Τεχνολογία

20 Dec, 2024 Ώρα 11:31

Η Mercedes-Benz έλαβε έγκριση για αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 3

Thumbnail

Η Mercedes-Benz αναβάθμισε το σύστημα υπό όρους αυτόνομης οδήγησης DRIVE PILOT και τώρα έλαβε την απαραίτητη έγκριση από τη γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών.

Close

Πλέον, όλα είναι έτοιμα για την έναρξη των πωλήσεων του συστήματος στις αρχές του 2025 στη Γερμανία. Αυτή η ενημέρωση καθιστά το DRIVE PILOT το ταχύτερο πιστοποιημένο σύστημα για υπό όρους αυτόνομη οδήγηση (SAE-Level 3) σε ένα όχημα παραγωγής.

Είναι προαιρετικά διαθέσιμο σε δύο σειρές σεντάν, την S-Class και την EQS. Τα αυτοκίνητα με DRIVE PILOT, που έχουν ήδη κατασκευαστεί, λαμβάνουν την ενημέρωση δωρεάν – είτε μέσω διαδικτύου (Over-the-Air-Update) είτε κατά τη διάρκεια μιας επίσκεψης στο συνεργείο. Δεν χρειάζεται να γίνει αλλαγή σε κανένα εξάρτημα του οχήματος για την ενημέρωση του λογισμικού.

Close

Με αυτή την πρόσφατη αναβάθμιση, το DRIVE PILOT μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε ροή κυκλοφορίας έως 95 χλμ./ ώρα υπό ορισμένες συνθήκες σε ολόκληρο το γερμανικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων (Autobahn) μήκους 13,191 χιλιομέτρων.

Αυτό επιτρέπει στους πελάτες της μάρκας την πιο συχνή και για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα χρήση της λειτουργίας αυτόνομης οδήγησης, αξιοποιώντας καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο τους.

Close

 

 

Όταν το DRIVE PILOT είναι ενεργοποιημένο, επιτρέπεται νόμιμα στον οδηγό να απολαμβάνει άλλες δραστηριότητες, όπως να παρακολουθεί τηλεόραση ή ακόμη και να παρακολουθεί μια ταινία μέσω υπηρεσιών όπως η εφαρμογή RIDEVU της Sony, να διαβάζει εφημερίδα (με φυσικό τρόπο ή μέσω του συστήματος MBUX), να εργάζεται ή απλώς να χαλαρώνει ενώ το αυτοκίνητο οδηγεί υπό όρους αυτόνομα.

Η ασφάλεια παραμένει η κορυφαία προτεραιότητα για την ανανεωμένη έκδοση του DRIVE PILOT. Για το λόγο αυτό το σύστημα διαθέτει εφεδρικά συστήματα, πράγμα που σημαίνει ότι σημαντικές λειτουργίες, όπως το ηλεκτρικό σύστημα, το σύστημα διεύθυνσης και το σύστημα πέδησης έχουν τοποθετηθεί διπλά.

Εάν χρειαστεί, το σύστημα είναι πάντα σε θέση να μεταφέρει το έργο της οδήγησης στο άτομο που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Εάν ο οδηγός δεν ανακτήσει τον έλεγχο ακόμη και μετά από την όλο και πιο επείγουσα προτροπή που του στέλνει το σύστημα και λήξει ο χρόνος ανάληψης (π.χ. λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας), το σύστημα φρενάρει το όχημα ελεγχόμενα, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί τα προειδοποιητικά φώτα κινδύνου.

Χρησιμοποιούνται περισσότεροι από 35 αισθητήρες, όπως κάμερες, ραντάρ, αισθητήρες υπερήχων και LiDAR (λέιζερ-ραντάρ). Οι αισθητήρες λειτουργούν σύμφωνα με διαφορετικές αρχές της φυσικής και έτσι δημιουργούν εφεδρικά συστήματα για την ακριβή ανίχνευση του περιβάλλοντος σε πραγματικό χρόνο.

 

 

Για το επίπεδο SAE-Level 3 και παραπάνω, η χρήση του LiDAR είναι απαραίτητη για τη Mercedes-Benz, ώστε να διασφαλιστεί η ασφάλεια στην αυτόνομη οδήγηση. Σε συνδυασμό με έναν πολύ λεπτομερή ψηφιακό χάρτη, ένα ειδικό σύστημα εντοπισμού θέσης εξασφαλίζει ότι το DRIVE PILOT γνωρίζει ακριβώς σε ποια λωρίδα του αυτοκινητόδρομου κινείται το όχημα – σε εύρος μερικών εκατοστών.

Η εξέλιξη της Mercedes-Benz συνεχίζεται με στόχο να προσφέρει στους πελάτες ακόμη περισσότερα: υψηλότερες ταχύτητες, μεγαλύτερο χρόνο οδήγησης χωρίς παρέμβαση του οδηγού και ακόμη μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια.

Η οδική κυκλοφορία θα γίνεται όλο και ασφαλέστερη, εφόσον ολοένα και περισσότερα οχήματα αυτόνομης οδήγησης θα κινούνται στους δρόμους.

Αυτήν τη στιγμή, η νόμιμα επιτρεπόμενη μέγιστη ταχύτητα για την υπό όρους αυτόνομη οδήγηση στη Γερμανία είναι 130 χλμ./ ώρα. Η Mercedes-Benz θέλει να επιτύχει αυτό το εύρος ταχύτητας μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.

