Editorial

29 Oct, 2021 Ώρα 19:19

Πόσο προετοιμασμένοι είμαστε οι Κύπριοι για οδήγηση σε κακοκαιρία;

Thumbnail

Καθώς η αλλαγή των εποχών πλησιάζει γρήγορα, έρευνα αποκαλύπτει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί δεν είναι προετοιμασμένοι για το χειμώνα, όσο νομίζουν.

Close

Στην πραγματικότητα, το 36% των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνεται έτοιμο για χειμερινή οδήγηση φέτος και περισσότερο από το ¼ (27%) δηλώνει ότι δεν κατανοεί ή δεν χρησιμοποιεί τα πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας του αυτοκινήτου του, κατά την  χειμερινή οδήγηση, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που διενεργήθηκε για λογαριασμό της Nissan.

Καθώς στις 31 Οκτωβρίου τα ρολόγια θα γυρίσουν μια ώρα πίσω, σηματοδοτώντας μικρότερες μέρες και με την επιδείνωση του καιρού να είναι προ των πυλών, οι οδηγοί θα βρεθούν να περνούν περισσότερο χρόνο πίσω από το τιμόνι στο σκοτάδι, καθιστώντας τις μετακινήσεις τους πιο δύσκολες.

Close

Για περισσότερους από τους μισούς Ευρωπαίους αυτοκινητιστές αυτές οι προκλήσεις προκαλούν ήδη ανησυχία, καθώς το 55% παραδέχεται ότι αισθάνεται νευρικότητα όταν οδηγεί το χειμώνα και το 45% θα ήθελε να είχε μάθει να οδηγεί σωστά σε αντίξοες καιρικές συνθήκες.

 

Close

 

Οδήγηση στο σκοτάδι ή στην ομίχλη

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, η έντονη χιονόπτωση ή βροχή μπορεί να δυσκολέψει την ορατότητα στον αυτοκινητόδρομο. Λιγότεροι από τους μισούς (49%) των Ευρωπαίων οδηγών αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να προσαρμόσουν τους προβολείς τους στην κατάσταση του δρόμου, όπως να ανάβουν τα φώτα ομίχλης ή την μεγάλη δέσμη φωτισμού στο σκοτάδι. Η ρύθμιση του ύψους των προβολέων φαίνεται πως καθίσταται και αυτή προβληματική, καθώς μόνο το 59% των οδηγών αισθάνεται άνετα στον χειρισμό τους.

 

 

Οδήγηση σε συνθήκες παγετού, βροχόπτωσης ή χιονιού

Σε αυτή την περίπτωση όλα ξεκινούν πριν την επιβίβαση στο αυτοκίνητο. Η πλειοψηφία των Ευρωπαίων οδηγών δεν λαμβάνει τις σωστές προφυλάξεις, ειδικά σε επισφαλείς καιρικές συνθήκες. Ως απόδειξη αυτού, περισσότεροι από τους μισούς (52%) δεν περιμένουν να ξεθαμπώσει πλήρως το παρμπρίζ πριν ξεκινήσουν το ταξίδι, θέτοντας ενδεχομένως τον εαυτό τους και τους άλλους σε κίνδυνο.

Ακόμα και όταν τα παρμπρίζ έχουν καθαριστεί πλήρως, τα τρία τέταρτα των Ευρωπαίων οδηγών δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το πώς να εξαλείψουν την ολίσθηση σε παγωμένους δρόμους και πάνω από τους μισούς (63%) δεν αισθάνονται απόλυτα σίγουροι για το τι ελαστικά να χρησιμοποιούν όταν βρέχει/χιονίζει, ή για την σωστή απόσταση ακινητοποίησης σε βροχερό καιρό.

