Rally

17 Jun, 2018 Ώρα 20:17

ERC Cyprus Rally 2018: Ο Σίμος Γαλαταριώτης κερδίζει επάξια το Cyprus Rally με κλάσματα δευτερολέπτου διαφορά από τον δεύτερο!

Thumbnail

Ένα συναρπαστικό Σαββατοκυρίακο με μεγάλες μάχες για τον τίτλο του νικητή είχαμε στο Ράλι Κύπρος με τον Σίμο Γαλαταριώτη να μας χαροποιεί ιδιαίτερα!

Όλοι οι οδηγοί μας χάρισαν πλούσιο θέαμα με τους χρόνους να παίζουν σε διαφορά χιλιοστών. Χρόνοι που θυμίζουν αγώνες F1 και kart! 

Close

Το αγωνιστικό μέρος ξεκίνησε από το πρωί της Παρασκευής 15 Ιουνίου με τα ελεύθερα δοκιμαστικά αλλά και την κατατακτήρια ειδική διαδρομή που καθόρισε τη σειρά εκκίνησης των διαγωνιζομένων στον αγώνα. Αυτή έγινε σε μια διαδρομή 6.33 χιλιομέτρων λίγο έξω από τη Λάρνακα. Στη συνέχεια, και συγκεκριμένα παρά το κάστρο στις Φοινικούδες, έγινε η εκδήλωση για την επιλογή θέσης εκκίνησης από τους διαγωνιζόμενους ενώ στις 19:00 έγινε η εορταστική εκκίνηση του αγώνα στο παραλιακό μέτωπο της Λάρνακας

 

Close

 

Close

Το καθαρά αγωνιστικό κομμάτι ξεκίνησε το Σάββατο 16 Ιουνίου όπου τα πληρώματα κάλυψαν έξι ειδικές διαδρομές (τρεις επαναλαμβανόμενες) μήκους 94,34 χιλιομέτρων.

Σήμερα Κυριακή τα πληρώματα ξεκίνησαν για τις υπόλοιπες επτά ειδικές διαδρομές του αγώνα. Ξεχώρισαν φυσικά η Super Special Stage που διεξάχθηκε για άλλη μια χρονιά στους δρόμους της κεντρικής Λευκωσίας. Η αγωνιστική μέρα ξεκίνησε με τη γρήγορη και θεαματική ειδική στο Γέρι μήκους 22,00 συνολικά χιλιομέτρων και ακολούθησε η Psaltis Eneos Super Special Stage στη Λευκωσία. Στη συνέχεια ακολούθησαν οι ειδικές στη Λάγια και τα Λεύκαρα μήκους 12,67 και 19,82 χιλιομέτρων αντίστοιχα. Μετά το σέρβις στη Λάρνακα οι διαδρομές είχαν επανάληψη με εξαίρεση την Super Special Stage που έγινε μόνο μια φορά. Λόγω ατυχημάτος ακυρώθηκε η ειδική SS11.

 

 

Μεγάλος νικητής του αγώνα ο δικός μας Σίμος Γαλαταριώτης ο οποίος με συνοδηγό τον Αντώνη Ιωάννου έφεραν το έπαθλο στη Κύπρο μας μετά απο 10 χρόνια. Με διαφορά 0:00,6 του δευτερολέπτου ο Bruno Magalhaes τους ακολούθησε στη 2η θέση και ο Norbert Herczig στη τρίτη. 

 

 

Το φετινό Ράλι Κύπρος ήταν γεμάτο από ανατροπές, με τις εναλλαγές στην κορυφή να σημειώνονται μέχρι και την τελευταία ειδική. Χαρακτηριστικά στη διάρκεια του αγώνα η πρώτη θέση της γενικής άλλαξε χέρια έξι φορές. Η πρώτη μεγάλη ανατροπή της σημερινής ημέρας σημειώθηκε στην ένατη ειδική όταν ο πρωτοπόρος του αγώνα Juuso Nordgren ανέτρεψε το Skoda Fabia στην πρώτη στροφή, ενώ στην αμέσως επόμενη εγκατέλειψε ύστερα από σύγκρουση με πολιτικό αυτοκίνητο που εισήλθε στην ειδική. Η εγκατάλειψη του Φιλανδού έφερε τον Γαλαταριώτη στην πρωτοπορία για δύο ειδικές, μέχρι που ο πολυνίκης του εθνικού μας αγώνα κατάφερε να καλύψει τη διαφορά που τους χώριζε και να πάρει αυτός την πρωτοπορία. Ωστόσο, ένα σκασμένο ελαστικό στο Ford Fiesta R5 του Al Attiyah του στοίχισε πολύτιμα λεπτά ρίχνοντας τον στην τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης. «Πίστευα ότι μπορούσαμε να κερδίσουμε, είμαι πολύ ικανοποιημένος», δήλωσε ο Γαλαταριώτης, o οποίος και αυτός τερμάτισε με δύο σκασμένα ελαστικά την τελευταία ειδική. Αντίθετα ο Al Attiyah ανέφερε ότι αναγκάστηκε να σταματήσει για να αλλάξει το ελαστικό «διαφορετικά θα καταστρέφαμε το αυτοκίνητο», δήλωσε.

