Moto

09 Apr, 2018 Ώρα 20:38

MotoGP Αργεντινή 2018: Ποιος κάνει κουμάντο τελικά; (βίντεο-δηλώσεις)

Thumbnail

Ο ορισμός του επεισοδιακού αγώνα –με την κακή έννοια- θα είναι στο εξής αυτός που έγινε χθές στην Αργεντινή. Με τα αποτελέσματα να έρχονται δεύτερα, αν όχι τρίτα, πίσω από την ολιγωρία και την αδυναμία επιβολής ποινών, με τις ευθύνες να βαραίνουν ξεκάθαρα τη διοργάνωση.

Close

 

 

Close

Με μια εκκίνηση να αναβάλλεται προσωρινά λόγω αναποφάσιστων καιρικών συνθηκών και διοργανωτών, με άπαντες να τρέχουν στα pits για αλλαγή μοτοσυκλέτας (εκτός ενός), είχαμε ένα αγώνα που κηρύχθηκε βρόχινος, στα σημεία τουλάχιστον. Ο κατά τα άλλα στεγνός αγώνας ξεκίνησε όσο επεισοδιακά και πρωτόγνωρα τελείωσε. Με έναν Miller να ξεκινά με το πλεονέκτημα του κανονισμού –πολύ μπροστά από όλους (θέμα το οποίο χρήζει περαιτέρω διερεύνησης και επιφυλασσόμεθα) και ένα Marquez να ..κάνει ότι θέλει, με τη μοτοσυκλέτα του να σβήνει πριν το σβήσιμο των φώτων και να παίρνει μπροστά σπρωχτή με μια διαδικασία που απαγορεύεται, δηλαδή να κινηθεί η μοτοσυκλέτα προς τα πίσω αντίθετα (!) με τη φορά της πίστας. 

 

Close

 

Η ποινή προέβλεπε τελικά πέρασμα από το pitlane, κάτι που μάλλον εξόργισε τον "κύριο" Marquez, με αποτέλεσμα να βαλθεί να περάσει όσο περισσότερους αναβάτες μπορούσε και με οποιοδήποτε τίμημα, προκειμένου να ανακάμψει από τις τελευταίες θέσεις που βρέθηκε μετά την επιβολή της ποινής. Πρώτο θύμα ο Aleix Espargaro, που εκτοπίστηκε αντιαθλητικά από τον Ισπανό πρωταθλητή, με αποτέλεσμα να ακολουθήσει ακόμα μια ποινή για το Marquez, η παραχώρηση μιας θέσης. Στον τρελό ρυθμό του νεαρού αναβάτη βρέθηκε μετά από μερικούς γύρους στη μάχη της 7ης θέσης και ο Valentino Rossi, ο οποίος δέχθηκε εμβολισμό όμοιο με του Espargaro, με αποτέλεσμα να πέσει. Η ποινή που επιβλήθηκε και για αυτό ήταν η προσθήκη 30’’ στο χρόνο του νεαρού Ισπανού, γεγονός που τον οδήγησε σε έμμεσο μηδενισμό στον αγώνα. Βέβαια μικρή σημασία έχει, καθώς όλοι γίναμε θεατές ενός αγώνα τραγικού από τη σκοπιά της διοργάνωσης. 

 

 

Ας γυρίσουμε όμως στο αγωνιστικό κομμάτι. Μεθοδικά και πλήρως εκμεταλλευόμενος το στοιχείο του νερού που υπήρχε έστω και λίγο στην πίστα πήρε τη νίκη ο Cal Crutchlow, για να αφήσει πίσω του μετά από πραγματικά ωραίες μάχες τους Zarco και Rins σε 2η και 3η θέση αντίστοιχα. Πίσω τους ο Jack Miller, που σε όλη την πίεση της κορυφής υποχώρησε στην 4η θέση. Καλός ο αγώνας για τον Maverick Viniales, με την 5η θέση σίγουρα να αποτελεί μια ψυχολογική ώθηση για τον επόμενο αγώνα. Ο Andrea Dovizioso ακολούθησε, με την οδήγηση του να χαρακτηρίζεται από τα ελάχιστα δυνατά ρίσκα.

