F1

12 Feb, 2019 Ώρα 11:39

Επίσημο: Toro Rosso STR14

Thumbnail

Η ιταλική Scuderia Toro Rosso γίνεται η δεύτερη ομάδα της Formula 1 που μας δείχνει το νέο της μονοθέσιο για το φετινό πρωτάθλημα της F1. Ξεκινώντας από τον χρωματισμό, η ομάδα από την Faenza διατηρεί το μπλε/ασημί/κόκκινο livery, που παρουσίασε η STR το 2017.

Close

H δεύτερη ομάδα της Red Bull παρουσίασε την STR14, δίνοντας παράλληλα την πρώτη σαφή ματιά στην επίδραση των νέων αεροδυναμικών κανονισμών πάνω στα μονοθέσια. Πιο συγκεκριμένα, πάνω στην STR14 βλέπουμε τις νέες -απλοποιημένες- εμπρός και πίσω αεροτομές, καθώς επίσης και την εντελώς νέα διάταξη των bargeboard.

Close

Το νέο μονοθέσιο είναι σημαντικό για την Toro Rosso, μετά την ανακοίνωση ότι αυτή και η Red Bull θα αυξήσουν την τεχνική συνεργασία τους για το 2019. Αυτό σημαίνει ότι τα μονοθέσια των δύο ομάδων θα μοιράζονται αυτούσιο το πίσω μέρος, που περιλαμβάνει το power unit της Honda, συν το κιβώτιο ταχυτήτων, την πίσω ανάρτηση, τα ηλεκτρονικά και τα υδραυλικά εξαρτήματα, ενώ κοινά θα είναι μερικά τμήματα της εμπρός ανάρτησης.

Close

Εξαιτίας αυτού, η Toro Rosso θέλει να έχει μια καλύτερη απόδοση στην πίστα, κάτι που θα της επιτρέξει να μαζέψει περισσότερους βαθμούς και να τερματίσει πάνω από την 9η θέση που τερμάτισε το 2018.

Επόμενες παρουσιάσεις F1 μονοθεσίων 2019

11 Φεβρουαρίου: Toro Rosso

11 Φεβρουαρίου: Williams livery

12 Φεβρουαρίου: Renault

13 Φεβρουαρίου: Mercedes

13 Φεβρουαρίου: Racing Point

13 Φεβρουαρίου: Red Bull

14 Φεβρουαρίου: McLaren

15 Φεβρουαρίου: Ferrari

18 Φεβρουαρίου: Alfa Romeo και έναρξη δοκιμών

17 May, 2024 Ώρα 12:59

F1: Στην Ίμολα την Κυριακή το 7ο Grand Prix της χρονιάς

Thumbnail

Στη θρυλική πίστα της Εμιλία Ρομάνια στην Ίμολα θα γίνουν σήμερα τα δύο πρώτα ανεπίσημα δοκιμαστικά. Αύριο θα ακολουθήσει η τρίτη περίοδος των μη χρονομετρημένων δοκιμαστικών και στη συνέχεια θα γίνουν τα χρονομετρημένα για την Pole Position. Την Κυριακή 19 Μαΐου ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 16.00 το απόγευμα.

Close

Ο 7ος αγώνας του πρωταθλήματος της F1 έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον γιατί είναι ο πρώτος από τους δύο που θα γίνουν επί ιταλικού εδάφους. Ο πρώτος αγώνας -7ος φέτος- θα γίνει στην  Ίμολα ( δεν έχει αγώνα Sprint) και ο δεύτερος θα γίνει στην Μόντσα.

Η Ιταλία έχει φιλοξενήσει συνολικά 105 Grand Prix παγκοσμίου πρωταθλήματος. Τα περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη χώρα. Τριάντα Grand Prix έχουν γίνει στην πίστα «Autodromo Enzo e Dino Ferrari» στην Ίμολα, στις όχθες του ποταμού Σαντέρνο.

Close

Ο Enzo Ferrari ήταν ένας από τους υποστηρικτές του εγχειρήματος για την κατασκευή μιας πίστας στους λόφους γύρω από την Ίμολα και την περιέγραφε ως μικρό Νίρμπουργκρινγκ. Αρχικά, το 1957, η πίστα ονομάστηκε προς τιμήν του γιου του Dino, το δικό του όνομα προστέθηκε μετά τον θάνατό του το 1988.

