Moto

10 May, 2024 Ώρα 08:01

MotoGP Le Mans: καλώς ήρθατε στην Γαλλία!

Thumbnail

Το Le Mans έχει φιλοξενήσει Grand Prix 36 φορές, συμπεριλαμβανομένου του Grand Prix “Vitesse du Mans” το 1991, που είναι η μόνη χρονιά που δύο GP έχουν διεξαχθεί στη Γαλλία την ίδια χρονιά. Το Le Mans φιλοξένησε το πρώτο του GP το 1969, όταν τον Αγώνα των 500cc κέρδισε ο Giacomo Agostini, ο οποίος πέρασε όλους τους άλλους αναβάτες στον Αγώνα με την MV Agusta. Το 2019 ήταν η 50ή επέτειος του πρώτου GP στο Le Mans.

Close

Αυτή είναι η 25η συνεχόμενη χρονιά που το Le Mans φιλοξενεί Grand Prix μοτοσυκλέτας, ξεκινώντας το 2000. Εκτός από το Le Mans, υπήρξαν άλλες επτά πίστες που έχουν φιλοξενήσει το Γαλλικό GP: Paul Ricard (13 φορές), Clermont-Ferrand ( 10), Nogaro (2), Reims (2), Rouen (2), Albi (1), Magny-Cours (1).

Πέντε Γάλλοι αναβάτες έχουν κερδίσει Grand Prix στο Le Mans: Jean Auréal (125cc – 1969), Guy Bertin (125cc – 1979), Patrick Fernandez (350cc – 1979), Mike Di Meglio (125cc – 2008) και Louis Rossi (Moto312TM – 2 ).

Close

Το καλύτερο αποτέλεσμα στο MotoGP™ για έναν Γάλλο αναβάτη στο Le Mans είναι με τον Johann Zarco που κατέλαβε τη δεύτερη θέση το 2017 και το 2021. Τα άλλα βάθρα κορυφαίας κατηγορίας για Γάλλους αναβάτες στο Le Mans είναι: Zarco (3ος το 2023), Fabio Quartararo (3ος το 2021) , Christian Sarron (3ος το 1987) και Raymond Roche (2ος το 1985).

Από τους 22 Αγώνες MotoGP™ που διεξήχθησαν στο Le Mans, οι 11 είτε ξεκίνησαν σε συνθήκες βροχής είτε άρχισε να πέφτει βροχή κατά τη διάρκεια του Αγώνα. Τα χρόνια που ο Αγώνας MotoGP™ διεξήχθη υπό στεγνές συνθήκες στο Le Mans είναι 2004, 2010, 2011, 2014-2019, το 2022 και το 2023.

Close

Οι πιο επιτυχημένοι αναβάτες στο Le Mans

Jorge Lorenzo 6 (5 x MotoGPTM, 1 x 250cc) – Marc Marquez 4 (3 x MotoGP™, 1 x Moto2™) – Tom Lüthi 4 (2 x Moto2™, 2 x 125cc) – Dani Pedrosa 4 (1 x MotoGP™, 2 x 2 , 1 x 125cc) – Valentino Rossi 3 x MotoGP™ – Maverick Viñales 3 (1 x MotoGP™, 1 x Moto3™, 1 x 125cc) – Freddie Spencer 3 (2 x 500cc, 1 x 250cc)

ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΟ LE MANS (114):

22 MotoGP™, 14 500cc, 2 350cc, 14 Moto2™, 22 250cc, 12 Moto3™, 22 125cc, 1 80cc, 5 50cc

ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΤΟ LE MANS: ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Περισσότερες νίκες: Honda 15 – Yamaha 10 – Suzuki 5 – Ducati 4 – MV Agusta 2

10 αναβάτες στο grid του MotoGP™ έχουν βάθρα στο Le Mans στην κατηγορία: Marc Marquez (4), Johann Zarco (3), Maverick Viñales (2), Jack Miller (2), Enea Bastianini (1), Aleix Espargaro (1), Alex Marquez (1), Fabio Quartararo (1), Jorge Martin (1) και Marco Bezzecchi (1).

