Το πρώτο Grand Prix της φετινής χρονιάς είναι γεγονός. Όλα τα βλέμματα στραμμένα στο Bahrain όπου ήδη από τα επίσημα δοκιμαστικά αποδείχθηκε ότι τα νέα μονοθέσια, αλλάζουν τα φαβορί αλλά και τα προγνωστικά της φετινής χρονιάς.
Ο Charles Leclerc πήρε μια θριαμβευτική νίκη στον πρώτο αγώνα της σεζόν, με το GP του Μπαχρέιν να γίνεται ακόμα καλύτερο για την ιταλική ομάδα με την δεύτερη θέση του Carlos Sainz. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Lewis Hamilton, καθώς ο Max Verstappen και ο Sergio Perez εγκατέλειψαν στον 54ο και 57ο γύρο, αντίστοιχα.

Ο Verstappen, εκκινώντας από την δεύτερη θέση, προσπάθησε να προσπεράσει τον Leclerc μετά το πρώτο pit stop στον 15ο γύρο, καθώς μπήκε πρώτο για αλλαγή ελαστικών. Με αυτόν τον τρόπο, η -μέχρι τότε- διαφορά του από τον Μονεγάσκο των 3,5 δευτ., έπεσε σε μόλις 0,35 δευτ., όταν ο Leclerc βγήκε μπροστά του στον 16ο γύρο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να δούμε πολύ σφιχτή μάχη των δύο πρώτων για τρεις γύρους, με τον Leclerc να κρατείται μπροστά.
Οι μάχες μεταξύ Leclerc και Verstappen
Όταν ξεκίνησε ο δεύτερος γύρος των pit stop, στον 31ο γύρο, ο Verstappen μπήκε και πάλι πρώτος, αλλά αυτή τη φορά ο Leclerc είχε ένα πολύ πιο άνετο προβάδισμα και δεν είδαμε επανάληψη της μάχης. Όλα έδειχναν ότι θα βλέπαμε τους δύο οδηγούς να τερματίζουν με αυτά τα ελαστικά, μέχρι που ο Verstappen μπήκε για τρίτο pit stop στον 44ο γύρο.
Τα highlights
Δύο γύρους αργότερα, η φωτιά στο μονοθέσιο του Pierre Gasly έφερε το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας της σεζόν και ο Leclerc άδραξε την ευκαιρία να μπει και αυτός στα pits για μια ακόμη αλλαγή ελαστικών, βάζοντας μαλακή γόμα. Η επανεκκίνηση στο 51ο είδε τον Leclerc να απομακρύνεται από τον Verstappen, καθώς ο τελευταίος παραπονιόταν στην ενδοεπικοινωνία για πρόβλημα στο τιμόνι. Αυτό το πρόβλημα επιδεινώθηκε και ο Ολλανδός εγκατέλειψε στον 54ο γύρο, παραπονούμενος πως έχασε δύναμη ο κινητήρας του.
Ο Sainz εκμεταλλεύτηκε την εγκατάλειψη του Verstappen και, παρότι σε όλον τον αγώνα δεν είχε την ταχύτητα να ακολουθήσει από κοντά τους Leclerc και Verstappen, ανέβηκε στη δεύτερη θέση, πραγματοποιώντας έτσι ένα ονειρικό ξεκίνημα για ιταλική ομάδα.

Ακριβώς πίσω από τον Sainz ήταν ο Perez, αλλά δύο γύρους μετά την εγκατάλειψη του Verstappen και ο Μεξικανός άρχισε να παραπονιέται για πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος του. Το κακό έγινε χειρότερο για την αυστριακή ομάδα, όταν “κλείδωσε” ο πίσω άξονας της RB18 του Perez στην στροφή 1 του τελευταίου γύρου. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να εγκαταλείψει και να δώσει την τρίτη θέση του στον Hamilton.
Ο επόμενος αγώνας θα διεξαχθεί την ερχόμενη εβδομάδα, το τριήμερο 25-27 Μαρτίου, στη πίστα της Τζέντα στο GP της Σαουδικής Αραβίας.


