F1

29 May, 2017 Ώρα 09:05

Πρώτο «1-2» μετά από 7 χρόνια για Ferrari

Thumbnail

Για πρώτη φορά, μετά τη Γερμανία το 2010, η Ferrari έκανε το 1-2 στον αγώνα του Μονακό, που ήταν το 90ό στην ιστορία της. Η νίκη του Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν μεγάλης σημασίας για τη Ferrari, όχι μόνο για βαθμολογικούς λόγους. Η Scuderia κατάφερε να σπάσει την... κατάρα του Μονακό, καθώς είχε να κερδίσει εκεί από το 2001 και τον Μίκαελ Σουμάχερ.

Close

Μάλιστα, τότε είχε γίνει ξανά το 1-2, αφού ο Ρούμπενς Μπαρικέλο είχε έρθει δεύτερος. Αυτή τη φορά ήταν ξανά ένας Γερμανός που έφερε το κόκκινο μονοθέσιο στην πρώτη θέση στο Μόντε Κάρλο κι ένας Φινλανδός, ο Κίμι Ραϊκόνεν, στη δεύτερη για να κάνει και πάλι το 1-2 για την ομάδα του Μαρανέλο. Στην τρίτη θέση του βάθρου ο Daniel Ricciardo, ενώ ακολουθούν οι Valtteri Bottas, Max Verstappen, Carlos Sainz, Lewis Hamilton, Romain Grosjean, Felipe Massa και ο Kevin Magnussen που ολοκληρώνει τη βαθμολογούμενη 10άδα.

 

Close

 

Αυτό ήταν το 90ό στην ιστορία της Ferrari, καθώς και το πρώτο, μετά από 6 χρόνια, 10 μήνες και 3 ημέρες. Ήταν στις 25 Ιουλίου 2010 στη Γερμανία, όταν ο Φερνάντο Αλόνσο έπαιρνε τη νίκη και ο Φελίπε Μάσα ερχόταν δεύτερος.

Close

Από εκεί και πέρα, αυτό είναι το πρώτο 1-2 των Φέτελ, Ραϊκόνεν ως ομόσταυλοι, ενώ ο Iceman έχασε την ευκαιρία για την πρώτη του νίκη, μετά την Αυστραλία το 2013. Τέλος, να σημειωθεί ότι ο Φέτελ ψηφίστηκε ως ο «Οδηγός της Ημέρας», τη στιγμή που είναι αξιοσημείωτο πως ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής δεν έχει πέσει φέτος κάτω από τη δεύτερη θέση.

 

 

 

Αποτελέσματα

ΘέσηNoΟδηγόςΟμάδαΓύροιΔιαφοράΒαθμοί
15Sebastian VettelFerrari781:44:44.34025
27Kimi RaikkonenFerrari78+3.145s18
33Daniel RicciardoRed Bull78+3.745s15
477Valtteri BottasMercedes78+5.517s12
533Max VerstappenRed Bull78+6.199s10
655Carlos SainzToro Rosso78+12.038s8
744Lewis HamiltonMercedes78+15.801s6
88Romain GrosjeanHaas78+18.150s4
919Felipe MassaWilliams78+19.445s2
1020Kevin MagnussenHaas78+21.443s1
1130Jolyon PalmerRenault78+22.737s0
1231Esteban OconForce India78+23.725s0
1311Sergio PerezForce India78+39.089s0
1426Daniil KvyatToro Rosso71Εγκατέλειψε0
1518Lance StrollWilliams71Εγκατέλειψε0
2Stoffel VandoorneMcLaren66Εγκατέλειψε0
9Marcus EricssonSauber63Εγκατέλειψε0
22Jenson ButtonMcLaren57Εγκατέλειψε0
94Pascal WehrleinSauber57Εγκατέλειψε0
27Nico HulkenbergRenault15Εγκατέλειψε0

Advertisement

Βαθμολογία Οδηγών

ΘέσηΟδηγόςΟμάδαΒαθμοί
1Sebastian VettelFerrari129
2Lewis HamiltonMercedes104
3Valtteri BottasMercedes75
4Kimi RaikkonenFerrari67
5Daniel RicciardoRed Bull52
6Max VerstappenRed Bull45
7Sergio PerezForce India34
8Carlos SainzToro Rosso25
9Felipe MassaWilliams20
10Esteban OconForce India19
11Nico HulkenbergRenault14
12Romain GrosjeanHaas9
13Kevin MagnussenHaas5
14Pascal WehrleinSauber4
15Daniil KvyatToro Rosso4
16Jolyon PalmerRenault0
17Marcus EricssonSauber0
18Lance StrollWilliams0
19Fernando AlonsoMcLaren0
20Antonio GiovinazziSauber0
21Stoffel VandoorneMcLaren0