Η εξέλιξη εξετάζει επίσης πτυχές που δεν συνδέονται άμεσα με την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης: Η Mercedes-Benz είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που ανέπτυξε ειδικά τιρκουάζ φώτα που υποδεικνύουν εξωτερικά αν το DRIVE PILOT είναι ενεργό.

Αυτό επιτρέπει στους άλλους χρήστες του δρόμου να αναγνωρίζουν ένα όχημα επιπέδου 3 και να αισθάνονται άνετα αν βλέπουν έναν οδηγό που διαβάζει ένα βιβλίο, για παράδειγμα, γεγονός που θα ενισχύσει σημαντικά την αποδοχή της αυτόνομης οδήγησης των οχημάτων από το κοινό.

Αυτό επιτρέπει επίσης στην Τροχαία και στους Αστυνομικούς να αναγνωρίζουν την κατάσταση του συστήματος. Παρόλο που η χρήση τέτοιων “«Automated Driving Marker Lights» (φώτα σήμανσης αυτοματοποιημένης οδήγησης δεν έχει επιτραπεί ακόμη στη Γερμανία, τα σχόλια από τον πρώτο γύρο δοκιμών στις ΗΠΑ είναι θετικά.

Στο τέλος του 2023, οι αρχές της Καλιφόρνια και της Νεβάδα είχαν εγκρίνει αυτά τα «Automated Driving Marker Lights» για δοκιμαστικούς σκοπούς και αντίστοιχα για μεταγενέστερη χρήση τους σε οχήματα παραγωγής.

27 May, 2025 Ώρα 08:23

Volvo και Google επεκτείνουν τη συνεργασία τους με ενσωμάτωση του Gemini

Thumbnail

Η Volvo ανακοίνωσε την επέκταση της συνεργασίας της με την Google με στόχο την ταχύτερη ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων καινοτομιών του Android Automotive OS στους πελάτες που διαθέτουν μοντέλα Volvo με ενσωματωμένες υπηρεσίας Google. Σε αυτές περιλαμβάνονται και το Google Gemini, το οποίο παρουσιάστηκε από κοινού από τις δύο εταιρείες στο Google I/O 2025 σε ένα Volvo EX90. Παράλληλα, τα αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας θα χρησιμεύουν πλέον ως hardware πλατφόρμες αναφοράς της Google για τη μελλοντική εξέλιξη του Android σε αυτοκίνητα.

Close

Με το επικείμενο λανσάρισμα του Google Gemini στα αυτοκίνητα, οι οδηγοί των μοντέλων Volvo με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google θα είναι από τους πρώτους που θα επωφεληθούν από την ισχύ της πιο πρόσφατης τεχνολογίας στη διαλογική τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ).

 

Close

 

Το Gemini στο αυτοκίνητο μπορεί να κατανοεί καλύτερα τι χρειάζεται ο οδηγός κατά την οδήγηση μέσω φυσικών συνομιλιών. Ειδικότερα, ο χρήστης μπορεί να μιλάει με φυσικό τρόπο για τη σύνταξη μηνυμάτων, για τη μετάφραση σε άλλη γλώσσα πριν γίνει η αποστολή τους, για την υποβολή ερωτήσεων από το εγχειρίδιο χρήσης του αυτοκινήτου ή για να ενημερωθεί για συγκεκριμένες λεπτομέρειες για τον προορισμό του. 

Close

Με αυτή τη φυσική αλληλεπίδραση επιτρέπεται η μείωση του νοητικού φορτίου του οδηγού, ώστε αυτός να παραμείνει συγκεντρωμένος στην οδήγηση, περιορίζοντας ταυτόχρονα την αναστάτωση για όλους τους επιβάτες. Το Gemini θα αντικαταστήσει τον τρέχοντα Google Assistant στα αυτοκίνητα Volvo με ενσωματωμένες υπηρεσίες Google, αργότερα εντός του τρέχοντος έτους. Επομένως, οι οδηγοί Volvo μοντέλων θα είναι οι πρώτοι που θα επωφεληθούν από τις νέες λειτουργίες Android.

Μέσω της διευρυμένης συνεργασίας, τα αυτοκίνητα της Volvo μετατρέπονται σε πρότυπες πλατφόρμες αναφοράς για τις εργασίες εξέλιξης της Google στο λειτουργικό σύστημα Android για αυτοκίνητα. Αυτό σημαίνει ότι η Google θα χρησιμοποιεί τη Volvo ως βασικό συνεργάτη εξέλιξης νέων λειτουργιών και αναβαθμίσεων, πριν αυτές ενσωματωθούν στη βάση κώδικα του Android. 

Με αυτό τον τρόπο οι Google και Volvo μπορούν να καινοτομούν από κοινού για νέες εμπειρίες συνδεσιμότητας, διασφαλίζοντας ότι οι πελάτες της σουηδικής εταιρείας θα είναι ανάμεσα στους πρώτους που θα απολαμβάνουν τα πιο πρόσφατα χαρακτηριστικά και βελτιώσεις στην απόδοση του Android. Επίσης, η εν λόγω σύμπραξη θα επιταχύνει την πρόοδο στον τομέα των συνδεδεμένων αυτοκινήτων για ολόκληρη τη βιομηχανία αυτοκινήτου και τους οδηγούς παγκοσμίως.