5 αναβάτες στο grid του MotoGP™ έχουν pole position στο Le Mans στην κατηγορία: Marc Marquez (4), Fabio Quartararo (2), Francesco Bagnaia (2), Johann Zarco (1), Maverick Viñales (1).

ΤΙ ΘΑ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΝ…

1954 – Τόσο ο Johann Zarco όσο και ο Fabio Quartararo θα στοχεύουν να γίνουν ο κάθε ένας ο πρώτος Γάλλος αναβάτης που θα κατακτήσει μια νίκη πρώτης κατηγορίας στην έδρα του από τον Pierre Monneret στη Reims το 1954. Ο Jacques Collot τερμάτισε 3ος σε αυτόν τον Αγώνα, που ήταν η πρώτη φορά που δύο Γάλλοι αναβάτες μοιράστηκαν ένα βάθρο της κορυφαίας κατηγορίας.

931 – Εάν ο Marc Marquez κερδίσει τον Αγώνα Grand Prix, θα σηματοδοτηθούν 931 ημέρες από την τελευταία του νίκη στο Emilia-Romagna GP του 2021. Για τα στατιστικά, υπήρξαν 581 ημέρες μεταξύ της νίκης του στη Βαλένθια το 2019, η οποία ήταν η τελευταία του πριν υποστεί τον τραυματισμό του στο χέρι στη Χερέθ το 2020, και την επόμενη νίκη του στο γερμανικό GP του 2021.

65 – Εάν τουλάχιστον μία Ducati προκριθεί στην πρώτη τριάδα, θα είναι ο 65ος συνεχόμενος Αγώνας που ένας αναβάτης Ducati ξεκινά στην πρώτη σειρά, εκτείνοντας μέχρι τη Βαλένθια το 2020.

51 – Η Ducati βρίσκεται σε ένα σερί 50 διαδοχικών Αγώνων GP με τουλάχιστον έναν αναβάτη στο βάθρο. Αν ανέβουν στο βάθρο αυτό το Σαββατοκύριακο, θα επεκτείνουν το ρεκόρ τους στο 51.

19 – Ο Pedro Acosta θα είναι 19 ετών και 353 ημερών την Κυριακή, οπότε αν κερδίσει το Γαλλικό GP, θα γίνει ο νεότερος νικητής της πρώτης κατηγορίας, παίρνοντας το ρεκόρ από τον Marc Marquez (20 ετών 63 ημερών στο Όστιν το 2013) .

6 – Υπάρχουν έξι αναβάτες στο grid που θα μπορούσαν να κερδίσουν την παρθενική τους νίκη στο MotoGP™ αυτό το Σαββατοκύριακο: Alex Marquez, Raul Fernandez, Luca Marini, Takaaki Nakagami, Augusto Fernandez και ο νεοφερμένος Pedro Acosta.

6 – Εάν ένας αναβάτης εκτός από τους M. Marquez (2019), Petrucci (2020), Miller (2021), Bastianini (2022) ή Bezzecchi (2023) κερδίσει τον Αγώνα MotoGP™, θα είναι οι 6 διαφορετικοί νικητής σε έξι Grands Prix στην κορυφαία κατηγορία στο Le Mans.

1 – Οι αναβάτες της KTM/GASGAS και της Aprilia θα μπορούσαν να δώσουν στο εργοστάσιό τους μια παρθενική νίκη στην κορυφαία κατηγορία στο Le Mans.

14 Apr, 2025 Ώρα 13:32

MotoGP Qatar: Marquez εναντίον Viñales, ωραία μάχη και μετά η ποινή!