Advertisement

Βαθμολογία Κατασκευαστών

ΘέσηΟμάδαΒαθμοί
1Ferrari196
2Mercedes179
3Red Bull97
4Force India53
5Toro Rosso29
6Williams20
7Renault14
8Haas14
9Sauber4
10McLaren0

 

04 Dec, 2025 Ώρα 08:31

Επισημοποιήθηκαν οι συνθέσεις των 11 ομάδων της F1 για το 2026

Thumbnail

Με την ανακοίνωση των ενδεκάδων των Red Bull και Racing Bulls, το grid του 2026 έχει επιτέλους ολοκληρωθεί. Ποιες ομάδες έχουν αλλάξει, λοιπόν, και ποιες ομάδες παραμένουν με τους τρέχοντες οδηγούς τους ενόψει μιας σεζόν όπου υπάρχει μια πολύ μεγάλη ανατροπή στους κανονισμούς; 

Close

McLaren: Lando Norris και Oscar Piastri

Η McLaren έχει αμετάβλητο δίδυμο οδηγών, καθώς παραμένει με τους Norris και Piastri για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά. Ο Norris θα μπει στην έβδομη σεζόν του, έχοντας οδηγήσει μόνο για τη McLaren από τότε που εντάχθηκε στο grid της F1. Το 2025 έγινε ο πιο έμπειρος οδηγός της McLaren, ξεπερνώντας τον αριθμό των 150 αγώνων του Ντέιβιντ Κούλθαρντ με την ομάδα. Όσο για τον Piastri, προκάλεσε τον Norris καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025 και αναμένεται να το κάνει ξανά το 2026, με την ομάδα να επιλέγει να αφήσει τους οδηγούς της να αγωνιστούν και να μην έχει έναν σαφή οδηγό Νο.1 και Νο.2.

Mercedes: George Russell και Kimi Antonelli

Η Mercedes περίμενε αρκετά για να επιβεβαιώσει τους οδηγούς της για το 2026, αφού φέρεται να είχε συνομιλίες με τον Max Verstappen. Αλλά επέλεξε να παραμείνει με το μακροχρόνιο “πιστόλι” της Mercedes, Russell, και τον εκπληκτικό Rookie, Antonelli.

Close

Red Bull: Max Verstappen και Isack Hadjar

Η Red Bull επέλεξε να αλλάξει την σύνθεση της για το 2026. Ο Ολλανδός παραμένει, αλλά θα έχει παρέα τον Hadjar, ο οποίος μετακομίζει από την Racing Bulls. Ο Hadjar εντυπωσίασε στην πρώτη του σεζόν, με αποκορύφωμα τερματισμό στο βάθρο στο Ζάντβορτ. Ο Verstappen θα μπει στην 11η σεζόν του με την ομάδα, έχοντας προαχθεί από την τότε Toro Rosso το 2016. Ο Hadjar είναι ο έβδομος teammate του στην Red Bull, με τον προηγούμενο οδηγό Tsunoda να γίνεται ο αναπληρωματικός οδηγός της ομάδας.

Ferrari: Charles Leclerc και Lewis Hamilton

Το δίδυμο των all-star οδηγών της Ferrari συνεχίζεται και το 2026, με τους Leclerc και Hamilton να παρατάσσονται για άλλη μια φορά με τις διάσημες κόκκινες φόρμες της Scuderia. Ελπίζουν ότι οι νέοι κανονισμοί θα δουν μια βελτίωση στην τύχη της ομάδας, η οποία μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές δεν έχει καταγράψει ούτε μία νίκη το 2025. Η πρώτη σεζόν του Hamilton με την ομάδα ήταν δύσκολη και ανυπομονεί να γυρίσει σελίδα σε μια σεζόν που δεν έχει ακόμη αποφέρει ούτε ένα βάθρο σε Grand Prix. Όσο για τον Leclerc, μετά τις νίκες πέρυσι στο Μονακό και τη Μόντσα, ο Μονεγάσκος οδηγός φαινόταν επίσης απογοητευμένος κατά καιρούς στην έβδομη σεζόν του με τη Ferrari.

Close

Williams: Alex Albon και Carlos Sainz

Η Williams είναι μια ακόμη ομάδα που θα διατηρήσει την υπάρχουσα σύνθεση της για το 2026, με τους Άλμπον και Σάινθ να έχουν κατακτήσει την πέμπτη θέση για την ομάδα στο Πρωτάθλημα Ομάδων το 2025. Ο Sainz κατέκτησε δύο βάθρα στην πρώτη του σεζόν με την ομάδα, ενώ ο Albon διέπρεψε στο πρώτο μισό της σεζόν.

