Moto

20 May, 2018 Ώρα 08:25

MotoGP2018: Πάμε Γαλλία!

Thumbnail

Η δράση του MotoGP πάει Γαλλία και συγκεκριμένα στο Le Mans για τον πέμπτο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος του MotoGP™ και τον αγώνα του HJC Helmets Grand Prix de France.

Close

Ιστορικά μιλώντας, το Le Mans είναι μία από τις πιο διάσημες πίστες στον κόσμο, έχοντας μία ιστορία που ξεκινάει από το 1920, όταν το Circuit de la Sarthe χρησιμοποιούνταν αρχικά για τους αγώνες αυτοκινήτων. Λόγω, όμως, της ξεχωριστής σχεδίασής του άρχισε να φιλοξενεί και αγώνες MotoGP, ξεκινώντας από την πίστα Le Mans Bugatti Grand Prix Circuit, που άνοιξε τις πόρτες της το 1965. Περιλαμβάνει τμήματα της πίστας που χρησιμοποιούνται για τον αγώνα των 24 Ωρών του Le Mans με το μήκος της να φθάνει τα 4.185 μ. και τα κλειστά της κομμάτια να περιέχουν εννέα δεξιές και πέντε αριστερές στροφές. Αρκετές από τις τελευταίες είναι στροφές που χρειάζεται να στρίψεις με πρώτη ταχύτητα, γεγονός που απαιτεί ιδιαίτερη έμφαση στην επιβράδυνση και δυνατή επιτάχυνση στην έξοδο. Όλα αυτά την χαρακτηρίζουν ως μία πίστα τύπου stop & go, με λιγότερες απαιτήσεις όσον αφορά τα ελαστικά. 

 

Close

 

Close

Τεχνικά μιλώντας, η καινούρια άσφαλτος ήταν το πρόβλημα που είχαν να αντιμετωπίσουν οι ομάδες πέρυσι στο Le Man, παρόλα αυτά οι δοκιμές που είχαν διεξαχθεί πριν από τον αγώνα επέτρεψαν  να σημειωθεί νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου, καθώς επίσης και ταχύτερο χρόνο στη συνολική διάρκεια του αγώνα. Για τη Γαλλική πίστα θα είναι διαθέσιμα τα ελαστικά με μαλακό, μεσαίο και σκληρό μείγμα γόμας για τον εμπρός τροχό, τα οποία θα είναι όλα συμμετρικής σχεδίασης, ενώ για τον πίσω θα είναι διαθέσιμα τα ίδια μείγματα γομών σε ασύμμετρη σχεδίαση, δηλαδή θα έχουν σκληρότερο μείγμα γόμας στη δεξιά πλευρά του πέλματος λόγω των αντίστοιχων απαιτήσεων. 

Γεωγραφικά μιλώντας, η πίστα του Le Mans βρίσκεται στο Sarthe στην περιοχή Pays de la Loire σε απόσταση περίπου 200χλμ. νοτιοδυτικά από το Παρίσι. Η πίστα μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερους από 100.000 επισκέπτες και αναμένεται να την επισκεφτούν πολλοί θεατές και φέτος. Λόγω της περιοχής που βρίσκεται, οι βρόχινες καιρικές συνθήκες είναι αρκετά πιθανές. Για να ανταπεξέλθουν οι οδηγοί σε αυτές τις συνθήκες, θα είναι διαθέσιμα τα βρόχινα λάστιχα σε μαλακό και μεσαίο μείγμα γόμας για εμπρός και πίσω, όπου τα τελευταία θα είναι ασύμμετρης σχεδίασης με πιο σκληρό μείγμα γόμας στη δεξιά πλευρά του πέλματος. 

Με τον αέρα του …γηπεδούχου, πήρε επιβλητικά την Pole Position ο Johann Zarco, με τη δορυφορική του Yamaha να επισκιάζει για ακόμα μια φορά τις εργοστασιακές.  Από τη  2η θέση θα εκκινήσει ο Marc Marquez ενώ η πρώτη τριάδα ολοκληρώνεται από μια ακόμα δορυφορική μοτοσυκλέτα αντί εργοστασιακής. Τη Ducati του Danillo Petrucci.  

Στην 4η θέση της σχάρας εκκίνησης θα δούμε αύριο να ξεκινά η Suzuki του Andrea Iannone, με τον Ιταλό να δείχνει φανερή ανάκαμψη στους τελευταίους αγώνες. Βέβαια το έργο του θα είναι δύσκολο μιας και χρονικά πίσω του αλλά χωροταξικά δίπλα του θα είναι ο Andrea Dovizioso, ενώ η 2η σειρά της εκκίνησης ολοκληρώνεται από την επίσης εργοστασιακή Ducati του Jorge Lorenzo.

