Προβάλλουμε και στήνουμε αγώνες και εκδηλώσεις από το 1999, σε Κύπρο και Ελλάδα. Dragster, Drift, Αναβάσεις, κάποιες χρονιές την Υπερειδική του Cyprus Rally και διάφορα άλλα. Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στον τρόπο διοργάνωσης και στησίματος μια εκδήλωσης. Ένα δεν έχει αλλάξει και είναι η μάστιγα των αγώνων κυρίως: Η κυπριακή νοοτροπία του «ξερόλα» και υπεράνω νόμων θεατή – επισκέπτη, αλλά και η απάθεια της Πολιτείας προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Σε όλα τα αθλήματα ή χόμπι, υπάρχουν ατυχήματα. Υπάρχουν και νεκροί. Στην Κύπρο, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός δεν έχει να παρουσιάσει πολλά ατυχήματα με τραυματισμούς, αλλά ελάχιστα, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, τα τελευταία 30 χρόνια. Αντίθετα, στο ποδόσφαιρο, είχαμε σοβαρούς τραυματισμούς, ακόμη και νεκρό, όπως το 2005 στο Τσίρειο, μετά από επεισόδια στον αγώνα ΑΕΛ – ΑΠΟΕΛ. Στο κυνήγι, έχουμε θρηνήσει δεκάδες θύματα, νεκρούς και τραυματίες διαχρονικά. Τι σημαίνει όμως αυτό, ότι θα σταματήσει το ποδόσφαιρο, ή το κυνήγι; Ή ότι με το ατύχημα στον αγώνα ανάβασης στις Πλάτρες θα πρέπει να σταματήσουν οι αγώνες ράλι και αναβάσεων; Όχι βέβαια!

Το πρόβλημα είναι ότι η Πολιτεία δεν έχει καταλάβει ακόμη την σημασία του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην παιδεία των νεαρών οδηγών που θέλουν να ασχοληθούν με την ταχύτητα, για να στηρίξει πολύ περισσότερο το άθλημα αυτό. Ούτε γνωρίζουν που πέφτει η μοναδική πίστα ταχύτητας, η Achna Speedway. Και από αυτή την άγνοια, ξεκινούν τα προβλήματα.
Στον αγώνα Ανάβασης Πλατρών, σαν παλιός πλέον εμπλεκόμενος σε τέτοιου είδους αγώνες, είδα μια από τις καλύτερες διοργανώσεις από την Λέσχη Αυτοκινήτου Λεμεσού. Κι όμως, σε μια στιγμή που όπως φαίνεται ο θεατής που τραυματίστηκε (όχι από το αυτοκίνητο, αλλά από πτώση) διέφυγε της προσοχής του κριτή (κακώς μεν αλλά του διέφυγε) και στάθηκε στο σημείο που επανελειμμένα του είχε ζητήσει να μην το πράξει, σύμφωνα με τις μαρτυρίες, έγινε το κακό.

Από την Κυριακή, τα ΜΜΕ τα οποία δεν ασχολούνταν ποτέ πριν με το άθλημα παρά μόνο με τα προβλήματα του και τα βίντεο με καλή θέαση, με πηχυαίους τίτλους όπως «αυτοκίνητο έπεσε σε θεατές – τραυματίστηκε πατέρας και το 13 μηνών παιδί του» ή «συγκλονιστικό βίντεο» και άλλα παρόμοια, ανάδειξαν ένα θέμα με διπλές προεκτάσεις:
Α) Είναι καιρός η Πολιτεία να δει πιο «ζεστά» τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Όσοι τρέχουν με τα αγωνιστικά δεν είναι ούτε αλήτες, ούτε παλιόπαιδα ούτε τύποι περιθωριακοί. Είναι αθλητές και θέλουν σεβασμό, όπως οι ποδοσφαιριστές, οι μπασκετμπολίστες κλπ. Στις Πλάτρες αναδείχθηκε για ακόμη μια φορά η ανάγκη για την επιμόρφωση κριτών αγώνων με τις ευλογίες της Πολιτείας, για να μην αναγκάζονται οι λέσχες – διοργανωτές να βρίσκουν εθελοντές την μέρα του αγώνα. Οι Marshals, οι κριτές των αγώνων, πρέπει να είναι έμπειροι και να μπορούν να διαχειριστούν την περιοχή που ελέγχουν σωστά. Αυτό προϋποθέτει κόστος και εκπαίδευση. Η Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, με τα πενιχρά ετήσια έσοδα και την μικρή κρατική χορηγία, δεν μπορεί να στηρίξει τέτοια προσπάθεια. Χρειάζεται ενίσχυση, για να βελτιωθεί το επίπεδο ασφάλειας στους αγώνες.
