Shakedown» που έχουμε δει εδώ και αρκετό καιρό. Στη συνέχεια, είναι το επίσημο #SepangTest από τις 6 έως τις 8 Φεβρουαρίου, όπου θα δούμε όλους τους αναβάτες να βγαίνουν στην πίστα και να επιστρέφουν στη δράση πριν από την έναρξη της αγωνιστικής σεζόν του 2024!
Τα αποτελέσματα της 3ης μέρας δοκιμών είναι στον παρακάτω πίνακα:
1 Pedro Acosta (Red Bull GASGAS Tech3) 1:58.189
2 Pol Espargaro (Red Bull KTM Factory Racing) +0.066
3 Johann Zarco (CASTROL Honda LCR) +0.211
4 Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP™) +0.249
5 Dani Pedrosa (Red Bull KTM Factory Racing) + 0.289
6 Joan Mir (Repsol Honda Team) +0.328
7 Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP™) + 0.354
8 Luca Marini (Repsol Honda Team) +0.746
9 Cal Crutchlow (Yamaha Factory Racing) +0.794
10 Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda LCR) +0.883
11 Michele Pirro (Ducati Lenovo Team) +1.141
12 Lorenzo Savadori (Aprilia Racing) +1.811
13 Stefan Bradl (Honda Test Team) +2.910

H Γαλλία φιλοξενεί το MotoGP στο Le Mans!
Το Le Mans έχει φιλοξενήσει Grand Prix σε 37 προηγούμενες περιπτώσεις, συμπεριλαμβανομένου του Grand Prix “Vitesse du Mans” το 1991, που είναι η μόνη χρονιά που δύο GP πραγματοποιήθηκαν στη Γαλλία την ίδια χρονιά. Το Le Mans φιλοξένησε το πρώτο του GP το 1969, όταν ο Aγώνας των 500cc κερδήθηκε από τον Giacomo Agostini, ο οποίος πέρασε ένα γύρο όλους τους υπόλοιπους αναβάτες πάνω στη MV Agusta. Το 2019 ήταν η 50ή επέτειος του πρώτου GP στο Le Mans και το 2025 είναι η 60ή επέτειος της πίστας “Bugatti” του Le Mans.
Εκτός από το Le Mans, υπάρχουν άλλες επτά πίστες που έχουν φιλοξενήσει το Γαλλικό GP: Paul Ricard (13 φορές), Clermont-Ferrand (10), Nogaro (2), Reims (2), Rouen (2), Albi (1), Magny-Cours (1).
Πέντε Γάλλοι αναβάτες έχουν κερδίσει Grand Prix στο Le Mans: Jean Auréal (125cc – 1969), Guy Bertin (125cc – 1979), Patrick Fernandez (350cc – 1979), Mike Di Meglio (125cc – 2008) και Louis Rossi (Moto3 – 2012).
Το καλύτερο αποτέλεσμα Γάλλου αναβάτη στη μεγάλη κατηγορία του MotoGP στο Le Mans είναι του Johann Zarco, που πήρε τη 2η θέση το 2017 και το 2021, καθώς και του Raymond Roche με 2η θέση το 1985. Άλλα βάθρα στη μεγάλη κατηγορία για Γάλλους αναβάτες στο Le Mans: Zarco (3η θέση το 2023), Fabio Quartararo (3η θέση το 2021) και Christian Sarron (3η θέση το 1987).
Από τους 23 Αγώνες MotoGP που έχουν διεξαχθεί στο Le Mans στη σύγχρονη εποχή, οι 11 έχουν ξεκινήσει σε βρεγμένες συνθήκες ή άρχισε να βρέχει κατά τη διάρκεια του Αγώνα. Οι χρονιές που ο Αγώνας έγινε σε πλήρως στεγνές συνθήκες ήταν: 2004, 2010, 2011, 2014-2019 και 2022 έως 2024.

ΝΙΚΗΤΕΣ MOTO GP ΣΤΟ LE MANS
Marc Marquez 3 (2014, 2018, 2019)
Jorge Martin 1 (2024)
Maverick Viñales 1 (2017)
Jack Miller 1 (2021)
Enea Bastianini 1 (2022)
Marco Bezzecchi 1 (2023)
ΝΙΚΗΤΕΣ SPRINT ΣΤΟ LE MANS
Jorge Martin 2 (2023, 2024)
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΣΤΟ LE MANS: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Νίκες σε GP:
Honda 15
Yamaha 10
Ducati 5
Suzuki 5
MV Agusta 2
Η τελευταία νίκη της Honda στο MotoGP στο Le Mans ήταν του Marc Marquez το 2019 από την pole, που ήταν και η 300ή νίκη της Honda στην κατηγορία. Ο Marquez είχε κερδίσει επίσης το 2014 και το 2018.
