F1

29 Apr, 2018 Ώρα 17:45

Ο Hamilton κέρδισε το GP του Αζερμπαϊτζάν σε έναν αγώνα που τα είχε όλα

Thumbnail

Την 62η νίκη της καριέρα του στο γκραν πρι του Αζερμπαϊτζάν κατέκτησε ο Lewis Hamilton με Mercedes και ταυτόχρονα πέρασε στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα.

Close

Ο Βρετανός είχε μαζί του και τον παράγοντα τύχη καθώς τα απρόοπτα που συνέβησαν τον οδήγησαν στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου που συμπλήρωσαν οι Raikkonen με Ferrari και Perez με Force India.

Όλα ξεκίνησαν χωρίς πολλά απρόοπτα με εξαίρεση την επαφή που είχε ο Ocon με τον Raikkonen, με τον πρώτο να μένει εκτός αγώνα. Την ίδια ώρα εκτός μάχης τέθηκε και ο Sirotkin έπειτα από την επαφή που είχε με τον Alonso. Τα παραπάνω έφεραν στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας όπου την ίδια ώρα ο Ισπανός πιλότος της McLare με μόλις... 2,5 ελαστικά κατάφερε να μπει στα πιτς για αλλαγή ελαστικών και αλλαγή εμπρός μάσκας.

Close

Το αυτοκίνητο ασφαλείας κάθισε εντός πίστας για πέντε γύρους, οπότε και ξεκίνησε και πάλι ο αγώνας. Από εκείνη την ώρα καταλάβαμε και την σκληρή... κόντρα ανάμεσα στους πιλότους της Red Bull. Σφήνα όμως μπήκαν οι οδηγοί της Renault καθώς το σύστημα DRS δεν λειτουργούσε σωστά στα μονοθέσια της Red Bull. Δυστυχώς όμως ένα κλατάρισμα στη Renault του Hulkenberg τον έθεσαν και αυτόν εκτός αγώνα. Λίγο αργότερα είδαμε και την οριακή επαφή από την κοκορομαχία, Ricciardo - Verstappen.

Close

Μέχρι εκείνη την ώρα την κούρσα οδηγούσε ο Vettel και όλα έδειχναν πως αυτός θα είναι ο μεγάλος νικητής. Ο αγώνας συνεχίστηκε χωρίς πολλές αλλαγές μέχρι που ο Grosjean τέθηκε και αυτός εκτός μάχης (βρισκόταν στην 6η θέση) όταν έπεσε στις μπαριέρες μόνος του σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Όμως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας και η κίνηση του Bottas να μπει στα πιτς, έφεραν τον πιλότο της Mercedes στην πρώτη θέση. Ο Γερμανός θέλοντας να πάρει τη νίκη επιτέθηκε, αλλά έχασε τον έλεγχο στα φρένα μαζί και δύο θέσεις. Ο Bottas παρέμεινε πρώτος, ο Hamilton ακολούθησε και ο Raikkonen βρέθηκε στην τρίτη θέση. Και ενώ ο Bottas, τρεις γύρος πριν το πέσιμο της καρό σημαίας πήγαινε ολοταχώς για τη νίκη, ένα κλατάρισμα τον έθεσε εκτός μάχης. Έτσι η νίκη πήγε στα χέρια του Lewis Hamilton ο οποίος πέρασε και στην πρώτη θέση της βαθμολογίας. Την ίδια ώρα ο Vettel έχανε τη θέση του από τον Perez. Απίστευτα πράγματα που είδαμε σήμερα στο Αζερμπαϊτζάν.

Στον αγώνα την παράσταση έκλεψαν τα δύο μονοθέσια της Red Bull με τους Ricciardo και Vertsappen να εγκαταλείπουν 9 γύρους πριν το πέσιμο τις καρό σημαίας. Οι δύο πιλότοι είχαν τη δική τους εσωτερική μάχη καθ' όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ο μεν Αυστραλός ήθελε να περάσει τον Verstapen, ο δε Ολλανδός δεν άφηνε σε καμία περίπτωση. Τελικά η προσπάθεια του Ricciardo στον 42ο γύρο τον έφερε πάνω στο μονοθέσιο το ομόσταυλό του, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψουν και οι δύο την ώρα που οι δυο τους βρισκόντουσαν στις θέσεις 4 και 5.

Ο επόμενος αγώνας θα διεξαχθεί το διάστημα 11-13 Μαΐου στην Ισπανία.