Σε χιονισμένο ή βροχερό καιρό  οι αποστάσεις φρεναρίσματος αυξάνονται, επομένως η ταχύτητα πρέπει να ρυθμιστεί. Παρόλα αυτά, τα δύο τρίτα (2/3) των Ευρωπαίων οδηγών δεν τείνουν να ελέγχουν τα φρένα τους για χειμερινή οδήγηση και πάνω από το ένα τρίτο (37%) δεν τείνουν να οδηγούν πιο αργά το χειμώνα. Αυτό, σε συνδυασμό με την έλλειψη ενημέρωσης σχετικά με τον τρόπο προσαρμογής της απόστασης ακινητοποίησης σε συνθήκες παγετού προκαλεί ανησυχία, καθώς το 30% των Ευρωπαίων οδηγών πιστεύει ότι η απόσταση ακινητοποίησης είναι έως και τρεις φορές μεγαλύτερη, σε σύγκριση με τη συνιστώμενη δεκαπλάσια απόσταση.

 

 

Τι γίνεται στο νησί μας;

Είναι πλέον γνωστό ότι στην Κύπρο με την αλλαγή των θερμοκρασιών όπως και με τον ερχομό των βροχών τα ατυχήματα αυξάνονται σε υπερβολικό βαθμό. Μόλις σε μια βδομάδα είχαμε 3 σοβαρά ατυχήματα ευτυχώς χωρίς τραυματίες αλλα και πολλά άλλα με υλικές μόνο ζημιές. Στις δύο από τις πολλές περιπτώσεις είχαμε κλείσιμο αυτοκινητόδρομων και γενική ταλαιπωρία των υπόλοιπων οδηγών στο δίκτυο οδικής κυκλοφορίας. Δεδομένη σε πολλές περιπτώσεις ήταν η μειωμένη ορατότητα λόγω βροχόπτωσης αλλα και ένα άλλο σοβαρό λάθος που κάνουμε οι πλείστοι: Σε ώρες κακοκαιρίας ή αυξημένης κίνησης κανένας δεν διατηρεί τις αποστάσεις ασφαλείας από τα αυτοκίνητα που προπορεύονται. Πόσα ατυχήματα θα μπορούσαν να αποφευχθούν μόνο και μόνο διατηρώντας την απόσταση ασφαλείας;

 

 

Σοβαρότατο πρόβλημα στο νησί μας είναι και τα φθαρμένα ελαστικά. Πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν με φθαρμένα ελαστικά ή και ακόμη με καινούργια κακής ποιότητας; (είναι πλέον φανερό ότι ο τόπος γέμισε φθηνιάρικα τα οποία είναι φτιαγμένα στα μέτρα άλλης χώρας).

 

 

Πόσα αυτοκίνητα κυκλοφορούν τα οποία είναι σε άσχημη οδηγική κατάσταση; Εκατοντάδες! Ο έλεγχος; Οπτικός. Έχει 4 τροχούς; Πατούν στην άσφαλτο; Το χειρόφρενο και τα φώτα δουλεύουν; Όλα καλά!

Αν το αυτοκίνητο σου δεν σου εμπνέει εμπιστοσύνη τότε μην το οδηγήσεις σε αντίξοες συνθήκες. Ξέρω, πρέπει να πάς δουλειά ή σε υποχρεώσεις. Αλλά για μένα η ζωή έχει περισσότερη αξία από την δουλειά. Δεν θα σου πω για αγορά καινούργιου αυτοκινήτου επειδή τα οικονομικά σου μπορεί να μην είναι καλά! Θα σου πω όμως για τα μέσα μαζικής μεταφοράς(όσα υπάρχουν). Θα σου πώ να δώσεις 240 ευρώ αντί 80 για μεταχειρισμένο ελαστικό. Θα σου πω να πας για σοβαρό έλεγχο του αυτοκινήτου σου.

Το αυτοκίνητο σου και η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι δικό σου πρόβλημα το οποίο πρέπει να λύσεις!

 

16 Dec, 2024 Ώρα 11:32

Όλα τα ρεκόρ στο Nurburgring!

Thumbnail

Ένας γρήγορος γύρος στο Nurburgring δεν έχει απλά να κάνει με το ποιος υπερέχει. Καθώς βλέπουμε εταιρείες να ανταγωνίζονται η μία την άλλη για το ποιανού το σπορ μοντέλο είναι ταχύτερο στον γύρο στην Πράσινη Κόλαση.