Σχετική έκπληξη αποτελεί οJack Miller στην 7η θέση, ενώ ακολουθούν οι Yamaha των Vinales και Rossi σε 8η και 9η θέση αντίστοιχα, υπενθυμίζοντας τους πως τα προβλήματα στην ομάδα τους  παραμένουν παρά την όποια καλή αίσθηση για την συγκεκριμένη πίστα. Η κορυφαία 12άδα του Q2 ολοκληρώθηκε από τους Dani Pedrosa, Tito Rabat και Aleix Espargaro.  

Η έναρξη του αγώνα είναι προγραμματισμένη να αρχίσει στις 15:00 το μεσημέρι.

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των κατατακτήριων μπορείτε να δείτε εδώ.

 

 

30 Apr, 2024 Ώρα 14:13

Η νίκη του Bagnaia αλλάζει τα δεδομένα στη βαθμολογία του MotoGP

Thumbnail

Ο αναβάτης της Pramac Ducati, Jorge Martin, «απειλούσε» τους υπόλοιπους με ένα πιθανό προβάδισμα 47 πόντων στο πρωτάθλημα. Και όλα αυτά, αφού βρισκόνταν στην πρωτοπορία του Ισπανικού αγώνα στον 11ο από 25 γύρους, μπροστά από τους Bagnaia και Marquez. Όλα όμως άλλαξαν μετά από πτώση του πρωτοπόρου του πρωταθλήματος, ανοίγοντας το δρόμο για τον Bagnaia και τον Marquez να κάνουν μάχη για τη νίκη.

Close

 

 

Κερδίζοντας τον Marquez κατά 0.372 δευτερόλεπτα, αφού πραγματοποίησε και ρεκόρ γύρου στη Jerez - ο Bagnaia είναι τώρα μόλις 17 πόντους πίσω από τον Martin, έχοντας αποκλειστεί από το sprint του Σαββάτου. Ο Marquez γιόρτασε το πρώτο του βάθρο Grand Prix ως αναβάτης της Ducati και το πρώτο του από το περασμένο Ιαπωνικό GP, ενώ ο αναβάτης της VR46 Ducati, Marco Bezzecchi, πήρε το πρώτο του βάθρο της σεζόν από την τρίτη θέση.

 

Close

 

Μετατρέποντας την pole σε πρωτοπορία, ο Marquez οδήγησε τον αγώνα καθώς ο Martin είχε μπει δεύτερος μπροστά από τον Bezzecchi και τον Bagnaia. Σηματοδοτώντας τις προθέσεις του από την αρχή, ο Bagnaia πραγματοποίησε μια απίστευτη διπλή προσπέραση στα φρένα κόντρα σε Bezzecchi κα Martin για να ανέβει στη δεύτερη θέση. Στο τέλος του πρώτου γύρου, ο Bagnaia πέρασε τον Marquez, αλλά ο δεύτερος αντέδρασε άμεσα, προσπαθώντας να ξαναπάρει την πρώτη θέση στον δεύτερο γύρο χωρίς όμως να τα καταφέρει.

 

 

Ένα λάθος για τον Bagnaia στην τελευταία στροφή επέτρεψε στον Martin να έρθει στην πρώτη θέση και να ρίξει τον αναβάτη της εργοστασιακής ομάδας Ducati στην τρίτη θέση, αν και προσωρινά, καθώς εκείνος πλησίασε τον Marquez για τη δεύτερη θέση. Η πρωτοπορία ωστόσο άλλαξε χέρια στον 11ο γύρο όταν ο Martin έχασε το εμπρός μέρος της μοτοσυκλέτας του στη στροφή 6, αφήνοντας τον Bagnaia μπροστά. Πίσω του, δεύτερος, ήταν ο Bezzecchi και τρίτος ο Marquez, αλλά ο Ισπανός δεν άργησε να αρπάξει τη δεύτερη θέση στον 14ο γύρο

Ακολούθησαν μερικές εξαιρετικές ανταλλαγές ανάμεσα σε Bagnaia και Marquez, με τον Bagnaia να καταλήγει νικητής, σπάζοντας μάλιστα και το ρεκόρ της πίστας. Η επόμενη συνάντηση του MotoGP θα πραγματοποιηθεί στη θρυλική πίστα Le Mans το Σαββατοκύριακο 11 και 12 Μαΐου.

Τελική κατάταξη

1 F. Bagnaia            DUCATI TEAM

2 M. Marquez            GRESINI DUCATI        +0.372    

3 M. Bezzecchi        VR46 DUCATI            +3.903

4 A. Marquez            GRESINI DUCATI        +7.205

5 E. Bastianini            DUCATI TEAM        +7.253

6 B. Binder            RED BULL KTM         +7.801

7 F. Di Giannantonio        VR46 DUCATI            +10.063

8 M. Oliveira            TRACKHOUSE APRILIA    +10.979

9 M. Viñales            APRILIA RACING         +11.217

10 P. Acosta            TECH 3 KTM            +20.762