Στην πέμπτη θέση της γενικής το τουρκικό δίδυμο με τους Avcioglu και Korkmaz στο τιμόνι άλλου ενός Skoda Fabia R5 ενώ τους ακολούθησαν οι Τσέχοι Stajf και Ehlova επίσης με Skoda Fabia R5. Έβδομοι οι Ούγγροι Botka και Mesterhazi, μπροστά από τους Von Thurn und Taxis και Degandt με Fabia R5. Δεύτερο Κυπριακό πλήρωμα οι Χρίστος Δημοσθένους και Πάμπος Λαός με Mitsubishi Lancer Evo X, κατακτώντας ταυτόχρονα και την τρίτη θέση για το πρωτάθλημα Μέσης Ανατολής. Τη δεκάδα και το βάθρο των κυπριακών πληρωμάτων συμπληρώνουν οι Παντελή και Χριστοδούλου με άλλο ένα «δεκάρι» Lancer Evo. Παρά την αποχώρησή του, ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας κατάφερε τερματίσει στην 11η θέση και στην τέταρτη θέση μεταξύ των κυπριακών πληρωμάτων. Με συνοδηγό τον Χρυσοστόμου και στο τιμόνι ενός Citroen DS3 R5 κατάφερε να πετύχει τον πρώτο χρόνο στην ENEOS Golden Stage που ήταν η τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα. Ο Τσουλόφτας ήταν και ο νικητής στην μάχη των Golden Stage με τον καλύτερο συνολικά χρόνο, παίρνοντας το χρηματικό έπαθλο των €4.000 αφού κέρδισε και την πρώτη θέση ανάμεσα στα κυπριακά πληρώματα.

 

 

Παντελή και Χριστοδούλου επίσης κέρδισαν επάξια την κατηγορία ERC2. Οφείλουμε να πούμε ότι μετά το Rally Ακρόπολις έχουν επιστρέψει πολύ πιο δυναμικό σαν πλήρωμα. Στην ίδια κατηγορία τους ακολούθησαν οι Ποσείδιας -Δαμιανού και στην τρίτη θέση οι Alonso - Monasterolo. 

 

 

Την πρώτη θέση στην δικίνητη κατηγορία κέρδισε το γαλλικό δίδυμο με τους Pellier και Combre με Peugeot 208 Vti κερδίζοντας το χρηματικό έπαθλο των €2.000. Πρώτοι στην δικίνητη κατηγορία από τα κυπριακά πληρώματα τερμάτισαν οι Παναγιωτής και Ανδρέας Ξενοφώντος με Honda Civic Type R. Πίσω τους τερμάτισαν οι Τελεβάντος και Σταύρου με Ford Fiesta R2.

 

 

Φοβερά περάσματα και αξιέπαινα έκαναν όμως όλοι οι Κύπριοι. Θυμίζουμε τους Αλέξανδρο Τσουλόφτα, Πέτρο Παντελή, Πολυκάρπου, Μανούρη, Δημοσθένους, Λαό και άλλους πολλούς οι οποίοι πραγματικά άντεξαν μέχρι το τέλος και προσέφεραν απίστευτο θέαμα!

Δείτε τα αποτελέσματα εδώ.

12 Sep, 2025 Ώρα 11:48

WRC Rally Chile Bio Bío 2025: Τέσσερις διεκδικητές του φετινού παγκόσμιου τίτλου στο WRC ξεκινούν ένα δύσκολο αγώνα στη Λατινική Αμερική

Thumbnail

Σήμερα, Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου ξεκινάει ο 11ος από τους 14 γύρους του παγκοσμίου πρωταθλήματος WRC. Τα πληρώματα της πρώτης (WRC) και δεύτερης κατηγορίας (WRC2) μετά τον αγώνα στην Παραγουάη πέρασαν την οροσειρά των Άνδεων και μεταφέρθηκαν στη Χιλή όπου εκεί ξεκινάει σήμερα ο δεύτερος αγώνας που γίνεται στην Λατινική Αμερική.

