Moto

13 Mar, 2019 Ώρα 10:42

Πρεμιέρα για το παγκόσμιο πρωτάθλημα του MotoGP

Thumbnail

Με νικητή τον Andrea Dovizioso άνοιξε η αυλαία για το φετινό παγκόσμιο πρωτάθλημα του MotoGP. Το αποτέλεσμα του νυχτερινού αγώνα στο Κατάρ κρίθηκε μόλις στην τελευταία στροφή με τον Dovizioso να επικρατεί μόλις για 23 χιλιοστά του δευτερολέπτου από τον περσινό πρωταθλητή Marc Marquez. Χαρακτηριστικό του ανταγωνισμού ήταν και το ότι η διαφορά των πέντε πρώτων ήταν μόλις 0.6 του δευτερολέπτου.

Close

Με την προθέρμανση να διεξάγεται πριν πέσει η νύχτα οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να ρυθμίσουν τις μοτοσικλέτες τους της ενόψει του πρώτου αγώνα του 2019. Με τη δύση του ήλιου και τους προβολείς της πίστας αναμμένους, η θερμοκρασία σταθεροποιήθηκε στους 18ºC, και της ασφάλτου στους 19ºC.

Close

Με το σβήσιμο των φώτων της εκκίνησης, ο Dovi βρέθηκε ενώ πίσω του ήταν ο συναθλητής του στην Ducati Jack Miller, δείχνοντας έτσι την πολύ καλή δουλειά που έκανε η ομάδα για το 2019. Τρίτος βρέθηκε στην αρχή ο Marc Marquez, με τους Nakagami και Crutchlow να ακολουθούν.

Close

Πολύ γρήγορα ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του 2018 βρέθηκε πίσω από τον Dovizioso και μαζί με άλλους έξι αναβάτες ξεχώρισαν από τους υπολοίπους στο κυνήγι της νίκης.. Σε κάποια στιγμή η διαφορά και των οκτώ ήταν μόλις τα 1.2 δευτερόλεπτα. Αντίθετα, πολύ κακή εκκίνηση έκανε ο Poleman του αγώνα Maverick Vinales αλλά και ο Danilo Petrucci, ο οποίος ήταν ο μόνος από τους πρώτους αναβάτες ο οποίος επέλεξε να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα. και έμεινε και αυτός εκτός διεκδίκησης.

Αυτός όμως που κέρδισε τις εντυπώσεις δεν ήταν άλλος από τον πολυπρωταθλητή Valentino Rossi. Εκκίνησε από τη 14η θέση και αποδεικνύοντας για ακόμα μια φορά τη μεγάλη του κλάση, κατάφερε να μπει στο γκρουπ των πρωτοπόρων.

Ο Alex Rins με τη Suzuki προσπάθησε να πιάσει τους Dovizioso και Marquez φτάνοντας και κάποια στιγμή στην κορυφή αλλά ένα λάθος στα φρένα της μεγάλης ευθείας έδωσε την ευκαιρία στον Cal Crutchlow να του πάρει τη θέση και να ανεβεί τελικά στην τρίτη θέση του βάθρου. Όλα κρίθηκαν στην τελευταία στροφή του αγώνα με τον Dovi να έχει καλύτερη έξοδο και να απαντά στην κίνηση του Marquez. Με λίγα λόγια, ένα ίδιο σενάριο με τον αγώνα του 2018 για τους δύο αναβάτες.

Ο Valentino Rossi κατάφερε τελικά να πάρει την πέμπτη θέση του αγώνα με τους Danilo Petrucci και Maverick Vinales να ακολουθούν. Όγδοος ήταν ο Joan Mir ενώ τη δεκάδα έκλεισαν οι Takaaki Nakagami και Aleix Esparagaro. Το παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP συνεχίζεται με το Grand Prix της Αργεντινής που θα διεξαχθεί στις 29-31 Μαρτίου στην πίστα Termas de Rio Hondo.

Δείτε τις βαθμολογίες εδώ.

10 May, 2024 Ώρα 12:15

MotoGP™: όλα αλλάζουν με νέους κανονισμούς το 2027

Thumbnail

Πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό – ετοιμαζόμαστε για περισσότερα MotoGP™ από ποτέ, καθώς οι νέοι κανονισμοί έρχονται το 2027.