Στις επόμενες θέσεις βρίσκουμε τους Rabat, Iannone, Syahrin(!) και Petrucci να κλείνουν τη 10άδα, με το όνομα του Μαλαισιανού Rookie να είναι η ευχάριστη έκπληξη. Αναλυτικά τα αποτελέσματα μπορείτε να δείτε εδώ.

 

 

Το ερώτημα όμως παραμένει ως προς την ελαστικότητα των κανονισμών και τελικά το πότε η οδήγηση πρέπει να κριθεί επίκινδυνη. Είναι άραγε ουτοπικό να ελπίζουμε σε αγώνες όπου τα μεγάλα -Ισπανικά κυρίως- ονόματα και ομάδες δεν θα περνούν εξ απαλών ονύχων; Μάλλον ναι, ωστόσο αυτές οι αντιμετωπίσεις μόνο κακό θα κάνουν στο μέλλον του αθλήματος. Η απόπειρα συγνώμης του Marquez προς κάθε θύμα του δεν αρκεί για να τον βγάλει αθώο, το "χαστούκι" που έφαγε από τον Ucio στο γκαράζ του Rossi σημαίνει την κήρυξη πολέμου και αυτό δεν αρέσει σε κανέναν υγιώς σκεπτόμενο.

 

 

Ανανεώνουμε το αγωνιστικό ραντεβού για τις 22 Απριλίου και πάλι επί Αμερικανικού εδάφους, συγκεκριμένα στο Austin του Texas. Ελπίζουμε μέχρι τότε να έχει ηρεμήσει το κλίμα και να δούμε έναν αγώνα χωρίς εμβολισμούς α λα Marquez.

 

 

13 Oct, 2025 Ώρα 09:52

Ανδρέας Ιακώβου, Μωυσής Ατζάμη, Ηρακλής Πελεντρίδης και Iehab Hallab. Ξάφρισαν τα βραβεία στο BMU στις Σέρρες!

Thumbnail

Το έχουμε πει εκατοντάδες φορές εδώ στο car.com.cy: σε ποσοστά άνω του 90%, Κύπριος που ταξιδεύει για αγώνα στο εξωτερικό επιστρέφει πίσω με διακρίσεις. Διακρίσεις για τον ίδιο τον οδηγό, για τους χορηγούς του, για τη χώρα του, για τους φίλους του και πάνω απ’ όλα για την οικογένειά του.

Close

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε τα τέσσερα ονόματα του σημερινού μας τίτλου. Οδηγοί που βρέθηκαν το περασμένο Σαββατοκύριακο στην πίστα των Σερρών για τους δύο τελευταίους γύρους του Βαλκανικού Πρωταθλήματος Ταχύτητας. Και οι τέσσερις επέστρεψαν στην Κύπρο με γεμάτες βαλίτσες – όχι μόνο από εμπειρίες, αλλά και από βάθρα! Ο καθένας ξεχώρισε στη δική του κατηγορία, αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι οι Κύπριοι αναβάτες έχουν το ταλέντο, την πειθαρχία και το πάθος να σταθούν επάξια απέναντι σε κορυφαίους συναθλητές με αμέτρητες ώρες στην πίστα.

Μια δυνατή παρουσία που κλείνει τη φετινή χρονιά με τον καλύτερο τρόπο και μας γεμίζει περηφάνια για το επίπεδο του κυπριακού motorsport.

Close

 

 

Ανδρέας Ιακώβου

Ο Ανδρέας, όπως έχουμε αναφέρει και σε προηγούμενα άρθρα, ακολούθησε φέτος σχεδόν ολόκληρο το καλεντάρι του BMU Europe RR Championship και του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Alpe Adria. Ταξίδεψε σε πέντε διαφορετικές χώρες, φέρνοντας πίσω μαζί του πολλά βάθρα. Με τις δύο τρίτες θέσεις του Σαββατοκύριακου που μας πέρασε, ο Ανδρέας κατακτά επίσημα την τρίτη θέση overall στην κατηγορία STK600 του BMU!

