Rally

28 Mar, 2019 Ώρα 10:22

WRC: Πάμε στην Κορσική για τον τρίτο αγώνα της χρονιάς

Thumbnail

O «αγώνας των 1.000 στροφών». Πολλές στροφές, στενοί δρόμοι , απαιτητικοι που δεν συγχωρούν λάθη, όπως -δυστυχώς- έχει δείξει και η ιστορία, αφού στην Κορσική έχουν χάσει τη ζωή τους ο Henry Toivonen και ο Attilio Bettega σε δύο τρομακτικά δυστυχήματα.

Close

Για το 2019 ο αγώνας είναι διαφορετικός σε ποσοστό 80% σε σχέση με τον περυσινό. Η εκκίνηση θα βρίσκεται στο Porto Vecchio και θα γίνει την Πέμπτη το απόγευμα, με το επίκεντρο του αγώνα να φιλοξενείται στην Bastia όπου και το σέρβις πάρκ και τον τερματισμό να γίνεται στο Calvi.

Φέτος για πρώτη φορά στις αναγνωρίσεις οι οδηγοί βρήκαν χιόνι στις ειδικές που βρίσκονται σε μεγάλο υψόμετρο, την ώρα που δυνατός αέρας και βροχή δημιούργησαν πρόβλημα στις εγκαταστάσεις στο σέρβις πάρκ.Ο καιρός αναμένεται να βελτιωθεί, όμως οι θερμοκρασίες εξακολουθούν να είναι χαμηλές κάτι που σημαίνει ότι σε πολλά σημεία ίσως να κρύβεται και πάγος.

Close
 

Το συνολικό μήκος του αγώνα είναι 1.1094,06 km από τα οποία τα 347,51 μοιράζονται σε 14 ειδικές διαδρομές. 

Από πλευράς ομάδων η Τοyota θα παραταχθεί στην εκκίνηση με τρία αυτοκίνητα και τους Tanak, Latvala και Meeke να προσπαθούν για το καλύτερο και τον Εσθονό να είναι αυτός που θα ξεκινά πρώτος αλλά να δηλώνει πως σε αυτή την περίπτωση πρόκειται για ένα θετικό γεγονός.

Close

Η Citroen που έρχεται από νίκη με τον Ogier από το Mεξικό, έχει αναπτερωμένο ηθικό και η γαλλική ομάδα θα έχει άλλο ένα αυτοκίνητο στην Κορσική με τον Lappi. 

Την ίδια στιγμή «πλήρη αντεπίθεση» θα κάνει η Hyundai, που άφησε εκτός τον Mikkelsen και κατεβάζει στην Κορσική το βαρύ πυροβολικό της με Neuville, Loeb και Sordo. Σαφώς και ο Βέλγος θα κυνηγήσει τη νίκη με τον Ισπανό να είναι ικανός για μεγάλες επιδόσεις στην άσφαλτο και τον 9άκις παγκόσμιο να πηγαίνει σε έναν αγώνα που γνωρίζει πολύ καλά και με στόχο μια θέση στο βάθρο. 

Τέλος η Ford θα έχει δύο αυτοκίνητα με τους Suninen και Evans, με τον τελευταίο να έρχεται μετά από μια εξαιρετική επίδοση στο Μεξικό που πιστοποιεί ότι η ομάδα του Wilson είναι ακόμη μια υπολογίσιμη δύναμη. 

 

Πηγή: Drive.gr

Tags
19 May, 2025 Ώρα 11:34

WRC Vodafone Rally de Portugal 2025: Νικητές οι Γάλλοι Ogier- Landais με Toyota GR YARIS Rally 1

Thumbnail

Ο  42χρονος Sebastien Ogier, οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στο WRC κέρδισε για 7η φορά τον αγώνα στην Πορτογαλία. Θα πρέπει όμως να παραδεχθούμε ότι ο πιο γρήγορος και πιο μαχητικός οδηγός σε αυτόν τον αγώνα ήταν ο «άχρωμος» και πάντα αγέλαστος Εσθονός οδηγός του HYUNDAI i20 N Rally 1, Ott Tanak.