Σαν οδηγός και πρωταθλητής αγώνων αυτοκινήτου, εδώ και χρόνια, βιώνω κι εγώ την απαξίωση της Πολιτείας προς τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, σε αντίθεση με το ποδόσφαιρο. Προφανώς, οι πολιτικοί διαχρονικά προτιμούσαν να συνδέονται σε διοικητικά συμβούλια ποδοσφαιρικών ομάδων δεξιών και αριστερών για να τις «ελέγχουν» λόγω ψηφοθηρίας και δεν ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό γιατί θεωρούν ότι είναι πιο λίγοι οι «ψήφοι». Δεν έχουν δει μάζες φίλων του αυτοκινήτου, προφανώς.
Β) Οι ελάχιστοι «παντογνώστες» θεατές αγώνων αυτοκινήτου, ευτυχώς μειοψηφία, είναι οι ίδιοι φίλαθλοι σε νοοτροπία, που διαλύουν ένα ποδοσφαιρικό αγώνα. Οι λίγοι. Οι ίδιοι κυπραίοι που παρκάρουν σε χώρους στάθμευσης για άτομα σε ειδικές ανάγκες, που καπνίζουν σε κλειστούς χώρους, που νομίζουν ότι «εκείνοι είναι και κανένας άλλος». Μια πολύ μικρή τέτοια μερίδα φιλάθλων είναι και οι κύριοι υπαίτιοι της διακοπής του αγώνα ανάβασης στις Πλάτρες, μετά το ατύχημα. Ενός αγώνα για τον οποίο πολλοί, η Κοινότητα Πλατρών και οι αθλητές με τις ομάδες τους, ξοδέψαμε μερόνυχτα και με πολύ ψηλό κόστος στήσαμε μια ωραία «παράσταση» για τους φίλους του αθλήματος. Φέραμε με την προβολή 28 συμμετοχές, αριθμό ρεκόρ για φέτος. Κι όμως, κάποιοι, αυτοί του «ξέρω εγώ ρε κουμπάρε, εν θα μου πεις εσύ που θα σταθώ», με ειρωνικά σχόλια προς τους διοργανωτές και τους marshals, φρόντισαν να διακοπεί ο αγώνας από την Αστυνομία για «θέμα ασφάλειας».
Μετά το ατυχές συμβάν, όπου ένας πατέρας με το παιδί του (οι οποίοι ευχόμαστε να γίνουν σύντομα καλά), παρά τις επανειλημμένες και σαφείς οδηγίες του Marshal στεκότανε σε λάθος σημείο και κινδύνεψε από την έξοδο ενός αυτοκινήτου, ξεκινήσαμε με το αγωνιστικό αυτοκίνητο εγώ και άλλοι συναθλητές μου, σταματώντας σε όλη την διαδρομή και εξηγώντας ότι θα πρέπει να στέκονται στα σωστά σημεία. Απλά πράγματα. Η ειρωνεία που δεχθήκαμε, οι «ατάκες» ελαχίστων θεατών που χασκογελούσαν, στην ουσία μη μπορώντας να κατανοήσουν αυτά που τους εξηγούσαμε, ήταν απίστευτη. Ειλικρινά κάποιες στιγμές, αναρωτιέμαι αν αξίζει τον κόπο να βάζουμε τόση προσπάθεια σε χρόνο και κόστος για να λαμβάνουμε πίσω από αυτούς τους λίγους ευτυχώς κακούς φιλάθλους, αυτή την συμπεριφορά.