Close

Ωστόσο, η διαβόητη πίστα με τις 154 στροφές αφορά σε πολύ περισσότερα από αυτό. Εξού και οι ατελείωτες δοκιμές που κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες ετησίως εκεί, για να εξετάσουν σπιθαμή προς σπιθαμή τους τομείς απόδοσης του εκάστοτε μοντέλου, ώστε να γνωρίζουν που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες τους και που χρίζει βελτίωσης.

Οι εταιρείες περνούν χρόνια ολόκληρα ή ακόμα και δεκαετίες, πριν να μπορέσουν να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο που στο Nordschleife θα θεωρείται ένα από τα ταχύτερα στον κόσμο.

Close

Από το 2019, υπάρχει μία νέα παράμετρος η οποία λέει πως η χάραξη φτάνει πλέον τα 20,83 χλμ. με τους ιθύνοντες να αφαιρούν μία μικρή ευθεία η οποία υπήρχε στην έξοδο της στροφής 13.

Βάσει αυτής της αγωνιστικής διαδρομής, λοιπόν, πάμε να δούμε αναλυτικά ποιοι κατέχουν τα ρεκόρ, τόσο σε γενικό πλαίσιο, όσο και ως προς την κατηγορία.

Close

Το ταχύτερο γενικά αυτοκίνητο στο Nurburgring είναι με διαφορά η Porsche 919 Hybrid Evo, η οποία έχει σταματήσει το χρονόμετρο στο 05:15,55.

 

 

Αυτό έγινε αφότου η Porsche πήρε το «πράσινο φως» να δουλέψει ελεύθερα πάνω στην νικήτρια του Le Mans, η οποία έως τότε ακολουθούσε τις τεχνικές προδιαγραφές.

Έτσι, η γερμανική εταιρεία κατάφερε να μεγιστοποιήσει τις δυνατότητες της 919 Hybrid Evo και κατ’ επέκταση να καταρρίψει οποιοδήποτε ρεκόρ υπήρχε μέχρι τότε.

Το αγωνιστικό που ολοκλήρωσε τον γύρο στο Nurburgring ήταν 39 κιλά ελαφρύτερο από την Le Mans εκδοχή του, με τα ριζικά αναθεωρημένα αεροδυναμικά στοιχεία να αυξάνουν την κάθετη δύναμη κατά 53%.

Ο δίλιτρος V4 προγραμματίστηκε τόσο, ώστε να αποδίδει μόνος του 720 ίππους και συνδυάστηκε με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 439 ίππων.

Ο εργοστασιακός οδηγός της Porsche, Timo Bernhard βρέθηκε πίσω από το τιμόνι της 919 Evo και κατάφερε να «σβήσει» εντελώς τον ανταγωνισμό, σημειώνοντας επίσημα 05:18,546.

Στα ηλεκτρικά…

…η Volkswagen βλέπει το όνομά της να φιγουράρει στην κορυφή, χάρη στο τεχνολογικό επίτευγμα που λέγεται ID R. Το αγωνιστικό EV κατάφερε να σημειώσει πληθώρα ρεκόρ, αφού εκτός του Nurburgring ήταν το ταχύτερο αυτοκίνητο στο Goodwood και στο Tianmen Shan Big Gate Road της Κίνας.

 

 

Με χρόνο 06:05,33 στην Πράσινη Κόλαση, το VW ID R είναι με διαφορά το ταχύτερο αμιγώς ηλεκτρικό που έχει γυρίσει την πίστα των 20,8 χλμ.

Στα προσθιοκίνητα…

…έχουμε τη Honda με το περίφημο Civic Type R. Η ιαπωνική εταιρεία ανέκαθεν προσπαθούσε με το εμβληματικό της hot-hatch να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όσον αφορά στο Nordschleife.

 

 

Για αυτό και κάθε Civic Type R που έχουμε δει την τελευταία δεκαετία έχει έστω και προσωρινά κατακτήσει το ρεκόρ του ταχύτερου προσθιοκίνητου αυτοκινήτου στο Nurburgring.