 

 

Δείτε τη βαθολογία των οδηγών στο παρακτάω λινκ

https://www.formula1.com/en/results.html/2018/drivers.html

 

 

Δείτε τη βαθολογία των κατασκευαστών στο παρακτάω λινκ

https://www.formula1.com/en/results.html/2018/team.html

04 Dec, 2025 Ώρα 08:31

Επισημοποιήθηκαν οι συνθέσεις των 11 ομάδων της F1 για το 2026

Thumbnail

Με την ανακοίνωση των ενδεκάδων των Red Bull και Racing Bulls, το grid του 2026 έχει επιτέλους ολοκληρωθεί. Ποιες ομάδες έχουν αλλάξει, λοιπόν, και ποιες ομάδες παραμένουν με τους τρέχοντες οδηγούς τους ενόψει μιας σεζόν όπου υπάρχει μια πολύ μεγάλη ανατροπή στους κανονισμούς; 

Close

McLaren: Lando Norris και Oscar Piastri

Η McLaren έχει αμετάβλητο δίδυμο οδηγών, καθώς παραμένει με τους Norris και Piastri για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Ο Norris θα μπει στην έβδομη σεζόν του, έχοντας οδηγήσει μόνο για τη McLaren από τότε που εντάχθηκε στο grid της F1. Το 2025 έγινε ο πιο έμπειρος οδηγός της McLaren, ξεπερνώντας τον αριθμό των 150 αγώνων του Ντέιβιντ Κούλθαρντ με την ομάδα. Όσο για τον Piastri, προκάλεσε τον Norris καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025 και αναμένεται να το κάνει ξανά το 2026, με την ομάδα να επιλέγει να αφήσει τους οδηγούς της να αγωνιστούν και να μην έχει έναν σαφή οδηγό Νο.1 και Νο.2.

Mercedes: George Russell και Kimi Antonelli

Η Mercedes περίμενε αρκετά για να επιβεβαιώσει τους οδηγούς της για το 2026, αφού φέρεται να είχε συνομιλίες με τον Max Verstappen. Αλλά επέλεξε να παραμείνει με το μακροχρόνιο “πιστόλι” της Mercedes, Russell, και τον εκπληκτικό Rookie, Antonelli.

Close

Red Bull: Max Verstappen και Isack Hadjar

Η Red Bull επέλεξε να αλλάξει την σύνθεση της για το 2026. Ο Ολλανδός παραμένει, αλλά θα έχει παρέα τον Hadjar, ο οποίος μετακομίζει από την Racing Bulls. Ο Hadjar εντυπωσίασε στην πρώτη του σεζόν, με αποκορύφωμα τερματισμό στο βάθρο στο Ζάντβορτ. Ο Verstappen θα μπει στην 11η σεζόν του με την ομάδα, έχοντας προαχθεί από την τότε Toro Rosso το 2016. Ο Hadjar είναι ο έβδομος teammate του στην Red Bull, με τον προηγούμενο οδηγό Tsunoda να γίνεται ο αναπληρωματικός οδηγός της ομάδας.

Ferrari: Charles Leclerc και Lewis Hamilton

Το δίδυμο των all-star οδηγών της Ferrari συνεχίζεται και το 2026, με τους Leclerc και Hamilton να παρατάσσονται για άλλη μια φορά με τις διάσημες κόκκινες φόρμες της Scuderia. Ελπίζουν ότι οι νέοι κανονισμοί θα δουν μια βελτίωση στην τύχη της ομάδας, η οποία μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει καταγράψει ούτε μία νίκη το 2025. Η πρώτη σεζόν του Hamilton με την ομάδα ήταν δύσκολη και ανυπομονεί να γυρίσει σελίδα σε μια σεζόν που δεν έχει ακόμη αποφέρει ούτε ένα βάθρο σε Grand Prix. Όσο για τον Leclerc, μετά τις νίκες πέρυσι στο Μονακό και τη Μόντσα, ο Μονεγάσκος οδηγός φαινόταν επίσης απογοητευμένος κατά καιρούς στην έβδομη σεζόν του με τη Ferrari.

Close

Williams: Alex Albon και Carlos Sainz

Η Williams είναι μια ακόμη ομάδα που θα διατηρήσει την υπάρχουσα σύνθεση της για το 2026, με τους Άλμπον και Σάινθ να έχουν κατακτήσει την πέμπτη θέση για την ομάδα στο Πρωτάθλημα Ομάδων το 2025. Ο Sainz κατέκτησε δύο βάθρα στην πρώτη του σεζόν με την ομάδα, ενώ ο Albon διέπρεψε στο πρώτο μισό της σεζόν.