Thumbnail

Ο 4ος Αγώνας του MotoGP του 2025 έγινε στην πίστα του Κατάρ, υπό το φως των προβολέων, ως είθισται από το 2008 και μετά. ο νικητής του Αγώνα Sprint, o Marc Marquez δεν επικράτησε όσο εύκολα αναμενόταν, καθώς η έκπληξη ήρθε από τον Maverick Vinales και την ΚΤΜ, που μάλιστα προσπέρασε τον ΜΜ93 και προηγήθηκε για κάποιο διάστημα του Αγώνα.

Close

Όμως ο νέος πρωτοπόρος του Πρωταθλήματος επικρατεί τελικά του “Top Gun”, αλλά μια ποινή μετά τον Αγώνα για μικρότερη του επιτρεπτού πίεση ελαστικών ρίχνει τον #12 πίσω στην κατάταξη, με τον Morbidelli να ανεβαίνει στο βάθρο

Το διπλό στην Ντόχα – ποιος το περίμενε; Ίσως κάποιοι, αλλά όχι ο Marc Marquez (Ducati Lenovo Team). Κι όμως, αυτό ακριβώς συνέβη για τον #93, καθώς μια ξέφρενη μάχη στο MotoGP εκτυλίχθηκε στο Grand Prix του Κατάρ, με τον Maverick Viñales να εξασφαλίζει το πρώτο του βάθρο με τα χρώματα της Red Bull KTM Tech3 – ή έτσι πιστεύαμε πριν την ποινή. Ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) ανέκαμψε στην 3η θέση μετά από ένα απογοητευτικό Σάββατο, ενώ δράμα εξελίχθηκε για τον Alex Marquez (BK8 Gresini Racing MotoGP), ο οποίος αναγκάστηκε να αρκεστεί στην 7η – που αργότερα έγινε 6η.

Close

Όλα αυτά εξαιτίας μιας ποινής μετά τον Αγώνα – και μετά την Απονομή – η οποία δόθηκε στον Viñales για πίεση ελαστικών, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι αναβάτες που πήραν βαθμούς να ανεβαίνουν μία θέση. Έτσι, ο Franco Morbidelli (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) προωθήθηκε στην 3η – και φυσικά, ο Bagnaia στην 2η. Τα +16 δευτερόλεπτα έριξαν τον Viñales στην 14η.

 

Close

 

ΕΝΑ ΞΕΦΡΕΝΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ

Ο Marc Marquez ήταν αυτός που πήρε την πρωτοπορία στη στροφή 1, αλλά καθώς οι αναβάτες έβγαιναν από την 1η στροφή, υπήρξε επαφή ανάμεσα στον #93 και τον αδελφό του Alex Marquez, με ένα από τα δύο πλαϊνά πτερύγια της ουράς να φεύγει από το πίσω μέρος της κόκκινης Ducati και το άλλο να έχει εξασθενίσει στη βάση του δημιουργώντας ταλαντώσεις από τον αέρα. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Morbidelli να πάρει το προβάδισμα στη στροφή 2, ενώ ο Viñales έκανε τη ζωή δύσκολη στον Alex Marquez. Ο Top Gun ήταν στην 3η θέση στη γρήγορη στροφή 3, αλλά ο Marquez απάντησε, κολλώντας ξανά πίσω από τον μεγαλύτερο αδερφό του.

Το προβάδισμα του Morbidelli έφτασε στα 0.8s στην αρχή του 3ου γύρου, καθώς ο Bagnaia είχε ξεκινήσει καλά. Ο νικητής του GP της Αμερικής ανέβηκε στην 6η θέση, πριν υπάρξει νέα επαφή! Ο Alex Marquez προσπάθησε να περάσει ξανά τον Fabio Di Giannantonio (Pertamina Enduro VR46 Racing Team) στη στροφή 12, αλλά έκανε λάθος εκτίμηση. Και οι δύο βγήκαν εκτός γραμμής, με τον Marquez να πέφτει στην 7η και τον άτυχο Di Giannantonio να υποχωρεί στην 21η. Για το συμβάν, ο Alex Marquez πήρε ποινή μεγαλύτερου γύρου.