Η νέα γενιά, την οποία οδηγήσαμε και στην Κύπρο, εξοπλίστηκε με semi-slick ελαστικά της Michelin και εκθρόνισε το Renault Megane RS Trophy-R, με το χρονόμετρο να σταματάει στα 07:44,88.

 

Τα 10 ταχύτερα αυτοκίνητα παραγωγής στο Nurburgring

Mercedes-AMG ONE – 06:35,183

Τον Νοέμβριο του 2022, η Mercedes-AMG ONE έγραψε ιστορία περνώντας από τις 154 στροφές του Nordschleife, «σβήνοντας» το μέχρι τότε ρεκόρ για 10 δευτερόλεπτα!

Το hypercar των 1.063 ίππων έβαλε «στοπ» στο χρονόμετρο στα 06:35,183 μόλις πέρασε τη γραμμή. Οδηγός της AMG ONE δεν ήταν άλλος από τον οδηγό της Mercedes στο DTM, Mario Engel.

Γνωστό και ως «μονοθέσιο F1 για τον δρόμο», το γερμανικό hypercar είναι μέχρι σήμερα η ισχυρότερη AMG παραγωγής, χάρη στον 1.600άρη V6 της Mercedes-AMG High Performance Powertrains και στο υβριδικό σύστημα με τα τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ.

 

 

Porsche 911 GT2 RS (Manthey Performance Kit) – 6:43,30

Όταν η Porsche έβαλε τον Lars Kern πίσω από το τιμόνι της 911 GT2 RS για να κάνει έναν γύρο στο Nurburgring, ο Γερμανός οδηγός τον ολοκλήρωσε σε 06:43,30 καταρρίπτοντας έτσι το μέχρι τότε ρεκόρ με πάνω από 4,7 δευτερόλεπτα διαφορά με μέση ωριαία τα σχεδόν 186 χλμ./ ώρα.

Αυτή η 911 GT2 RS εξοπλιζόταν με το κιτ Manthey Performance το οποίο αφορά σε αλλαγές στην ανάρτηση, την αεροδυναμική και τα φρένα, όλα ειδικά σχεδιασμένα για αυτό το μοντέλο.

Συνολικά, του αυξάνει την κάθετη δύναμη στα 70 κιλά μπροστά σε ταχύτητες των 200 χλμ./ ώρα και στα 200 κιλά πίσω.

 

 

Mercedes-AMG GT Black Series – 6:48,04

Η κορυφαία έκδοση της ναυαρχίδας της Mercedes-AMG στα grand tourer πήρε το «στέμμα» από τη Lamborghini Aventador SVJ οριακά, καθώς ήταν ταχύτερη κατά 1,3 δευτερόλεπτα.

Η GT Black Series των 730 ίππων κατάφερε με τον Mario Engel στο τιμόνι και το πακέτο Track να γράψει 06:48,04. Φυσικά, σημαντικό ρόλο στην επίδοση διαδραμάτισε το εξοπλιστικό πακέτο, αν και η Mercedes δηλώνει πως οι συνθήκες τότε δεν ήταν ιδανικές. Πιθανότατα να δοκιμάσει ξανά στο κοντινό μέλλον.

 

 

Porsche 911 GT3 RS – 6:49,32

Μία ακόμα 911 μπαίνει σε αυτή την ολιγομελή λίστα, αυτή τη φορά με τον Jorg Bergmeister στο τιμόνι. Η συγκεκριμένη GT3 RS μπήκε στην κορυφαία πεντάδα των χρόνων στο Nurburgring τον Νοέμβριο του 2022 και μέχρι σήμερα δεν έχει πέσει από εκεί.

 

 

Lamborghini Aventador SVJ – 6:49,40

Με τις αεροδυναμικές αναβαθμίσεις που έκαναν την Aventador πισταδόρικη, η Lamborghini δημιούργησε ένα «όπλο» για πίστες. Με τον V12 να παράγει 770 ίππους, η ιταλική εταιρεία κατόρθωσε το 2018 να σπάσει το μέχρι τότε ρεκόρ στο Nordschleife για τα αυτοκίνητα παραγωγής.