Racing Bulls: Liam Lawson και Arvid Lindblad

Οι Racing Bulls έχουν μια αναγκαστική αλλαγή στην ομάδα τους το 2026, με τον Lawson να παραμένει στην ομάδα, αλλά να τον συνοδεύει ο rookie Lindblad μετά την αποχώρηση του Hadjar για την Red Bull. Ο Lindblad κάνει το βήμα από την F2, στην οποία και λίγες μέρες πριν στέφθηκε πρωταθλητής.

Aston Martin: Fernando Alonso και Lance Stroll

Οι Alonso και ο Stroll παραμένουν ως οδηγοί της Aston Martin για το 2026. Αυτή θα είναι η 23η σεζόν του Αλόνσο στην F1, με τον Ισπανό να πρόκειται να διευρύνει πολλά από τα δικά του ρεκόρ καθώς επιδιώκει το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την Aston Martin, σε ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εν μέρει από τον Άντριαν Νιούεϊ. Η Aston Martin είχε μια δύσκολη σεζόν του 2025, χωρίς να έχει κατακτήσει βάθρα. Επέλεξαν να σταματήσουν την ανάπτυξη του αυτοκινήτου πολύ νωρίς, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλες ελπίδες ότι ο Αλόνσο και ο Στρολ θα έχουν καλύτερα σύνολα το 2026.

Haas: Esteban Ocon και Ollie Bearman

Η αμερικανική ομάδα παρέμεινε στην ίδια σύνθεση για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, με τον Ocon να συνεργάζεται με τον Bearman στην Haas. Ο Bearman είχε μια εντυπωσιακή πρώτη σεζόν για την ομάδα, τερματίζοντας τακτικά στους βαθμούς, ειδικά στο τελευταίο μέρος της σεζόν, όταν η ομάδα ολοκλήρωσε την τελευταία μεγάλη αναβάθμιση.

Audi: Nico Hulkenberg και Gabriel Bortoleto

Μια άλλη ομάδα που επιμένει στην ομάδα των οδηγών της είναι η Kick Sauber, η οποία θα γίνει Audi του χρόνου. Η εμπειρία του Χούλκενμπεργκ συνδυάστηκε καλά με τον ενθουσιασμό του Rokkie Bortoleto το 2025, καθώς η Kick Sauber κατέγραψε μερικά καλά αποτελέσματα. Το πιο αξιομνημόνευτο ήταν ο Χούλκενμπεργκ που τελικά κατέκτησε το πρώτο του βάθρο στη F1, με τον Γερμανό να κατακτά την τρίτη θέση στο Σίλβερστοουν και να ανεβαίνει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 238 προσπάθειες.

Alpine: Pierre Gasly και Franco Colapinto

Η Alpine άλλαξε οδηγό μετά από μερικούς αγώνες το 2025, με τον Jack Doohan να δίνει τη θέση του στον Colapinto. Ο Αργεντινός οδηγός συνεργάστηκε με τον Gasly για το υπόλοιπο της σεζόν και η ομάδα επέλεξε να διατηρήσει αυτή την ομάδα και για την επόμενη χρονιά. Ο Gasly υπέγραψε νωρίς – ο Colapinto έπρεπε να περιμένει μέχρι τους τελευταίους αγώνες για να μάθει το μέλλον του. Είναι ο μόνος νυν οδηγός που δεν βαθμολογήθηκε το 2025, σε μια δύσκολη σεζόν για την ομάδα με ένα μη ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

Cadillac: Valtteri Bottas και Sergio Perez

Όχι ένας αλλά δύο βετεράνοι του αθλήματος θα επιστρέψουν στο grid το 2026, καθώς ο Valtteri Bottas ετοιμάζεται να συνεργαστεί με τον Sergio Perez στην Cadillac. Και οι δύο έχουν δεύτερες ευκαιρίες αφού έχασαν τις θέσεις τους στην Kick Sauber και την Red Bull αντίστοιχα στο τέλος του 2024. Μπροστά τους θα βρεθεί η δουλειά να μετατρέψουν τις νεοφερμένες Cadillac – οι οποίες γίνονται η 11η ομάδα της F1 – σε σοβαρούς ανταγωνιστές.