Στο μεταξύ, ο Bagnaia ήταν σε άνοδο. Στα φρένα για τη στροφή 1 στον 5ο γύρο, πέρασε με άνεση τον Marc Marquez και ανέβηκε στη 2η θέση. Αυτό άφησε τον πρωτοπόρο του Πρωταθλήματος 3ο, τον Viñales 4ο, ενώ ο Johann Zarco (LCR Honda Castrol) ήτανε στην 5η θέση, με τους Fermin Aldeguer και Alex Marquez στην 6η και 7η αντίστοιχα.

 

 

Στον 6ο γύρο, ο Α.Marquez ολοκλήρωσε την ποινή του και έπεσε από την 6η στην 12η θέση, 4.9” πίσω από τον Morbidelli. Μπροστά, ο Marc Marquez πέρασε ξανά τον Bagnaia για την 2η με 16 γύρους να απομένουν, ενώ πίσω τους, ο Viñales σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του Αγώνα καθώς το προβάδισμα του Morbidelli μειωνόταν. Ο Viñales στο τέλος του 7ου γύρου, πέρασε τον Bagnaia για την 3η και έθεσε στόχο να φτάσει τον Marquez.

 

 

VIÑALES ΠΡΩΤΟΣ, Ο MARQUEZ ΑΠΑΝΤΑ

Και με 13 γύρους να απομένουν, ο Viñales επικράτησε της 2ης εργοστασιακής Ducati. Εντυπωσιακή εμφάνιση από τον αστέρα της Tech3, και έναν γύρο αργότερα, πέρασε 1ος. Ίδιο σημείο, ίδιο αποτέλεσμα. Ο Morbidelli έχασε την πρωτοπορία για πρώτη φορά, και ο Marquez πέρασε επίσης τον Ιταλό. Ο Bagnaia πάλευε να περάσει τον Morbidelli, με τους δύο να αλλάζουν θέσεις πέντε φορές στον 11ο γύρο από τους 22 – αλλά αυτό τους κόστισε σε χρόνο. Ο Bagnaia ήταν 0.9s πίσω από τον Marquez.

Ο Zarco ήταν ο επόμενος που πέρασε τον Morbidelli για την 4η, και ο Ιταλός άρχισε αμέσως να χάνει έδαφος. Με οκτώ γύρους να απομένουν, ο Viñales κρατούσε ακόμη τον Marquez πίσω του, με τον Pecco 0.8s πίσω από τους δύο πρώτους. Τότε ήρθε το λάθος. Ο Viñales βγήκε λίγο εκτός στη στροφή 6 και ο Marquez εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία για να πάρει την πρωτοπορία με 7 γύρους να απομένουν. Τι μπορούσαν να κάνουν τώρα ο Viñales και ο Pecco;

ΞΕΣΠΑΣΜΑ – MARC MARQUEZ

Ο Marquez ήταν ο ταχύτερος από τους τρεις πρώτους, αλλά μόλις ένα δέκατο πιο γρήγορος από τον Bagnaia. Ωστόσο, ο Viñales ήταν 0.3s πιο αργός από τον Marquez στον 17o γύρο – μήπως άρχιζε η KTM να ξεμένει από πρόσφυση; Όχι – ήταν ο Marquez που βρήκε ρυθμό. Ο ταχύτερος γύρος του Αγώνα ανήκε στον έξι φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή MotoGP – δύο δέκατα ταχύτερος από τον Viñales και επτά από τον Pecco.