Racing Bulls: Liam Lawson και Arvid Lindblad

Οι Racing Bulls έχουν μια αναγκαστική αλλαγή στην ομάδα τους το 2026, με τον Lawson να παραμένει στην ομάδα, αλλά να τον συνοδεύει ο rookie Lindblad μετά την αποχώρηση του Hadjar για την Red Bull. Ο Lindblad κάνει το βήμα από την F2, στην οποία και λίγες μέρες πριν στέφθηκε πρωταθλητής.

Aston Martin: Fernando Alonso και Lance Stroll

Οι Alonso και ο Stroll παραμένουν ως οδηγοί της Aston Martin για το 2026. Αυτή θα είναι η 23η σεζόν του Αλόνσο στην F1, με τον Ισπανό να πρόκειται να διευρύνει πολλά από τα δικά του ρεκόρ καθώς επιδιώκει το πρώτο του Παγκόσμιο Πρωτάθλημα με την Aston Martin, σε ένα αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε εν μέρει από τον Άντριαν Νιούεϊ. Η Aston Martin είχε μια δύσκολη σεζόν του 2025, χωρίς να έχει κατακτήσει βάθρα. Επέλεξαν να σταματήσουν την ανάπτυξη του αυτοκινήτου πολύ νωρίς, γεγονός που οδήγησε σε μεγάλες ελπίδες ότι ο Αλόνσο και ο Στρολ θα έχουν καλύτερα σύνολα το 2026.

Haas: Esteban Ocon και Ollie Bearman

Η αμερικανική ομάδα παρέμεινε στην ίδια σύνθεση για δεύτερη συνεχόμενη σεζόν, με τον Ocon να συνεργάζεται με τον Bearman στην Haas. Ο Bearman είχε μια εντυπωσιακή πρώτη σεζόν για την ομάδα, τερματίζοντας τακτικά στους βαθμούς, ειδικά στο τελευταίο μέρος της σεζόν, όταν η ομάδα ολοκλήρωσε την τελευταία μεγάλη αναβάθμιση.

Audi: Nico Hulkenberg και Gabriel Bortoleto

Μια άλλη ομάδα που επιμένει στην ομάδα των οδηγών της είναι η Kick Sauber, η οποία θα γίνει Audi του χρόνου. Η εμπειρία του Χούλκενμπεργκ συνδυάστηκε καλά με τον ενθουσιασμό του Rokkie Bortoleto το 2025, καθώς η Kick Sauber κατέγραψε μερικά καλά αποτελέσματα. Το πιο αξιομνημόνευτο ήταν ο Χούλκενμπεργκ που τελικά κατέκτησε το πρώτο του βάθρο στη F1, με τον Γερμανό να κατακτά την τρίτη θέση στο Σίλβερστοουν και να ανεβαίνει στο βάθρο για πρώτη φορά μετά από 238 προσπάθειες.

Alpine: Pierre Gasly και Franco Colapinto

Η Alpine άλλαξε οδηγό μετά από μερικούς αγώνες το 2025, με τον Jack Doohan να δίνει τη θέση του στον Colapinto. Ο Αργεντινός οδηγός συνεργάστηκε με τον Gasly για το υπόλοιπο της σεζόν και η ομάδα επέλεξε να διατηρήσει αυτή την ομάδα και για την επόμενη χρονιά. Ο Gasly υπέγραψε νωρίς – ο Colapinto έπρεπε να περιμένει μέχρι τους τελευταίους αγώνες για να μάθει το μέλλον του. Είναι ο μόνος νυν οδηγός που δεν βαθμολογήθηκε το 2025, σε μια δύσκολη σεζόν για την ομάδα με ένα μη ανταγωνιστικό αυτοκίνητο.

Cadillac: Valtteri Bottas και Sergio Perez

Όχι ένας αλλά δύο βετεράνοι του αθλήματος θα επιστρέψουν στο grid το 2026, καθώς ο Valtteri Bottas ετοιμάζεται να συνεργαστεί με τον Sergio Perez στην Cadillac. Και οι δύο έχουν δεύτερες ευκαιρίες αφού έχασαν τις θέσεις τους στην Kick Sauber και την Red Bull αντίστοιχα στο τέλος του 2024. Μπροστά τους θα βρεθεί η δουλειά να μετατρέψουν τις νεοφερμένες Cadillac – οι οποίες γίνονται η 11η ομάδα της F1 – σε σοβαρούς ανταγωνιστές.