Η ίδια η Citroen το αποκαλεί σαν το «SUV της επόμενης γενιάς», και δεν έχει άδικο! Ο λόγος για το Citroen C5 Aircross, τη ναυαρχίδα της Γαλλικής μάρκας στην κατηγορία των SUV που θέτει ψηλά τον πήχη απέναντι στον ανταγωνισμό. Το νέο SUV C5 Aircross διαθέτει ένα μοντέρνο σχεδιασμό, δυναμική προσωπικότητα, κορυφαία άνεση και τεχνολογία αιχμής στο χώρο της άνεσης και της ασφάλειας ενώ μπορεί να προσαρμοστεί στις εκάστοτε ανάγκες οδηγού και επιβατών προσφέροντας σωρεία λύσεων.

Ο εξωτερικός του σχεδιασμός βασίζεται στη νέα ταυτότητα του Γαλλικού εργοστασίου που είδαμε αρχικά στο C3 Aircross. Με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει ο μεγάλος μπροστινός προφυλακτήρας με τα λεπτά φωτιστικά σώματα ενώ στοιχεία δυναμικότητας προσδίδουν τόσο οι μεγάλες εισαγωγές αέρα όσο και οι τονισμένοι θόλοι των τροχών. Το όλο σύνολο συμπληρώνουν τα πλευρικά σπόϊλερ, οι μπάρες οροφής, τα 23 εκατοστά της απόστασης από το έδαφος και φυσικά η πλούσια γκάμα επιλογών εξατομίκευσης.

Η αίσθηση της ευρυχωρίας και της άνεσης κυριαρχούν στον εσωτερικό του νέου Citroën C5 Aircross. Εκεί όπου οι πολλαπλές δυνατότητες διαμόρφωσης κάνουν το μοντέλο ξεχωριστό στην κατηγορία του. Αιτία για τα πιο πάνω είναι δύο αποκλειστικές καινοτομίες της γαλλικής εταιρείας. Η πρώτη είναι η ανάρτηση με τα Hydraulic Progressive Cushions και η άλλη τα καινοτόμα καθίσματα ‘Advanced Comfort’. Τα τρία ανεξάρτητα, συρόμενα, με ρυθμιζόμενη κλίση, και αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα, χαρίζουν στο C5 Aircross τον τίτλο του πιο εύκολα διαμορφώσιμου και του πιο ευρύχωρου SUV της κατηγορίας του. Στοιχεία που προσφέρουν σε οδηγό και επιβάτες μια μοναδική εμπειρία κατά τις διαδρομές.

Άλλα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο εσωτερικό είναι η οθόνη αφής 8 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό αλλά και η TFT οθόνη των 12,3 ιντσών του πίνακα των οργάνων Παράλληλα, ο χώρος αποσκευών του C5 Aircross φθάνει τώρα τα 720 λίτρα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το μοντέλο διαθέτει 20 συνολικά συστήματα υποβοήθησης για τον οδηγό, ανάμεσα στα οποία ξεχωρίζουν τα Highway Driver Assist (ένα σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2) και το Grip Control με Hill Assist Descent για την ιδανική προσαρμογή της απόδοσης του αυτοκινήτου όταν το έδαφος γίνεται πιο απαιτητικό.
Το μοντέλο, που ήδη βρίσκεται στους εκθεσιακούς χώρους της Geo Pavlides Automotive, προσφέρεται με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, ένα βενζίνης και δύο πετρελαίου. Αρχή με τον βενζινοκινητήρα στα 1.6 λίτρα Pure Tech απόδοσης 180 ίππων ενώ στη συνέχεια έχουμε δύο πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας Blue HDi στα 1.5 και 2.0 λίτρα απόδοσης 130 και 180 ίππων αντίστοιχα. Το νέο C5 Aircross κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Citroen στην πόλη Rennes, της Γαλλίας και χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα (EMP2) του Ομίλου της PSA με τα Peugeot 3008, 5008 και Opel Grandland X.

Volkswagen ID. Cross Concept
Μετά το ID. Polo, η Volkswagen ετοιμάζει ένα ακόμα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο με compact διαστάσεις, όπου πρακτικά θα αποτελεί την crossover έκδοση του πρώτου. Ο λόγος για το ID. Cross Concept, το οποίο αποκαλύφθηκε έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση κινητικότητας του Μονάχου.

Έτσι, μετά το ID.2 all, το ID. GTI Concept (βασισμένο στο ID.2 all) και το ID. Every1, το ID. Cross Concept είναι το τέταρτο μικρό ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο. Οι εκδόσεις παραγωγής αυτών των νέων μοντέλων της Volkswagen θα κυκλοφορήσουν στην αγορά από το 2026, με την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου ID. Polo (έκδοση παραγωγής του ID.2 all) να έχει προγραμματιστεί για το πρώτο εξάμηνο του 2026. Θα ακολουθήσει το ID. Polo GTI, με το ID. Cross να κάνει την πρεμιέρα του το καλοκαίρι του 2026.

Η έκδοση παραγωγής του ID. Every1 concept, το οποίο θα βρίσκεται στο Μόναχο, αν και εξακολουθεί να βρίσκεται σε μορφή πρωτότυπου αυτοκινήτου, θα αποτελέσει ένα από τα highlights του 2027.
Γυρνώντας στο ID. Cross Concept, αυτό βασίζεται στην MEB+ πλατφόρμα του VW Group και το μήκος του αγγίζει τα 4.161 χλστ., το πλάτος τα 1.839 χλστ. και ύψος στα 1.588 χλστ., ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.601 χλστ.

Αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός του είναι παρόμοιο με αυτό του τρέχοντος T-Cross. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για τον συνδυασμό ζαντών/ελαστικών στο πρωτότυπο αυτοκίνητο, με τους σχεδιαστές της γερμανικής εταιρίας να τοποθετούν ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών ειδικά για το πρωτότυπο, που ονομάζονται Balboa.
Σε συνεργασία με την Goodyear, σχεδιάστηκαν ειδικά ελαστικά 235/40 για το πρωτότυπο αυτοκίνητο, τα οποία συνεχίζουν το σχεδιασμό της ζάντας στο πλευρικό τοίχωμα του ελαστικού.

Στο εσωτερικό και χάρη στο μεγάλο μεταξόνιο, σύμφωνα με την εταιρία το 5θέσιο ID. Cross Concept είναι πολύ ευρύχωρο, με χώρο αποσκευών στα 450 λίτρα, άνω του μέσου όρου. Υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 11″ και οθόνη αφής 13″.
Ένας επιπλέον χώρος (25 λίτρα) κάτω από το καπό παρέχει επιπλέον χώρο, με το πλάτος του οχήματος και τον ευάερο σχεδιασμό του εσωτερικού να δημιουργούν μια μεγαλύτερη αίσθηση χώρου, προορισμένη για αστική χρήση.

Μηχανικά, το ID. Cross Concept διαθέτει ένα πρόσφατα ανεπτυγμένο σύστημα κίνησης. Ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα και αποτελείται από δύο κεντρικές μονάδες. Αποδίδει 155 kW (211 άλογα), με την μπαταρία να είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, χωρίς να γίνεται γνωστή η χωρητικότητα της. Η προβλεπόμενη αυτονομία για το νέο ID. Cross Concept είναι έως και 420 χλμ.
