Ειδήσεις

07 Feb, 2018 Ώρα 12:39

Πώς η Supra έγινε ακριβότερη από την Ferrari

Thumbnail

Ο καιρός, όπως και τα αυτοκίνητα, μας αρέσει περισσότερο όταν γυρίζει. Για την ύπαρξη ποικιλίας, την αποφυγή της ρουτίνας και το γενικότερο ενδιαφέρον στη ζωή. Δες το “The Fast and The Furious“. Από αφοσιωμένη ταινία street racing και αυτοκινητόβιας κουλτούρας, εξελίχτηκε σε ένα γραφικό franchise ταινιών δράσης όπου κοντράκηδες και κλέφτες βίντεο (εξαιρείται ο Hobbs που είναι σκληρό μαχήμι) έχουν φτάσει να μάχονται (και να πελατώνουν) κομάντο της SAS, πράκτορες της CIA, ενώ σειρά δεν αποκλείεται να πάρουν ο Darth Vader με τους Χ-Μen.

Close

Στα καλά “γυρίσματα” του καιρού, πάμε στην αρχή. Στην πρώτη -και μακράν καλύτερη- ταινία της σειράς. Θυμάσαι τον γλίτση οδηγό της Ferrari με την ξανθιά γλάστρα δίπλα, που απαντάει στην ερώτηση του Brian “-Πόσο πάει;” με ένα οκνηρό “-Παραπάνω απ’όσα μπορείς να διαθέσεις, ψηλέ”. Στη συνέχεια πατάει κι ένα ξερόγκαζο ως άλλο ερωτικό κάλεσμα, βέβαιος για τη νίκη της πανάκριβης Ιταλίδας

 

Close
 
 

Άσχετα από το “χωνί” που κατανάλωσε, δεν είχε άδικο. H 355 Spider που οδηγούσε, κόστιζε καινούργια περί τις 140.000 δολάρια. Η Supra, από την άλλη, ίσα που ξεπερνούσε τις 55 στην πλουσιότερη έκδοση. Αν υποθέσουμε πως αυτή που φιλοξενεί το δίδυμο Dom-Brian κουβαλάει αναβαθμίσεις ύψους 15 χιλιάδων (όπως αναφέρει ο Jesse όταν αντικρίζει το κουφάρι που του παρουσιάζει ο Brian) φτάνουμε αισίως τα 75 χιλιάρικα. Τα μισά, δηλαδή, από το ιταλικό υπεραυτοκίνητο.

Σήμερα, ωστόσο, ο τροχός έχει αλλάξει καρέ. Η Supra θεωρείται τοτέμ της ιαπωνικής κουλτούρας και μνημείο αυτοκινητικής κληρονομιάς. Υπό κανονικές συνθήκες, οι τιμές στα μεταχειρισμένα (πάντα στην Αμερική) κυμαίνονται από 30 μέχρι 45 χιλιάδες. Από τη στιγμή, όμως, που η Toyota ανακοίνωσε πως η νέα Supra (αν διατηρήσει το όνομα, δηλαδή) δεν θα διατίθεται με χειροκίνητο κιβώτιο και θα παράγει μάξιμουμ “μόλις” 33ο ίππους (όσους και η 4η γενιά), οι τιμές φούσκωσαν περισσότερο κι από τις τουρμπίνες του 2JZ. Πλέον, υπάρχουν μουρλοί που ζητάνε μέχρι και 100.000, με τις νορμάλ περιπτώσεις να αρκούνται σε 60 με 65 χιλιάδες.

Close

 

 

Στην αντίπερα όχθη, η 355 δεν γέρασε το ίδιο ζηλευτά. Ενώ είναι μια από τις πιο αισθησιακές Ferrari που έχουν κυκλοφορήσει, μένει πίσω από θέμα ιστορικού αντικτύπου. Πέρα από την πρεμιέρα για το ημιαυτόματο κιβώτιο και την αυλαία για τα pop-up φωτιστικά σώματα, το Μαρανέλο έβγαλε δυνατότερες, γρηγορότερες και πιο φωνακλούδες V8 παρουσίες. Η εμφάνιση παραμένει σαγηνευτική, ειδικά σε σχέση με την 360 που την διαδέχτηκε, όμως δεν είναι αρκετή για να κρατήσει ψηλά την τιμή της μετοχής. Μια F355 σε άριστη κατάσταση και με “χτένι”, δεν κοστολογείται παραπάνω από 50-55 χιλιάδες δολάρια. Και εδώ υπάρχουν φρενοβλαβείς που θέλουν μέχρι και 200.000, όμως ο μέσος όρος διαμορφώνεται περίπου 5 χιλιάδες κάτω σε σχέση με τον αντίστοιχο της Supra.