Το αποτέλεσμα είναι οδυνηρό για όλους. Παράγοντες, διοργανωτές και αθλητές. Και όλα αυτά για μια μικρή μερίδα κυπρίων φιλάθλων με τέτοια νοοτροπία. Είναι αυτή η νοοτροπία όμως που βγάζει τόσα χρόνια τους ίδιους πολιτικούς στην εξουσία, που παρακάμπτει διαδικασίες, που νιώθει ότι είναι υπεράνω όλων.
Η Πολιτεία θα πρέπει να δώσει ιδιαίτερη σημασία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό αναβαθμίζοντας τη σημασία του, μιας και έχει κοινωνικές προεκτάσεις σε ότι αφορά τους νέους και την ταχύτητα.
Από την άλλη, η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, θα πρέπει να προχωρήσει άμεσα στην θέσπιση σεμιναρίων για κριτές αγώνων. Είναι κρίμα μια απλή διαδικασία να γίνεται δύσκολη και να περικλείει κινδύνους για τους θεατές και τους αγωνιζόμενους λόγω ελλειπούς εκπαίδευσης των κριτών.
Και το κυριότερο, σαν οδηγός αγώνων και εμπλεκόμενος σε πολλές εκδηλώσεις τόσο στην πίστα Achna Speedway όσο και σε αγώνες ανάβασης και karting, καλώ όλους τους φίλους του αθλήματος να απομονώνουν τους κακούς θεατές που δεν συμβιβάζονται με τις οδηγίες της εκάστοτε διοργάνωσης και των κριτών. Είναι κρίμα τόσοι κόποι για να απολαμβάνουμε όλοι μας, αθλητές και θεατές, το υπέροχο αίσθημα του αγώνα, να πηγαίνουν χαμένοι για ελάχιστους «κακούς» θεατές.
Στέλιος Κυθρεώτης
Οδηγός και promoter αγώνων αυτοκινήτου
Διαβάστε επίσης: Ανάβαση Πλατρών: Η κυπριακή νοοτροπία είναι ο εχθρός των αναβάσεων

Σφίγγει ο κλοιός για τον Κυπριακό Σύνδεσμο Αυτοκινήτου – ως πότε θα κρατάνε δέσμιο το αυτοκινητάθλημα;
Ακόμη μια αναβολή – στην ουσία ακύρωση – αγώνα ράλι (Λάρνακας) τον οποίο ο Κυπριακός Σύνδεσμος Αυτοκινήτου (ΚΣΑ) είχε ανακοινώσει είναι γεγονός. Και οι αθλητές αναρωτιούνται, μέχρι πότε οι υπεύθυνοι του ΚΣΑ θα επιμένουν σε μια διχαστική πορεία που διαλύει το motorsport στην Κύπρο;
Μετά τον αγώνα ράλι – φιάσκο του ΚΣΑ στην Πάφο με ασφάλιση των αθλητών χωρίς ισχύ, τα ανύπαρκτα μέτρα ασφάλειας και το παρ’ ολίγον σοβαρό ατύχημα σε μια υπερειδική που λίγο έλειψε να θρηνήσουμε θύματα και παρά τις επίμονες προσπάθειες της Ομοσπονδίας και πολλών άλλων εμπλεκομένων στο motorsport, ο ΚΣΑ εξακολουθεί να μπλοκάρει την ανάπτυξη του αθλήματος στην Κύπρο, με μοναδικό πλέον όπλο, την τιμωρία των αθλητών αν τρέχουν σε «μη αναγνωρισμένους» από τον ίδιο αγώνες! Έστω κι αν αυτοί είναι εγκεκριμένοι από το κράτος, τον ΚΟΑ και την μόνη αθλητική αρχή που αναγνωρίζεται από τον ΚΟΑ, την Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου με την οποία ο ΚΣΑ, αρνείται να συνεργαστεί. Ακόμη και τα μέλη του Σωματείου της Πάφου, έστειλαν επιστολή παραίτησης αποχωρώντας από τον ΚΣΑ και πυροβολώντας τον για πλαστή ασφάλιση και άλλα φαιδρά που αμαυρώνουν το άθλημα…
