Τεχνολογία

20 Jan, 2023 Ώρα 12:37

Ο έξυπνος κλιματισμός της VW υπολογίζει μέχρι και τη θέση του ήλιου

Thumbnail

Πριν έναν χρόνο η VW είχε παρουσιάσει το ID. Aero Concept, δίνοντας μία γερή γεύση για το πως θα μοιάζει το πρώτο ηλεκτρικό της σεντάν. Την καμουφλαρισμένη εκδοχή του μας σύστησε στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας φέτος και μπορεί για την ώρα να μην έχουν δοθεί στη δημοσιότητα στοιχεία για τη μπαταρία και τις επιδόσεις, όμως έγινε γνωστό το προηγμένο σύστημα κλιματισμού του.

Close

Η νέα τεχνολογία κλιματισμού που κάνει πρεμιέρα με το πρώτο ηλεκτρικό σεντάν βασισμένο στην πλατφόρμα MEB της VW, ξεκινά αυτόματα μόλις εντοπιστεί το κλειδί, ακόμη και πριν μπει στο αυτοκίνητο κάποιος επιβάτης. Αρχίζει να φυσά κρύο αέρα σε μια ζεστή μέρα και αντίστροφα, διανέμοντας αέρα «γρήγορα σε μια μεγάλη περιοχή μέσω δυναμικών οριζόντιων ροπών». Μόλις καθίσουν οι επιβάτες, η ροή του αέρα μπορεί να ανακατευθυνθεί.

 

Close

 

Το ID.7 θα διαθέτει ένα νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής 15 ιντσών, ώστε να υπάρχει πάντα μια συντόμευση στη λειτουργία ελέγχου κλιματισμού. Αυτοί οι έξυπνοι αεραγωγοί ελέγχονται ψηφιακά με την έννοια ότι θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη μεγάλη οθόνη για να ρυθμίσετε την κατεύθυνση και την ένταση της ροής αέρα. 

Close

Εναλλακτικά, και οι φωνητικές εντολές μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αλλαγή των ρυθμίσεων. Για παράδειγμα, οι οδηγοί θα μπορούν να πουν φράσεις όπως "Γεια σου Volkswagen, τα χέρια μου είναι κρύα", και μετά ο ζεστός αέρας θα κατευθύνεται στο τιμόνι για περίπου πέντε λεπτά. Επιπλέον, θα ενεργοποιηθεί η λειτουργία του θερμαινόμενου τιμονιού. Εάν το ID.7 οδηγείται από πολλά άτομα, θα είναι διαθέσιμες οι μεμονωμένες προτιμήσεις χρήστη για να εξαλείφεται η ταλαιπωρία του να χρειάζεται να τροποποιείτε τις ρυθμίσεις κάθε φορά που ένα διαφορετικό άτομο μπαίνει μέσα στο αυτοκίνητο.

 

 

Το ID.7 θα σηματοδοτήσει άλλη μια πρεμιέρα για τη VW καθώς θα είναι το πρώτο μοντέλο με σύστημα κλιματισμού ικανό να αντιδρά στο κλιματικό περιβάλλον. Χάρη σε έναν αισθητήρα που είναι ενσωματωμένος στο παρμπρίζ, μπορεί να ανιχνεύσει τη γωνία πρόσπτωσης του ηλιακού φωτός σε συνθήκες με υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες και υψηλή ηλιακή ένταση. Εάν ο ήλιος λάμπει δυνατά μόνο στη μία πλευρά του οχήματος, το AC θα αρχίσει αυτόματα να φυσά περισσότερο κρύο αέρα στη θερμότερη ζώνη.

Η Ευρώπη και η Κίνα θα είναι οι πρώτες αγορές που θα αποκτήσουν το VW ID.7 αργότερα φέτος, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να ακολουθούν το 2024. 

14 Jun, 2024 Ώρα 13:37

Κλιματισμός αυτοκινήτου: Τα 5 λάθη που κάνουμε

Thumbnail

Η χρήση του air condition θα μπορούσε να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού κατά τη διάρκεια της οδήγησης στην πόλη και έξω από αυτήν. Έρευνες του Πανεπιστημίου του Αμβούργου στο τμήμα Integrated Earth and Climate System Sciences (SICSS), έδειξαν πως όταν η εσωτερική θερμοκρασία υπερβαίνει τους 35°C ισοδυναμεί με 0,05% ένδειξη αλκοόλ στο αίμα, του οδηγού.

Close

Η υπομονή μπορεί να είναι αρετή για όσους θέλουν να παραμείνουν συγκεντρωμένοι στην οδήγηση. Η αύξηση της θερμοκρασίας όμως, μπορεί να την εξαντλήσει και να επηρεάσει τους χρόνους αντίδρασης του οδηγού.