Αν τυγχάνει να οδηγείς μια 355, καταρχάς συγχαρητήρια. Δευτερευόντως, το νου σου ποιον προκαλείς σε “άνοιγμα” και, προς Θεού, μην ανοίξεις κουβέντα με κάτοχο Supra MKIV. Δύσκολο ματς, από όλες τις απόψεις.

30 Apr, 2024 Ώρα 14:17

Το Volvo EX30 λαμβάνει το διάσημο βραβείο σχεδίασης Red Dot

Thumbnail

Το ΕΧ30, το νέο αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV της Volvo τιμήθηκε με το διάσημο βραβείο Red Dot: 2024. Ένα βραβείο που αναγνωρίζει την αριστεία στο σχεδιασμό με βάση τις τέσσερις βασικές σχεδιαστικές αρχές. Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από 39 ειδικούς από όλο τον κόσμο, επέλεξε το EX30 ως νικητή σε έναν ανταγωνιστικό τομέα με συνολική βαθμολογία 93/100.

Close

Το EX30 αποκαλύφθηκε το περασμένο καλοκαίρι και έχει ήδη κερδίσει περισσότερα από 20 σημαντικά βραβεία, μεταξύ των οποίων και το διάσημο βραβείο Car Design 2024, που θεσπίστηκε το1984 από το περιοδικό auto&design. Έχει επίσης λάβει το βραβείο The Sun Car of the Year, World Urban Car από το World Car of the Year, το βραβείο Small SUV/Crossover of the Year από τους Sunday Times και το βραβείο Eco Warrior of the Year από το περιοδικό Top Gear.  

 

Close

 

«Το Volvo EX30 ενσαρκώνει τις σχεδιαστικές αξίες της Volvo Cars σε μικρότερο μέγεθος και αποτελεί μια επίδειξη της premium σκανδιναβικής σχεδίασης, όπου η φόρμα ακολουθεί τη λειτουργία», δήλωσε ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars, και συνέχισε. «Το EX30 παρουσιάζει το χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από οποιοδήποτε πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο Volvo μέχρι σήμερα και έχει σχεδιαστεί για να είναι τόσο ασφαλές όσο θα περιμένατε από ένα αυτοκίνητο Volvo».

Close

Κτισμένο πάνω σε μια πλατφόρμα ειδικά για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, το νέο ΕΧ30 προσφέρει πλούσιες διαστάσεις και αξιοπρόσεκτους εσωτερικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές παρά τον compact χαρακτήρα του. Με μήκος 4,23 m, πλάτος 1,84 m, ύψος 1,55 m και μεταξόνιο 2,65 m, προσφέρει επίσης χαμηλό κέντρο βάρους και σωστή κατανομή που συμβάλλουν στην πολύ καλή οδική του συμπεριφορά και την εντυπωσιακή ποιότητα κύλισης. 

Το EX30 προσφέρεται στην Κυπριακή αγορά τόσο δικίνητο όσο και τετρακίνητο με δύο διαφορετικούς τύπους μπαταριών. Στη δικίνητη επιλογή προσφέρεται με μπαταρία 51 kWh απόδοσης 272 ίππων με αυτονομία 344 χιλιομέτρων ενώ με την μπαταρία των 69 kWh η αυτονομία φθάνει τα 480 χιλιόμετρα. Παράλληλα, προσφέρεται και η τετρακίνητη έκδοση Twin Motor Performance, στην οποία διαθέτει ακόμα ένα ηλεκτροκινητήρα. Αυτή η AWD εκδοχή του EX30 είναι και η πιο γρήγορη και αποδίδει 428 ίππους ενώ προσφέρει 460 χιλιόμετρα αυτονομίας με τα 0-100 km/h να φθάνουν σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα. Το Volvo EX30 βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της CTC Automotive σε όλες του τις παραλλαγές και τιμή που ξεκινά από €40,500 ενώ εμπίπτει και στο σχέδιο επιδοτήσεων της κυβέρνησης.