Τώρα, ήρθε μια νέα αναβολή, αυτή του Ράλι της Λάρνακας από ένα δεύτερο σωματείο που αποφάσισε να ακολουθήσει τον ΚΣΑ στον κατήφορο του αθλήματος και να έχει διαγραφεί από την Ομοσπονδία. Δεν βάζουν μυαλό όμως. Παλεύουν δίπλα από τον ΚΣΑ, για μια υπόθεση που είναι ήδη χαμένη για τον τοπικό ASN της FIA, διχάζει τους αθλητές, αλλά και είναι θέμα χρόνου να λυθεί προς όφελος όλων των αθλητών, περιλαμβανομένων και αυτών του σωματείου της Λάρνακας. Δείτε την ανακοίνωση του Σωματείου που αποπροσανατολίζει τους αθλητές μιας και δεν υπάρχουν άδειες διεξαγωγής, αντί να ξεσηκωθεί ενάντια στην κοροϊδία του ΚΣΑ…

Το αφήγημα του ΚΣΑ και η δήλωση «είμαστε υπεράνω των νόμων του κράτους/ΚΟΑ» πέφτει στο κενό για ακόμη μια φορά. Οι επιστολές κρατικών υπηρεσιών (δείτε τις επιστολές στο πιο κάτω γκαλερί), Υπουργείων, ΚΟΑ, Αστυνομίας και η άρνηση για ασφάλιση από την ασφαλιστική εταιρεία, δεν βαρέσανε καμπανάκι στον ΚΣΑ. Αντίθετα, υπάρχουν ακόμη 4-5 άτομα στον ΚΣΑ, 2-3 στο karting και μεμονωμένα μέλη Δ.Σ. των διαγραφέντων σωματείων ράλι που στηρίζουν αυτή την πορεία στο γκρεμό, διχάζοντας τους αθλητές και δημιουργώντας απλά καθυστέρηση στο πεπρωμένο που είναι να δοθεί η λύση από τον ΚΟΑ και να σταματήσει αυτός ο εκβιασμός των αθλητών («θα σας τιμωρήσω»).
Είναι πλέον δεδομένο ότι:
- Ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική κρατική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ.
- Δεν δικαιούται να προκηρύσσει Παγκύπρια Πρωταθλήματα, ούτε ράλι, ούτε καρτ, ούτε τίποτα. Ο ΚΟΑ είναι πέρα για πέρα ξεκάθαρος, δείτε τις συνημμένες επιστολές.
- Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι, ταχύτητας και το νεοεισερχόμενο άθλημα στην Ομοσπονδία, το karting. Οι αθλητές κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές μόνο μια χούφτα άτομα που προέρχονται από το χώρο κυρίως του ράλι, και με 2-3 από το χώρο του kart οι οποίοι καταδικάζουν το άθλημα σε προσωρινό ευτυχώς, πισωγύρισμα.
- Δεν προβλέπεται ότι ο ΚΣΑ θα μπορέσει να κάνει τοπικό αγώνα ράλι (όχι παγκύπριο πρωτάθλημα, ούτε καν αγώνα) και δεν πρόκειται να κάνει αγώνα Παγκυπρίου Πρωταθλήματος Kart, γιατί όπως είναι ξεκάθαρο από τον ΚΟΑ, δεν δικαιούται. Παρόλα αυτά συνεχίζει το βιολί του διαλύοντας το χώρο του ράλι και karting με την απειλή της «τιμωρίας» αν οι αθλητές τρέξουν σε «παράνομους» αγώνες. Σημειώστε πως ναι, έχει φτάσει στο σημείο να αναφέρει τους αγώνες που είναι εγκεκριμένοι από τον ΚΟΑ και την Ομοσπονδία (από το κράτος δηλαδή), σαν «παράνομους»! Μέχρι εκεί φθάνει η υπεροψία του ΚΣΑ που τον οδήγησε βέβαια στη γωνία.