Close

Είναι γνωστό ότι εδώ και καιρό η Ένωση των Κατασκευαστών MSMA, που είναι η υπεύθυνη για τους τεχνικούς κανονισμούς του MotoGP™, εργαζόταν στο να διαμορφωθούν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα εφαρμοστούν από το 2027 και μετά.

Το μεγάλο πρόβλημα των υφιστάμενων κανονισμών είναι ότι οι μοτοσυκλέτες έχουν γίνει τρομερά δυνατές και έχουν φτάσει αδιανόητες τελικές ταχύτητες των 366+ χλμ/ώρα, οι οποίες καθιστούν σχεδόν όλες τις πίστες ανασφαλείς. Οι πιστάρχες και οι οργανωτές των Grand Prix σε όλο τον κόσμο αδυνατούν πλέον να κάνουν νέα έργα με μεγαλύτερες διαφυγές, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις (όπως στην Βαρκελώνη), αυτό σημαίνει ότι πρέπει να καταργήσουν ή να μετακινήσουν ακόμη και ολόκληρες κερκίδες θεατών. Ένα ακόμη πρόβλημα εμφανίστηκε από την πολυπλοκότητα των λύσεων των αεροδυναμικών βοηθημάτων και των συστημάτων μείωσης του ύψους της μοτοσυκλέτας κατά τη διάρκεια της οδήγησης, για ακόμη καλύτερη επιτάχυνση και ακόμη μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες. Μάλιστα πολλοί αναρωτιούνται για τη χρησιμότητα τέτοιων συστημάτων στη μεταφορά τεχνολογίας από τους αγώνες στις μοτοσυκλέτες παραγωγής. Ένα ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα ενέσκυψε από τη δυσκολία των προσπερασμάτων που έφεραν όλα αυτά τα συστήματα και άρα τη μείωση του θεάματος.

Close
Η λύση σε όλα αυτά δίνεται με την ομόφωνη απόφαση της MSMA, η οποία ανακοινώθηκε και θα τεθεί σε εφαρμογή από το 2027.

“Το MotoGP™ θα παρουσιάσει νέες μοτοσυκλέτες από το 2027, με νέους κανονισμούς που θα κάνουν το άθλημα πιο ασφαλές, πιο βιώσιμο και ακόμα πιο θεαματικό. Οι νέες μοτοσυκλέτες θα είναι πιο σχετικές με τις μοτοσυκλέτες δρόμου και πιο αποτελεσματικές, ενισχύοντας την παγκόσμια βιωσιμότητα και έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν ακόμα καλύτερους αγώνες και ακόμη περισσότερες προσπεράσεις. Καλώς ήρθατε στο μέλλον του MotoGP™”, λέει η σχετική ανακοίνωση.

Close

 

 

ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ 

Από το 2027, το μέγεθος του κινητήρα θα μειωθεί από 1000cc σε 850cc. Αυτό θα μειώσει τις τελικές ταχύτητες, καθιστώντας το άθλημα ασφαλέστερο και θα αυξήσει τα χιλιόμετρα σε απόσταση, καθιστώντας το πιο αποτελεσματικό και βιώσιμο. Η μέγιστη οπή εισαγωγής αέρα θα μειωθεί από 81 σε 75 χιλιοστά, γεγονός που θα περιορίσει επίσης την απόδοση. Αυτό καθιστά τους κινητήρες πιο σχετικούς με τις μοτοσυκλέτες δρόμου, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει ότι διατηρούν τα χαρακτηριστικά που κάνουν το MotoGP™ τόσο εντυπωσιακό όσο είναι. Για να γίνει το άθλημα ακόμα πιο αποτελεσματικό, ο μέγιστος αριθμός κινητήρων που επιτρέπεται για κάθε αναβάτη σε μια σεζόν θα μειωθεί επίσης, από 7 σε 6.