 

Close

 

Σύμφωνα με έρευνα που έκανε το πανεπιστήμιο Ramon Llull University της Βαρκελώνης σε συνεργασία με την Seat, συνηθισμένα λάθη στη χρήση του κλιματισμού -συμπεριλαμβανομένης της άμεσης ενεργοποίησης του συστήματος στο μέγιστο της δύναμής του- θα μπορούσε να μειώσει την αποτελεσματικότητά του, με αποτέλεσμα να διατηρούνται υψηλές θερμοκρασίες στο εσωτερικό και να έχουμε πιθανή αφυδάτωση.

Close

Μια διαφορά μόλις 10°C–35°C σε σύγκριση με 25°C -εντός της καμπίνας των επιβατών μπορεί να μειώσει τους χρόνους αντίδρασης κατά 20%- ισοδύναμο με μέτρηση αλκοόλ στο αίμα 0,05%  που αντιστοιχεί στο όριο της Σκωτίας (στην Ελλάδα, το όριο για να θεωρείται κάποιος οδηγός υπό την επήρεια μέθης βρίσκεται στα 0,50 γρ./λτ. σε περίπτωση αιμοληψίας ή 0,25 χιλιοστά του γραμμαρίου ανά λίτρο εισπνεόμενου αέρα).

 

 

Οι μηχανικοί των εταιριών ξοδεύουν τρία χρόνια αναπτύσσοντας το σύστημα κλιματισμού κάθε μοντέλου. Αυτός ο χρόνος χρησιμοποιείται για τη μελέτη της γεωμετρίας των αγωγών και των αεραγωγών σε 3D, με εικονικές προσομοιώσεις που εκτελούνται για να προβλέψουν πώς θα ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο.

Εάν οι πίσω επιβάτες λένε ότι δεν αισθάνονται τον δροσερό αέρα, τότε οι αγωγοί αέρα μπορεί να έχουν ρυθμιστεί λάθος. Δεν είναι θέμα θερμοκρασίας, αλλά προς ποια κατεύθυνση ρέει ο αέρας μέσα στο αυτοκίνητο. Οι αγωγοί πρέπει να είναι στραμμένοι προς τα πάνω, όχι προς τα πρόσωπα των ανθρώπων.

 

 

Όταν οι εξωτερικές θερμοκρασίες έχουν εκτοξευθεί πάνω από τους 40°C, τα αυτοκίνητα που είναι σταθμευμένα στον ήλιο μπορούν να φτάσουν τους 70°C. Για να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας της καμπίνας πριν ξεκινήσετε και ενώ κινείστε βρήκαμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στην χρήση του κλιματισμού που κάνουν/νουμε:

Ενεργοποιούμε στο φουλ τον κλιματιστικό μόλις μπούμε στο αυτοκίνητο

Όταν μπαίνουμε σε ένα ζεστό αυτοκίνητο, είναι δελεαστικό να ενεργοποιήσουμε το air-condition στο μέγιστο. Ωστόσο, αν το κάνουμε χωρίς να ανοίξουμε τα παράθυρα, απλώς θα ανακυκλωθεί ο ζεστός αέρας. Ανοίξτε τις πόρτες, χαμηλώστε τα παράθυρα για ένα ή δύο λεπτά. Κλείσετε τις πόρτες ξεκινήστε και ανοίξτε το A/C.

Ανακύκλωση στο on

Η διατήρηση της λειτουργίας της ανακύκλωσης αέρα δεν βοηθά, καθώς καθυστερεί τον κλιματισμό. Σχεδόν όλα τα  σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν μια επιλογή «Auto», στο σύστημα, το οποίο ρυθμίζει μόνο του πότε θα ενεργοποιήσει την ανακύκλωση και πόσο θα αυξήσει την ένταση.

 

 

Ανοίγουμε τον κλιματισμό το πρωί

Μερικά καλοκαιρινά πρωινά μπορεί να είναι δροσερά, αλλά είναι καλή ιδέα να ανοίξουμε το A/C για να αποτρέψουμε το θάμπωμα των παραθύρων, όταν αυξάνεται η εξωτερική θερμοκρασία.

Στρέφουμε τους αεραγωγούς προς το μέρος μας

Είναι δελεαστικό αλλά εμποδίζει το αυτοκίνητο να έχει ομοιόμορφη κατανομή της ροής του αέρα. Αν τους έχετε στραμμένους προς τα πάνω επιτρέπετε στον δροσερό αέρα να εξαπλωθεί πιο αποτελεσματικά γύρω από το αυτοκίνητο και να φτάσει σε όλους τους επιβάτες.

 

 

Δεν κάνουμε τακτική συντήρηση

Ακριβώς όπως τα λάδια, τα ελαστικά ή τα φρένα, το σύστημα κλιματισμού απαιτεί συντήρηση. Η μη αλλαγή των βουλωμένων φίλτρων αέρα καμπίνας κάθε 10.000 έως 15.000 χλμ., μπορεί να επηρεάσει την αποτελεσματική λειτουργία του κλιματιστικού μας. Περίπου τα δύο τρίτα των οδηγών δεν γνωρίζουν τους κινδύνους υψηλότερων θερμοκρασιών και αφυδάτωσης, που μπορεί να προκαλέσει κόπωση, ζάλη, πονοκεφάλους και μειωμένο χρόνο αντίδρασης.