Είδαμε μια απονομή «πρωταθλημάτων» 2024 του ΚΣΑ όπου οι πρωταθλητές ράλι δεν πήγαν καν να παραλάβουν το βραβείο τους! Είδαμε δυστυχώς ένα λειψό αγωνιστικά πρωτάθλημα karting το 2024 και μια ανακοίνωση για αγώνες karting 2025 αποφεύγοντας την λέξη «Παγκύπριο», καταδικάζοντας βέβαια τους αθλητές του karting να τρέξουν σε αγώνες του ΚΣΑ και να μην τρέξουν στο Παγκύπριο Πρωτάθλημα της Ομοσπονδίας γιατί τότε «θα τιμωρηθούν». Έτσι, 15 μέρες πριν την μέρα διεξαγωγής του αγώνα οι αθλητές δεν γνωρίζουν σε τι είδους αγώνα θα τρέξουν και με ποια δεδομένα…Σημειώστε ότι η Ομοσπονδία αποφέχθηκε πρόταη του Σωματείου Karting Club Cyprus για διεξαγωγή του Παγκύπριου Πρωταθλήματος karting 2025 από το Σωματείο και την Ομοσπονδία εκδίδοντας αγωνιστικές άδειες από τον ΚΣΑ και έχοντας την προκήρυξη του ΚΣΑ, για το καλό των αθλητών κάτι που αρνήθηκε ο ΚΣΑ!
Είναι τέλος δεδομένο πως πολλές φορές φτάσαμε κοντά σε μια λύση η οποία δεν επιτεύχθηκε, για ένα και σημαντικό λόγο τον οποίο αν κατανοήσουμε όλοι, η διαμάχη λύνεται σε 5 λεπτά: Ότι ο ΚΣΑ δεν είδε ποτέ την Ομοσπονδία ως μια οντότητα σημαντική και ουδέποτε την αντιμετώπισε ως τέτοια. Την θεωρούσε πάντα υποδεέστερη. Λάθος, γιατί η προτεινόμενη λύση περιλάμβανε το γεγονός ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο και ότι δεν μπορεί να χρηματοδοτηθεί για το Cyprus Rally παρά μόνο μέσω του ΚΟΑ και της Ομοσπονδίας. Η Ομοσπονδία, είναι η λύση του ΚΣΑ στο θέμα της χρηματοδότησης για το Cyprus Rally. Δεν το αποδέχεται, καταδικάζοντας και το Cyprus Rally εδώ και μερικά χρόνια αλλά και για το 2025, σε ένα μίζερο αγώνα με ελάχιστες συμμετοχές.
Ποια είναι τα Δεδομένα:
-Κανένας δεν αμφισβητεί ότι ο ΚΣΑ είναι ο εκπρόσωπος της FIA / τοπικός ASN στην Κύπρο.
-Κανένας δεν μπορεί να αγνοήσει το γεγονός ότι ο ΚΣΑ το 2023 έχασε την τοπική αθλητική αναγνώριση αφού έχει διαγραφεί από τα αθλητικά μητρώα του ΚΟΑ.
-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου είναι μια νόμιμη ομοσπονδία - μέλος του ΚΟΑ και δεν πρόκειται ποτέ να παύσει να υφίσταται. Ποτέ.
-Κανένας δεν διαφωνεί ότι αυτή η διαμάχη είναι ενάντια στο αυτοκινητάθλημα, ενάντια και στην Ομοσπονδία αλλά και στον ΚΣΑ. Κυρίως, είναι ενάντια στους αθλητές τους οποίους ωθεί σε διλήμματα που δεν θα έπρεπε να υφίστανται.
-Η Ομοσπονδία δεν απαρτίζεται μόνο από σωματεία του ράλι. Αυτοκινητάθλημα δεν είναι μόνο το ράλι. Είναι άλλα πολλά σωματεία για αθλήματα όπως το drift, το 4Χ4, το καρτ, το time attack, το dragster κλπ.
-Η διαμάχη επηρεάζει κυρίως τους αγώνες ράλι και ταχύτητας αλλά επηρεάζει επίσης και αθλητές από όλα τα υπόλοιπα αθλήματα που προανάφερα. Οι οποίοι κάνουν υπομονή εδώ και πολλούς μήνες αφού συμμετέχουν σε μια διαμάχη με πρωταγωνιστές ελάχιστα άτομα που προέρχονται από το χώρο του ράλι και πρόσφατα και από το καρτ.