ΚΑΥΣΙΜΑ 

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, το MotoGP™ θα αγωνιστεί με 100% βιώσιμα καύσιμα από το 2027 – από το ελάχιστο 40% που γίνονται οι αγώνες από το 2024. Ως μέρος των νέων κανονισμών, η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου θα μειωθεί επίσης, από 22 λίτρα σε 20, και Οι αναβάτες θα επιτρέπεται να χρησιμοποιούν 11 λίτρα κατά τη διάρκεια του Tissot Sprint.

ΑΕΡΟΔΥΝΑΜΙΚΗ 

Η αεροδυναμική θα μειωθεί και θα ελέγχεται πιο αυστηρά από το 2027, με στόχο την ελαχιστοποίηση των αρνητικών επιπτώσεών της. Το πλάτος του επάνω μέρους του μπροστινού φέρινγκ θα είναι 50 χλστ. πιο στενό από ότι τώρα και η μύτη θα μετατοπιστεί 50 χλστ. προς τα πίσω, μειώνοντας την επίδραση της αεροδυναμικής πίεσης και της αντίστασης όπου έχει σημασία, στις ευθείες και στα σημεία πέδησης. Αυτό θα δημιουργήσει ακόμα πιο κοντινούς αγώνες για τους αναβάτες, με ακόμα περισσότερες προσπεράσεις. Στο πίσω μέρος, η αεροτομές πίσω από τον αναβάτη θα είναι μέρος της έγκρισης από το 2027 και οι ομάδες θα επιτρέπεται να τις αναβαθμίζουν μόνο μία φορά ανά σεζόν για τον έλεγχο του κόστους σε μειωμένα επίπεδα.

ΣΥΣΚΕΥΕΣ ΜΕΤΑΒΟΛΗΣ ΥΨΟΥΣ ΚΑΙ HOLESHOT 

Στη νέα εποχή από το 2027, όλες οι συσκευές μεταβολής ύψους οδήγησης και holeshot θα απαγορευτούν. Αυτό θα ελέγξει την απόδοση και θα κάνει το άθλημα πιο ασφαλές, ειδικά κατά τις εκκινήσεις αγώνων. Αυτό θα δώσει επίσης ακόμη μεγαλύτερη σημασία στην ικανότητα κάθε αναβάτη, όπως ακριβώς και η αεροδυναμική, στοχεύει στην αύξηση της ικανότητάς του να προσπερνά.

ΔΕΔΟΜΕΝΑ GPS 

Για ακόμη περισσότερη ανάλυση του αγωνιστικού χώρου, δεδομένα GPS από όλους τους αναβάτες θα είναι διαθέσιμα σε όλες τις ομάδες μετά από κάθε περίοδο δοκιμών και χρονομετρημένων γύρων. Η παροχή δεδομένων σε όλους τους ανταγωνιστές προσφέρει καλύτερες ευκαιρίες προόδου για τις ομάδες και τους αναβάτες με χαμηλότερες επιδόσεις και με ελεγχόμενο κόστος. Η πρόσβαση σε αυτό το εύρος δεδομένων θα βοηθήσει να γίνει το άθλημα πιο ασφαλές και θα αυξήσει επίσης το επίπεδο γνώσης που είναι διαθέσιμο στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο.

ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ 

Το τρέχον σύστημα παραχώρησης, που εισήχθη στο τέλος της σεζόν του 2023, θα συνεχιστεί – αλλά καθώς οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα τεθούν σε ισχύ το 2027, όλοι οι κατασκευαστές θα ξεκινήσουν τη σεζόν στην Κατάταξη Β. Στη συνέχεια θα αξιολογηθούν ξανά στη μέση της σεζόν, στο καλοκαίρι του 2027 και μπορεί να αλλάξει η κατάταξη προς τα πάνω ή προς τα κάτω για να υπάρχει πρόσβαση σε περισσότερες ή λιγότερες παραχωρήσεις. Αυτό το σύστημα ανάδρασης σημαίνει ότι η απόδοση των κατασκευαστών λαμβάνεται υπόψη από την 1η Ημέρα, διατηρώντας τον αγωνιστικό χώρο όσο το δυνατόν πιο κοντά καθώς ξεκινά μια νέα εποχή.

Για τους αναβάτες, για το άθλημα, για το σόου: το MotoGP™ το 2027 θα είναι ασφαλέστερο, πιο βιώσιμο και ακόμη πιο θεαματικό από ποτέ.