Close

Οι δρόμοι στις ειδικές διαδρομές είναι βατοί και σε γενικές γραμμές καλύτεροι από όσο περίμεναν τα πληρώματα. Όμως υπάρχουν παγίδες και αρκετές δυσκολίες. Για παράδειγμα χθες έβρεχε οπότε αλλάζει η στρατηγική τόσο όσον αφορά τις γόμες όσο και οι σημειώσεις που έγιναν με στεγνό χώμα.

Υπάρχουν ακόμη σε κάποιες ειδικές δένδρα και ομίχλη. Ένα λάθος στο βρεγμένο χώμα αρκεί για να καταλήξει το αυτοκίνητο στην πυκνή βλάστηση. Στο Ράλλυ στη Χιλή υπάρχουν αρκετές τυφλές και «κυματιστές» στροφές.

Close

 

Close

 

Στη Χιλή γίνεται ο προτελευταίος χωμάτινος αγώνας. Υπάρχει ακόμη ένας – ο τελευταίος στο φετινό πρωτάθλημα στη Σαουδική Αραβία- και μεσολαβούν δύο ασφάλτινοι. Ένας στην Κεντρική Ευρώπη και ένας στην Ιαπωνία.

 

Να δούμε λίγο τη βαθμολογία.

Οι Elfyn Evans- Scott Martin (Toyota GR Yaris Rally) προηγούνται με 198 βαθμούς. Ξεκινούν πρώτοι στη Χιλή και «ανοίγουν» το δρόμο στους υπόλοιπους.

Στην συνέχεια με 191 βαθμούς ακολουθούν οι Kalle Rovanpera – Jonne Halttunen (Toyota GR Yaris Rally 1). Με διαφορά μόλις δύο βαθμών, 189 βαθμούς ακολουθούν οι Sebastien Ogier- Vincent Landais (Toyota GR Yaris Rally 1).

Οι τέταρτοι που μπορούν να διεκδικήσουν τίτλο είναι οι Ott Tanak- Martin Jarveoja Estonia (Hyundai i20 Rally1) με 180 βαθμούς.

Θα μπορούσαμε να εντάσσαμε στους διεκδικητές του φετινού τίτλου τους περσινούς παγκόσμιους Thierry Neuville- Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 Rally1) που έχουν 150 βαθμούς. Το γεγονός ότι βρίσκονται 48 βαθμούς πίσω από τους Elfyn Evans- Scott Martin θεωρείται αδύνατον να γίνει ανατροπή. Λάθη με τόσο έμπειρα πληρώματα δεν γίνονται. Και αυτό οι Βέλγοι το γνωρίζουν πολύ καλά.

Αντίθετα για τα τέσσερα πρώτα πληρώματα που οι διαφορές είναι μικρές, εύκολα γίνονται οι ανατροπές.

Χθες έγινε το shakedown μήκους 6.79 χλμ. Οι χρόνοι δεν μετρούν στον αγώνα. Όμως παίρνουμε μια γεύση. Πιο γρήγοροι με χρόνο 3.21.5 ήταν οι Εσθονοί Tanak-Jarveoja. Ένα δευτερόλεπτο πιο αργοί (3.21.6) ήταν οι Rovanpera-Halttunen και τρίτοι με χρόνο 3.21.8 ήταν οι Εvans-Martin. Οι Ogier-Landais έκαναν 3.22.9 και οι Andrien Fourmoux- Alefandre Coria (Hyundai i20 Rally1) «έγραψαν» 3.23.1

Η πραγματική μάχη όμως ξεκινάει σήμερα. Στον αγώνα έχουν δηλώσει 49 πληρώματα. Όμως στο shakedown, τέσσερα πληρώματα δεν εμφανίσθηκαν. Στον αγώνα όμως δήλωσαν ότι θα συμμετέχουν.

Οι αγωνιζόμενοι από σήμερα μέχρι και την Κυριακή θα κάνουν 16 χωμάτινες ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 306.76 χλμ.

Στη Χιλή για τους Elfyn Evans- Scott Martin που ξεκινούν πρώτοι, τα πράγματα θα είναι δύσκολα αν βρέχει. Αυτοί που θέλουν τη βροχή γιατί σίγουρα θα ευνοηθούν από τη θέση που ξεκινούν είναι οι Γάλλοι. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Ogier ξέρει και διαλέγει τις σωστές γόμες. Και είναι και κάτι ακόμη. Έχει 8 παγκόσμιους τίτλους και πριν αποσυρθεί από το WRC θέλει να κάνει 9 τους τίτλους του.