Με βάση τα πιο πάνω δεδομένα, υπάρχουν δύο μορφές λύσης:
Πρώτη λύση
Η λύση, που μπορεί να είναι άμεση, είναι η ακόλουθη:
-Ο ΚΣΑ παραμένει ο εκπρόσωπος της FIA στην Κύπρο (τοπικός ASN). Χωρίς αθλητική αναγνώριση την οποία δεν χρειάζεται και την οποία η Ομοσπονδία πλέον δεν αποδέχεται να λάβει ξανά. Είναι μια στρέβλωση του συστήματος και δεν πρόκειται πλέον να γίνει αποδεχτή. Αθλητική αναγνώριση, για να διοργανώνει το Cyprus Rally, μπορεί ο ΚΣΑ να αποκτήσει μέσω της συνεργασίας του με την Ομοσπονδία χωρίς κανένα πρόβλημα. Μόνο έτσι.
-Η Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου θα διοργανώνει όλα τα τοπικά πρωταθλήματα σε ΟΛΑ τα αθλήματα. Ανεξαιρέτως, από το ράλι, το drift κλπ μέχρι το καρτ. Χωρίς ούτε και μια εξαίρεση για κανένα τοπικό αγώνα ή challenge κανενός αθλήματος.
-Σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, ο ΚΣΑ θα εγκρίνει τυπικά το καλεντάρι των αγώνων των αθλημάτων που υπάγονται στην FIA. Υπάρχει λόγος να μην θέλει να το εγκρίνει ο ΚΣΑ; Να διαφωνεί; Γιατί να διαφωνεί; Δεν θα του πέφτει λόγος άλλωστε σε σωματειακό επίπεδο.
-Ο ΚΣΑ θα διοργανώνει μόνο το Cyprus Rally και μάλιστα σε πλήρη συνεργασία με την Ομοσπονδία, η οποία (σε συνεννόηση με τον ΚΣΑ) θα ζητά και θα λαμβάνει την όποια χορηγία από το κράτος για να βοηθά τον ΚΣΑ με αυτό το κονδύλι να το διοργανώνει.
-ΕΘΕΑ, Επιτροπή αγώνων, αγωνιστικές άδειες: Όλα αυτά είναι απλά στη λύση τους όταν λυθούν τα πιο πάνω.
Δεύτερη λύση
Η απλοποιημένη δεύτερη λύση είναι: το κράτος, με τον ΚΟΑ και το Υπουργείο Παιδείας, να κινηθεί στην FIA και με την εγγύηση του κράτους να λάβει απευθείας την διεθνή αναγνώριση και να κλείσει οριστικά την διαμάχη μεταξύ ΚΣΑ και Ομοσπονδίας που δεν θα έπρεπε να υφίσταται από την μέρα που ιδρύθηκε η Ομοσπονδία, με ευθύνη του ΚΟΑ. Αυτό σε περίπτωση που δεν βρεθεί τοπικά λύση, θα είναι μονόδρομος πλέον. Και ήδη υπάρχει στο τραπέζι το τελευταίο διάστημα και αποκλειστικός φταίχτης, είναι ο ΚΣΑ και κανένας άλλος.
Αυτά τα πιο πάνω, έχουν προκαλέσει:
- Την διοργάνωση αγώνων ράλι από τον ΚΣΑ με 9-12 συμμετοχές χωρίς λόγο.
- Μεγάλο οικονομικό κόστος σε πολλά επίπεδα για αθλητές, σωματεία, Ομοσπονδία και ΚΣΑ.
- Απώλεια χορηγιών για τους αθλητές.
- Διατάραξη της πολύχρονης φιλίας μεταξύ αθλητών, κυρίως του ράλι.
- Την διοργάνωση «φτωχικών» σε συμμετοχές αγώνων Cyprus Rally, ιδιαίτερα από το 2023 μέχρι σήμερα.
- Απειλές προς αθλητές για ποινές και τιμωρίες αθλητών. Απαράδεκτο! Αυτό είναι το γεγονός που ξεχείλισε το ποτήρι για την πλειονότητα των αθλητών.
- Τον ΚΟΑ υπό την πίεση του κράτους και της Βουλής, να λάβει οριστική απόφαση υπέρ της Ομοσπονδίας - μέλους του. Είναι θέμα χρόνου, μέσω της Βουλής, μέσω νομικής οδού, των τμημάτων του κράτους όπως η Αστυνομία, το κράτος (ΚΟΑ – Ομοσπονδία) αλλά και η σύμπνοια των αθλητών, να φέρουν την λύση στο αυτοκινητάθλημα που σίγουρα δεν θα είναι σε καμία περίπτωση ο περιορισμός ή η «ήττα» της Ομοσπονδίας την οποία ο ΚΣΑ φαίνεται ότι θα ήθελε.