Η τελευταία νίκη της Yamaha ήταν του Viñales το 2017 από την pole position. Η Yamaha έχει 10 νίκες στην πίστα, περιλαμβανομένων τριών συνεχόμενων με Jorge Lorenzo (2015 & 2016) και Maverick Viñales (2017), με την τελευταία να είναι η 500ή νίκη Yamaha σε Grand Prix.
Η Ducati έχει πέντε νίκες στην πίστα στην κορυφαία κατηγορία, όλες τα τελευταία πέντε χρόνια και με πέντε διαφορετικούς αναβάτες: Danilo Petrucci (2020), Jack Miller (2021), Enea Bastianini (2022), Marco Bezzecchi (2023) και Jorge Martin (2024).
Ο Francesco Bagnaia πήρε pole position το 2022 και 2023 και ο Martin το 2024 – οι μοναδικές pole για Ducati εδώ. Ο Martin κέρδισε και τα δύο Sprint που έχουν γίνει ως τώρα στην πίστα.
Aprilia: Η 3η θέση του Aleix Espargaro το 2022 είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της Aprilia στο MotoGP στο Le Mans.
KTM: Η 3η θέση του Pol Espargaro το 2020 είναι το καλύτερο αποτέλεσμα της KTM στο Le Mans.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΓΕΓΟΝΟΤΑ
10 τρέχοντες αναβάτες έχουν ανέβει στο βάθρο του MotoGP στο Le Mans:
M. Marquez (5), Zarco (3), Viñales (2), Miller (2), Martin (2), Alex Marquez (1), Quartararo (1), Bastianini (1), Bezzecchi (1), Bagnaia (1).
6 έχουν ξεκινήσει από pole position:
M. Marquez (4), Quartararo (2), Bagnaia (2), Viñales (1), Zarco (1), Martin (1).
4 αναβάτες έχουν πάρει βαθμούς και στους πέντε Αγώνες MotoGP φέτος:
Francesco Bagnaia, Alex Marquez, Fabio Quartararo, Luca Marini. Και άλλοι τέσσερις έχουν πάρει βαθμούς σε όλα τα Sprint της χρονιάς: Marc Marquez, Alex Marquez, Morbidelli και Bagnaia. Μόνο οι A. Marquez και Bagnaia έχουν βαθμούς και στους πέντε Αγώνες και στα πέντε Sprint.
ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΕΙ ΑΝ…
1954: Οι Johann Zarco και Fabio Quartararo στοχεύουν να γίνουν οι πρώτοι Γάλλοι που θα κερδίσουν σε Αγώνα MotoGP εντός έδρας από τον Pierre Monneret στην Reims το 1954. Σε εκείνον τον Αγώνα ο Jacques Collot τερμάτισε 3ος – πρώτη φορά που δύο Γάλλοι μοιράστηκαν βάθρο στο MotoGP.
115: Αν ο Marc Marquez τερματίσει στην τριάδα, θα είναι το 115ο βάθρο του, ξεπερνώντας τον Jorge Lorenzo στη 2η θέση της λίστας με τα περισσότερα βάθρα.
86: Αν κάποια Ducati προκριθεί στις τρεις πρώτες θέσεις, θα είναι το 86ο διαδοχικό GP με Ducati στην πρώτη σειρά – ένα σερί που ξεκίνησε στην Valencia το 2020.
72: Η Ducati έχει 71 συνεχόμενα βάθρα. Ένα ακόμη θα κάνει τα βάθρα 72, παραμένοντας το κορυφαίο ρεκόρ. Η Honda είχε 83 συνεχόμενα από το FIM GP του 1993 έως το GP στην Imola το 1999.
23: Μια νίκη της Ducati θα είναι η 23η στη σειρά – νέο ρεκόρ για τις περισσότερες διαδοχικές νίκες στο MotoGP.
20: Ο Fermin Aldeguer, που θα είναι 20 ετών και 36 ημερών την Κυριακή, μπορεί να γίνει ο νεότερος νικητής MotoGP, ξεπερνώντας τον Marc Marquez (20 ετών και 63 ημερών στο Austin, 2013).
7: Αν κάποιος άλλος εκτός από M. Marquez (2019), Petrucci (2020), Miller (2021), Bastianini (2022), Bezzecchi (2023) και Martin (2024) κερδίσει, θα είναι ο 7ος διαφορετικός νικητής σε 7 συνεχόμενα GP στο Le Mans.
6: Υπάρχουν έξι αναβάτες στο grid που θα μπορούσαν να πάρουν την πρώτη τους νίκη στο MotoGP αυτό το Σαββατοκύριακο: Raul Fernandez, Luca Marini, Pedro Acosta και οι rookies Ai Ogura, Somkiat Chantra και Fermin Aldeguer.
1: Οι αναβάτες της Aprilia και της KTM μπορούν να φέρουν στην κατασκευάστρια εταιρία την πρώτη νίκη στην κορυφαία κατηγορία στο Le Mans.