F1 Imola: Νικητής ο Verstappen με μαγική κίνηση στον πρώτο γύρο
Το 7ο GP της Formula 1 βρήκε νικητή τον Ολλανδό Max Verstappen, ο οποίος στην τρίτη στροφή του πρώτου γύρου, «έκλεψε» την πρωτιά από τον poleman Piastri. Η McLaren θα “περιοριστεί” στο 2-3 (Norris -Piastri), ενώ η «παρουσία» ενός Virtual Safety Car και ενός Safety Car έφερε τα πάνω κάτω στις στρατηγικές των pit stops. Στην τέταρτη θέση θα τερματίσει ο Hamilton που έκανε καλό αγώνα και έδωσε ένα λόγο στους χιλιάδες Tifosi των κερκίδων να πανηγυρίσουν. Ο Albon θα τερματίσει στην 5η θέση και ο Leclerc (φανερά εκνευρισμένος) στην 6η.
Σε έναν αγώνα με αρκετές και καθαρές προσπεράσεις, οι δύο εγκαταλείψεις των Ocon και Antonelli ήρθαν λόγω μηχανική βλάβης και όχι λόγω επαφής. Ο αγώνας πάντως απέκτησε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εντυπωσιακό ρυθμό από την παρουσία του Virtual Safety Car και έπειτα, όπου McLaren και Ferrari έδωσαν… ρέστα.

Το Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari- είναι μια από τις πιο εμβληματικές και τεχνικές πίστες στο καλεντάρι της Formula 1- ξεκίνησε να λειτουργεί το 1950. Το 1952 έγιναν οι πρώτες δοκιμές και το 1953 έγινε ο πρώτος αγώνας, ενώ από το 1988 και μετά η πίστα μετονομάστηκε σε Ίμολα. Το συνολικό μήκος είναι 4.909μ. και οι αγωνιζόμενοι καλύπτουν σε 63 γύρους 309,049χλμ.
Η σειρά εκκίνησης
Ο Oscar Piastri συνεχίζει να γράφει ιστορία καθώς μετά από 4 νίκες σε έξι GP, πήρε μία ακόμη Pole Position, ξεκαθαρίζοντας πως είναι ο φετινός πρωταγωνιστής. Στη δεύτερη θέση ο Max Verstappen και στην τρίτη ο πάντα σταθερός Russell. Την πρώτη 10άδα εκκίνησης στο Grid συμπληρώνουν οι: Norris, Alonso, Sainz, Albon, Stroll, Hadjar, Gasly. Στις θέσεις 11 και 12 οι Leclerc – Hamilton.
Οδηγός του αγώνα
Μια αριστοτεχνική οδήγηση από τον νυν παγκόσμιο πρωταθλητή τον οδήγησε να νικήσει τους οδηγούς της McLaren, που ήταν τα φαβορί πριν από τον αγώνα στην Ίμολα. Μετά την εκπληκτική του προσπέραση στον 1ο γύρο και τη συγκυρία του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, ο απόλυτος ρυθμός του Max Verstappen με την Red Bull άφησε τους αντιπάλους του ανίκανους να αντιδράσουν.
Το κοινό επέλεξε τον Ολλανδό ως οδηγό του αγώνα. Πιο συγκεκριμένα, ο Max Verstappen συγκέντρωσε το 19% των ψήφων, για να ακολουθήσει ο Alex Albon με 14,9%, ο Charles Leclerc με 11%, ο Lewis Hamilton με 9,5% και ο Oscar Piastri με 9,3%.
Τελική κατάταξη: Verstappen – Norris – Piastri – Hamilton – Albon – Leclerc- Russell – Sainz – Hadjar – Tsunoda – Alonso – Hulkenberg – Gasly – Lawson – Stroll – Colapinto – Bearman- Bortoleto.
Εγκατέλειψαν οι: Antonelli – Ocon
Επόμενος αγώνας
Ο αγώνας στην Ίμολα ήταν ο πρώτος από τους τρεις συνεχόμενους, με την Formula 1 να διανύει περίπου 500 χλμ. και να κατευθύνεται δυτικά, καθώς από τον Άγιο Μαρίνο ακολουθεί το Grand Prix του Μονακό στους διάσημους δρόμους του πριγκιπάτου, με τον αγώνα να διεξάγεται το επόμενο Σαββατοκύριακο, 23-25 Μαΐου.