Όλα αυτά τελειώνουν όταν ο ΚΣΑ κατανοήσει ότι δεν έχει να φοβηθεί κάτι από την Ομοσπονδία από την στιγμή που ο ένας (ΚΣΑ) ασχολείται με τους διεθνείς αγώνες μόνο (Cyprus Rally) και αφήνει τα υπόλοιπα τοπικά πρωταθλήματα και την ανάπτυξη του αθλήματος στην Ομοσπονδία.
Είναι καιρός ο ΚΣΑ και τα 5-6 στελέχη, υποστηριχτές και «στηρίγματα» μιας προσπάθειας χωρίς μέλλον, να σεβαστούν τους νόμους του κράτους και του ΚΟΑ και να παραδώσουν το αυτοκινητάθλημα στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου, όλους δηλαδή τους αγώνες όλων ανεξαιρέτως των αθλημάτων (ράλι καρτ, ταχύτητα κλπ) στην Κυπριακή Ομοσπονδία Αυτοκινήτου. Όλα, εκτός και μόνο του Cyprus Rally, κρατώντας μόνο τον εποπτικό (και όχι χιτλερικό) ρόλο τους σαν ASN της FIA.
Όλα τα υπόλοιπα μεταξύ ΕΘΕΑ, Επιτροπής Αγώνων, αγωνιστικές άδειες, παρατηρητές και αγωνοδίκες, θα βρεθούν εύκολα στην πορεία.
Η Ομοσπονδία ΔΕΝ θα κλείσει. Ούτε θα περιοριστεί. Ποτέ. Οι αθλητές εκτός των αγώνων ράλι είναι εκατοντάδες. Και αυτό είναι καλό, για το άθλημα, τον ΚΣΑ και την Ομοσπονδία. Οι πρόσκαιροι αγώνες του ΚΣΑ έχουν ημερομηνία λήξης, όπως και οι 5-6 «πισκαλιστές» που ώθησαν τον ΚΣΑ να κάνει το λάθος να το φτάσει στα άκρα, κατρακυλώντας το άθλημα στον γκρεμό. Ο κλοιός όμως, σφίγγει και ένας – ένας οι πρώην υποστηρικτές, εγκαταλείπουν τον ΚΣΑ.
Καλούμε όλους τους φίλους, συναθλητές, μέλη και φίλους της Ομοσπονδίας και του αυτοκινηταθλήματος γενικότερα που συμφωνούν με την πιο πάνω τοποθέτηση να την υιοθετήσουν προωθώντας την. Να το δηλώσουν για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε τα δυο μέρη σε συμφωνία. Η Ομοσπονδία θέλει λύση που να σέβεται την ιστορία της, τους αθλητές της και κυρίως εκείνους που επηρεάζονται άμεσα (ράλι, καρτ). Να σέβεται την οντότητα της και τίποτα περισσότερο.
Αν το υιοθετήσουμε πολλοί, θα μπορέσουμε να πιέσουμε καλύτερα τον ΚΣΑ να αποδεχθεί τα πιο πάνω που δεν είναι εναντίον του, αλλά υπέρ του.
Το αυτοκινητάθλημα θέλει πλέον να είμαστε μια γροθιά. Για πρώτη φορά μετά από εισήγηση της Ομοσπονδίας και μελών σωματείων, ο Σύνδεσμος Οδηγών Αγώνων θα περιλαμβάνει αθλητές από όλα τα αθλήματα, έχοντας μια δυνατή φωνή και ένα νέο πρόεδρο, τον Κωνσταντίνο Σιώφερο!
Με μια δυνατή Ομοσπονδία που θα προσπαθεί για το καλύτερο για όλους τους αθλητές, όλων των αθλημάτων για καλύτερους διεθνείς και τοπικούς αγώνες, για περισσότερη προβολή, για περισσότερο κοινωνικό έργο.