 

 

Τρεις γύροι να απομένουν. Ένας ακόμα ταχύτερος γύρος για τον Marquez και ο #93 άνοιξε τη διαφορά στο ένα δευτερόλεπτο, με τον Bagnaia να μένει 1.4s πίσω από τον Viñales. Στον τελευταίο γύρο, τίποτα δεν άλλαξε. Ο Marquez προηγήθηκε του Viñales κατά 1.5s, ο Bagnaia ήταν άνετα 3ος και, όπως αναμενόταν, με την καρό σημαία να πέφτει, ο Marc Marquez επέστρεψε δυναμικά μετά την απογοήτευση στο Austin. Για πρώτη φορά από το 2014, πήρε νίκη στο Κατάρ και ενίσχυσε τη θέση του στην κορυφή του Πρωταθλήματος, ενόψει Χερέθ.

Η 2η θέση του Viñales είναι τεράστια ώθηση για την KTM – τι αγώνας από τον Top Gun στην Ντόχα. Ο Bagnaia θα απογοητεύτηκε που έχασε έδαφος στη μάχη του Τίτλου, αλλά μετά από ένα μέτριο Σάββατο, η ανάκαμψη στην 3η θέση ήταν καλή δουλειά για τον Ιταλό.

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΡ

Ο Morbidelli κατάφερε να παλέψει ως το τέλος για την 4η θέση, αλλά όπως αναφέραμε, αυτή έγινε 3η μετά την ποινή, ενώ ο Zarco άντεξε τις προσπάθειες του Aldeguer και πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της Honda στην 4η. Ο Aldeguer σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα καριέρας στην 5η. Η ανάκαμψη του Alex Marquez τον έφερε στην 6η – πολύ καλή δουλειά από τον Ισπανό, αλλά το σερί βάθρων σταματά.

Ξεκινώντας από την πρώτη σειρά για πρώτη φορά από το 2023, ο Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) κατέλαβε την 7η, μπροστά από τον Pedro Acosta (Red Bull KTM Factory Racing), τον Marco Bezzecchi (Aprilia Racing) και τον Luca Marini (Honda HRC Castrol) – ο Ιταλός έκλεισε τη δεκάδα.

Ο Enea Bastianini (Red Bull KTM Tech3) πήρε την 11η, ο Alex Rins (Monster Energy Yamaha MotoGP) τερμάτισε στην 12η, ενώ οι Brad Binder (Red Bull KTM Factory Racing), Viñales μετά την ποινή και Ai Ogura (Trackhouse MotoGP Team) πήραν τους τελευταίους βαθμούς.

Δυστυχώς, η επιστροφή του Jorge Martin (Aprilia Racing) στο Grand Prix της Κυριακής έληξε πρόωρα, καθώς ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής είχε μία πτώση. Ο #1 μεταφέρθηκε στο ιατρικό κέντρο και στη συνέχεια σε τοπικό νοσοκομείο. Η Aprilia ενημέρωσε για θλάσεις και κατάγματα στα πλευρά, με τον Martin να παραμένει στο νοσοκομείο.

 

 

ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ: ΧΕΡΕΘ

Για τον Marquez στην κορυφή, αυτό ήταν η έβδομη νίκη σε οκτώ Αγώνες. Και τώρα, έρχεται η επιστροφή στην πατρίδα. Ο Marc Marquez προηγείται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP πριν από το Ισπανικό GP και σίγουρα στην Χερέθ θα επικρατεί εορταστική ατμόσφαιρα. Το ερώτημα είναι: μπορεί κάποιος να σταματήσει την πορεία του #93;

Από την άλλη μεριά οι οργανωτές δέχονται κριτική για το ότι η διαδικασία ελέγχου της πίεσης των ελαστικών είναι χρονοβόρα, χρειάζονται περίπου 40′ λεπτά και έτσι η απονομή γίνεται με άλλους οδηγούς και άλλοι τελικά παίρνουν τα Κύπελλα. Κάπως πρέπει να το αλλάξουν!

Τα αποτελέσματα του Αγώνα και η βαθμολογία πρωταθλήματος στους παρακάτω πίνακες:

Race Classification for QAT MotoGP RAC

World Championship Team for QAT MotoGP RAC