Τεράστιο μπράβο στον Ανδρέα – και αναμένουμε τα νέα του για την επόμενη χρονιά.

 

 

Μωυσής Ατζάμη

Ο Μωυσής, όπως και οι επόμενοι δύο αθλητές, συμμετείχε μόνο στους έξι αγώνες του BMU που έγιναν στις Σέρρες. Έδειξε τα δόντια του το περασμένο Σαββατοκύριακο, κατακτώντας δεύτερη θέση και στους δύο αγώνες της κατηγορίας STK600.

Ίσως έφταιξε που τον… προκαλέσαμε λίγο πριν φύγει για την Ελλάδα, ή ίσως απλά το έχει! Γιατί για να μπεις σε τέτοιου είδους αγώνες με την ελάχιστη δυνατή προπόνηση και να επιστρέψεις με βάθρα, δεν είναι απλώς μια συνηθισμένη μέρα στην καθημερινότητα.

 

 

Iehab Hallab

Ο Iehab έφτασε στην Ελλάδα ήρεμος και με χαμηλούς τόνους – όπως πάντα. Όπως τον ξέρουμε κι από τα track days της Achna Speedway. Διακριτικά, έκανε τη δουλειά του με συνέπεια και έφυγε αθόρυβα, αφήνοντας πίσω του μόνο αποτελέσματα που μιλούν από μόνα τους.

Επιστρέφει με δύο πρώτες θέσεις στην κατηγορία F600. Και την ίδια στιγμή, με μόλις έξι συμμετοχές στους δεκαέξι αγώνες, κατάφερε να ολοκληρώσει το πρωτάθλημα στην τρίτη θέση της γενικής – αποδεικνύοντας πως η ουσία μετρά περισσότερο από την παρουσία.

 

 

Ηρακλής Πελεντρίδης

Με το ίδιο ύφος θέλουμε να μιλήσουμε και για τον Ηρακλή. Ένας από τους πιο επιθετικούς οδηγούς που έχουμε δει ποτέ, με οδήγημα που ξέρει να φέρνει αποτελέσματα. Κατάφερε να ανέβει στη δεύτερη θέση της F600 το Σάββατο, κάνοντας το 2 στα 2, αφού στην πρώτη του συμμετοχή στις αρχές της χρονιάς είχε πάρει την πρώτη θέση.

 

 

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους οδηγούς, οι οποίοι απέδειξαν πως αν είχαν τον χρόνο, τις οικονομικές δυνατότητες και –πάνω απ’ όλα– τη στήριξη από το κράτος, θα επέστρεφαν με κατακτήσεις πρωταθλημάτων.

Όλα όσα γράψαμε έγιναν χάρη στη στήριξη λίγων χορηγών, των οικογενειών και των φίλων τους, αλλά και από τον “κλεμμένο” χρόνο του μεροκάματου. Μπράβο σε όλους!

Σχετικά με το BMU European Road Racing Championship

Close

Το BMU European Road Racing Championship (BMU ECRR) είναι το ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δρόμου που διοργανώνει η Balkan Motorcycle Union – μια περιφερειακή ένωση της FIM Europe, μελών των Βαλκανίων (Ρουμανία, Ελλάδα, Βουλγαρία, Τουρκία, Σερβία, Μολδαβία, Βόρεια Μακεδονία, Κύπρος, Βοσνία-Ερζεγοβίνη).

  • Το BMU ECRR πραγματοποιείται κάθε χρόνο και είναι ανοιχτό τόσο σε μεμονωμένους αναβάτες όσο και σε εθνικές ομάδες.
  • Περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες μοτοσυκλετών (όπως 125 SP, Moto3, Supersport 300, SuperStock 600/1000, Superbike, Formula 600 & 1000, R7 και Moto-Classic), σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIM Europe.
  • Προσφέρει μια πλατφόρμα για ερασιτέχνες και ημιεπαγγελματίες αναβάτες των Βαλκανίων να ανταγωνιστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο και λειτουργεί παράλληλα με τα τοπικά πρωταθλήματα (όπως το Ελληνικό).