Close

 

 

Μαζί με το συνοδηγό του Martin Jarveoja έκαναν έναν εκπληκτικό αγώνα και σίγουρα αν δεν τους πρόδιδε την προτελευταία ειδική του Σαββάτου, το  υδραυλικό σύστημα, θα ήταν στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Οι Εσθονοί Ott Tanak- Martin Jarveoja, ήταν από την Παρασκευή μέχρι και την 16η Ε.Δ του Σαββάτου στην πρώτη θέση. Έκαναν ένα τρομερό αγώνα και άνοιγαν από ειδική σε ειδική την ψαλίδα από τα υπόλοιπα πληρώματα.

To τιμόνι στο Hyundai i20 Rally1 τους πρόδωσε και έτσι από την πρώτη θέση έπεσαν στην 3η..

Close

 

 

Παρά την απογοήτευση που είχαν, δεν το έβαλαν κάτω. Με επισκευασμένο το υδραυλικό σύστημα, την Κυριακή (18/5) τα έδωσαν όλα. Κάλυψαν τη διαφορά που είχαν με τους Φινλανδούς Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen και κατάφεραν δύο ειδικές πριν τον τερματισμό να περάσουν στη δεύτερη θέση. Σίγουρα δεν είχαν ελπίδες να πλησιάσουν τους νικητές. Ο Ogier ξέρει πολύ καλά το παιχνίδι της τακτικής. Ξέρει πότε πρέπει να πάει οριακά και πότε φυλαγμένα με σκοπό να ανέβει χωρίς ρίσκο το πρώτο σκαλί στο βάθρο.

Παρά το γεγονός ότι οι Εσθονοί κέρδισαν όλες τις τελευταίες ειδικές καθώς επίσης και την Fafe 2 (Wolf Power Stage) και πήραν πολύτιμους βαθμούς, σε καμιά περίπτωση δεν μπορούσαν να απειλήσουν τους Γάλλους. Οι Ott Tanak- Martin Jarveoja, την Κυριακή κέρδισαν από τις πέντε τις τέσσερις ειδικές διαδρομές.

Περίεργο είναι που οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen ενώ βρίσκονταν στη 2η θέση, δύο ειδικές πριν το τερματισμό, δεν πίεσαν όσο έπρεπε και «έπεσαν» στην 3η θέση. Είναι περίεργο γιατί ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Kalle Rovanpera μετά την περιορισμένη συμμετοχή του το 2024 δεν μπορεί να βρει το ρυθμό του.

 

Close

 

Προβληματισμένοι ήταν και οι πρωτοπόροι της βαθμολογίας Elfyn Evans- Scott Martin. Δεν έκαναν καλό αγώνα και τερμάτισαν στην 6η θέση πίσω από τους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe  (HYUNDAI i20 N Rally 1) και Takamoto Katsuta – Aaron Johnston (TOYOTA GR YARIS Rally 1).

 

 

Θα μπορούσε να πήγαιναν ακόμη καλύτερα οι Sesks-Francis (Ford Puma Rally1). Έκαναν τον πρώτο χρόνο στο shakedown αλλά η καλή ψυχολογία τους χάλασε όταν ξεκίνησαν τα προβλήματα από την πρώτη κιόλας διαδρομή.Η πρώτη ειδική διαδρομή στο 3ο σκέλος ήταν καταστροφική. Ένα κλατάρισμα στη μέση της Ε.Δ φτάνει για να χάσεις 10 λεπτά. Και όταν οι διαφορές στους πρώτους υπολογίζονται με δευτερόλεπτα τα δέκα λεπτά ποινή αρκούν για να σε ρίξουν χαμηλά στη σειρά κατάταξης.

 

 

Από τις 24 ειδικές διαδρομές ο Tanak σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε 11 ειδικές διαδρομές, ο Οgier κέρδισε πέντε οι  Fourmaux και Rovanpera κέρδισαν από δύο και από μία κέρδισαν οι  Εvans, Katsuta, Neuvile. Στην power-stage η σειρά των 5 ταχύτερων ήταν Tάνακ, Νeuville, Rovanpera, Katsuta, Ogier.

Στη βαθμολογία των οδηγών προηγείται ο Εvans με 118 και ακολουθούν οι Rovanpera 88, Ogier 86, Tanak 84 και Neuville 78.

Η πρώτη δεκάδα μετά τον τερματισμό