 

 

Porsche 911 GT2 RS – 6:52,15

Η 911 GT2 RS των 700 ίππων είναι μία ακόμα Porsche που βρίσκεται σε αυτή την κλειστή λίγκα. Διότι με τον twin-turbo επίπεδο εξακύλινδρο των 3,8 λίτρων και τον Lars Kern ξανά στη θέση του οδηγού βρήκε 7 δέκατα του δευτερολέπτου, υπερισχύοντας του Radical SR8LM για το ρεκόρ που είχε σημειωθεί ως τότε.

 

 

Radical SR8LM – 6:53,20

Μέχρι το 2009, το Radical SR8LM κατείχε την καλύτερη επίδοση στην Πράσινη Κόλαση, αλλά η 911 GT2 RS είχε αργότερα διαφορετική γνώμη.

Ωστόσο, εν έτει 2024 διατηρεί μία θέση στο Top-10. Κι αυτό, διότι ο Michael Vergers έφτασε τότε το SR8LM στα όριά του για να σημειώσει 06:53,20.

Βέβαια, υπάρχει διχογνωμία για το συγκεκριμένο μοντέλο, διότι είναι ένα και μοναδικό, οπότε έχει γίνει αρκετή κουβέντα για το αν βρίσκεται δικαίως ή όχι στη λίστα με τα μοντέλα παραγωγής.

 

 

Porsche 911 GT3 – 6:55,73

Ακόμα μία Porsche και φυσικά μία 911 μπαίνει στην κορυφαία κατάταξη των ταχύτερων μοντέλων παραγωγής που τα λάστιχά τους έχουν διανύσει τα 20,8 χλμ. αγωνιστικής διαδρομής.

Φυσικά, και αυτή το κατάφερε εξοπλισμένη με το κιτ εξοπλισμού Manthey, με τον Kevin Estre να καταφέρνει να είναι ταχύτερος της βασικής 911 GT3 κατά 19 δευτερόλεπτα.

 

 

Lamborghini Huracán Performante – 6:57,25

Στην προτελευταία θέση βρίσκουμε τη δεύτερη Lamborghini και αυτή δεν είναι άλλη από τη Huracan Performante, την πισταδόρικη δηλαδή έκδοση του περίφημου supercar με τον V10.

Τα αεροδυναμικά της στοιχεία είναι έντονα και έχουν μεγάλη σημασία, με προφυλακτήρες από ανθρακονήματα, μαρσπιέ και πίσω αεροτομή να μειώνουν το βάρος κατά 30 κιλά, βοηθώντας παράλληλα το ιταλικό supercar να ολοκληρώνει το σπριντ των 0-100 χλμ./ ώρα σε 2,9 δευτερόλεπτα.

 

 

Ford Mustang GTD – 6:57,69

Για το τελευταίο «entry» στη λίστα μιλήσαμε πολύ πρόσφατα, μιας και μόλις έγραψε τη δική του ιστορία στο Nordschleife Nurburgring.

 

 

Η Ford έφτασε στον στόχο της που δεν ήταν άλλος από το η Mustang GTD να ολοκληρώσει έναν γύρο στη γερμανική πίστα σε λιγότερα από 7 λεπτά της ώρας.

Όπερ και εγένετο, με το χρονόμετρο να σταματάει στα 06:57,69. Η ώθηση για την επίδοση που την κατέστησε το ταχύτερο αμερικανικό αυτοκίνητο στην Πράσινη Κόλαση προέρχεται από τον V8 των 826 ίππων.

Η οδική της συμπεριφορά βασίζεται σε ενεργητική ανάρτηση Multimatic, με την Mustang GTD να κερδίζει εν τέλει την Porsche 911 GT3 κατά 2,2 δευτερόλεπτα.

Η Ford προειδοποιεί ότι αυτό είναι μόνο το ξεκίνημα αφού το 2025 θα επιχειρήσει να βελτιώσει αυτή την επίδοση.