 

Close

 

H πίστα της Ίμολα δημιουργήθηκε το 1952. Ο πρώτος αγώνας της Formula 1 εκεί πραγματοποιήθηκε το 1980. Μέχρι το 2006 φιλοξενούσε το GP Αγίου Μαρίνου και μόλις μία φορά, το 1981, ο αγώνας έγινε στην Ίμολα στο πλαίσιο του GP Ιταλίας. Το 2020 επέστρεψε στο καλεντάρι και η επίσημη ονομασία του αγώνα είναι Grand Prix Εμίλια-Ρομάνια.

Το 2022 τον αγώνα κέρδισε ο Max Verstappen. Ο αγώνας to 2023 δεν έγινε λόγω των πλημμυρών.

Η Ίμολα έχει μήκος 4.909 μέτρα, αποτελείται από 19 στροφές και διαθέτει μόλις μία ζώνη DRS. Στο Grand Prix της Κυριακής οι οδηγοί θα διανύσουν 63 γύρους δηλαδή θα καλύψουν 309.049 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ πίστας με χρόνο 1.15.484 έχει κάνει ο Hamilton. Τις περισσότερες νίκες στην πίστα έχει ο Michael Schumacher.

 

 

Για τον αγώνα αυτό φέτος, η Pirelli επέλεξε τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της για στεγνό οδόστρωμα: C3 ως σκληρή, C4 ως μέση και C5 ως μαλακή. Είναι η πρώτη φορά που αυτή η τριάδα θα χρησιμοποιηθεί στην πίστα της Emilia. Ίδια επιλογή είχε γίνει και πέρυσι που ακυρώθηκε ο αγώνας. Το 2022, οι επιλεχθείσες γόμες ήταν C2, C3 και C4.

Η Ίμολα θεωρείται τεχνική πίστα. Έχει αρκετά περίπλοκους συνδυασμούς στροφών και σημείων φρεναρίσματος ωστόσο δεν χαρακτηρίζεται ως απαιτητική τουλάχιστον για τις δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά.

Με 19 στροφές (10 αριστερές και 9 δεξιές) και μια σημαντική υψομετρική διαφορά 30 μέτρων από το ψηλότερο προς το χαμηλότερο σημείο, η πίστα είναι αρκετά στενή και υπάρχει μόνο μία ζώνη DRS, καθιστώντας τις προσπεράσεις πολύ δύσκολες. Επομένως, οι κατατακτήριες δοκιμές παίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της έκβασης του αγώνα. Ποτέ δεν έχει κερδίσει οδηγός που εκκινούσε κάτω από την 5η θέση. Σε 19 από τις 30 περιπτώσεις, ο οδηγός που τερμάτισε πρώτος είχε εκκινήσει από την πρώτη σειρά.

 

 

Από τους 20 οδηγούς που συμμετέχουν φέτος, μόνο ο Alonso έχει αγωνιστεί στην Ίμολα όταν διεξάγονταν το Grand Prix του Αγίου Μαρίνου. Η Ίμολα για πολλούς οδηγούς θυμίζει το τραγικό δυστύχημα με τον Ayrton Senna. Ήταν την 1η Μαΐου όταν ο Βραζιλιάνος πρωταθλητής έχασε τη ζωή του.

Το 2024 αυτός που έχει το μεγάλο προβάδισμα είναι ο Max Verstappen. Ο δεύτερος στη βαθμολογία οδηγός, ο Sergio Perez είναι 33 βαθμούς πίσω από τον Ολλανδό.

Το πρόγραμμα σήμερα Παρασκευή 17 Μαΐου

14:30-15:30 – Πρώτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

18:00-19:00 – Δεύτερη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

Το αυριανό πρόγραμμα (Σάββατο 18 Μαΐου)

13:30-14:30 – Τρίτη Περίοδος Ελεύθερων Δοκιμών

17:00-18:00 – Κατατακτήριες Δοκιμές

Την Κυριακή 19 Μαΐου ο αγώνας θα ξεκινήσει στις 16.00